kryhol Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam mam taki problem z moim Sachsem XTC 125 2T (170 athena).Motocykl po wstawieniu całego kitu i kilku innych modyfikacji ma bardzo krótkie biegi.Mam przełożenie 16/51 moim pytaniem jest czy jak nie mogę zmienić tylnej zębatki na mniejsza,bo nie ma na taki rozstaw to czy mogę to kalibrować przednią zębatką? Są dostępne do 20 zębów.Czy wpływ zębatki przedniej 19, 20z będzie miał bardzo negatywny efekt na moc czy będzie to ten sam efekt jakbym zmienił tylną zębatkę na mniejszą? Bawiłem się w przeliczanie w kalkulatorach, ale nie wyjaśnia mi to pojęcia czy za bardzo nie przymule silnika tak dużą zębatką. Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez kryhol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Postaram się wytłumaczyć Ci to najprościej jak się tylko da.Zmiana zębatek,działa na tej samej zasadzie co przerzutki w rowerze.Większa zębatka z przodu i mniejsza z tyłu zwiększy prędkość maksymalną,ale bedziesz miał gorsze przyśpieszenieWiększa z tyłu i mniejsza z przodu zadziała odwrotnie czyli lepsze przyśpieszenie ,ale mniejsza prędkość maksymalna,Stunterzy np zakładają jak największą zebatkę z tyłu po to,żeby silnik był bardzo elastyczny,na takim przełożeniu można np z miejsca postawić motocykl na koło. Odrębny temat to skrzynia biegów i przełożenia każdego biegu,ale z tym to już nie wiele da się zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryhol Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) To akruat wiem jaki wpływ ma przednia i tylna zębatka tylko czy zrobi różnicę za zamiast odejmować z tylu dodam z przodu?Bo w przeliczeniu kalkulatora mniej więcej 16/41 to takie samo przełożenie co 20/51.Ale czy taka duża z przodu zębatka nie ma negatywnego wpływu? Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez kryhol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dla samych osiągów nie ma to znaczenia czy zmienisz przełożenie przodem czy tyłem ale dla trwałości zestawu napędowego im większy przód tym lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi919 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Efekt uzyskasz tak albo tak. Odejmiesz z tyłu to będzie szybszy. Zamiast tego możesz dodać z przodu i też będzie szybszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryhol Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dla samych osiągów nie ma to znaczenia czy zmienisz przełożenie przodem czy tyłem ale dla trwałości zestawu napędowego im większy przód tym lepiej Efekt uzyskasz tak albo tak. Odejmiesz z tyłu to będzie szybszy. Zamiast tego możesz dodać z przodu i też będzie szybszy. Dobra dzięki chłopaki! O taką odpowiedz mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 no i przy zmniejszaniu przedniej trzeba uważać żeby nie kupić tak małej że łańcuch będzie ciął ślizg a potem wahacz koło ośki -takie akcje się zdarzają ..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.