PatrykM6 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Witam. Mam problem z moim kawasaki zx9r z 2000 roku. Mianowicie nie pali na pierwszy cylinder ( za słaba iskra ), reszta cylindrow pracuje ok. Jeśli odepnę cewkofajkę z czwartego cylindra to zaczyna pracować na pierwszy. Rozrząd i zawory ok, wymieniony tzw komputer, iskrownik, magneto, cewkofajki i świece ok, kable zasilające cewkofajki również ok, ładowie jest masa takze, kompresja miedzy 11 a 13 na wszystkich cylindrach Konczą mi się pomysły co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zamieniałeś cewkofajki? Sprawdź ładowanie. Jak nic podejrzanego nie zauważysz to podepnij aku samochodowy (naładowany) i zobacz czy coś się poprawi. Jak nadal nic to zostaje masa. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykM6 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Cewkofajki zamieniałem, ładowanie 14.4 na wolnych. Jak porównuje iskrę ze wszystkich świecach to na pierwszym cylindrze jest o 40-50% słabsza niż na reszcie. Przewody idące z ,, komputera " do cewkofajek mają przejście. Masa jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Co prawda dziewiatki nie znam za dobrze ale 14.4 na wolnych wydaje mi się troche dużo. Sprawdź jak zmienia się ładowanie na 4 - 6 tys obrotów.Masa jest ale na wtyczce cewkofajki może być słaba. Sprawdź po kolei wszystkie połączenia od wtyczki pierwszej cewkofajki 2 górę wiązki. Może jakies piny zaśniedziały albo wtyczka uszkodzona. Cudów nie ma. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykM6 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Na schemacie oryginalnej instalacji elektrycznej kalel idący z komputera do cewkofajki nr 1 ( nie zasilający tylko dający impuls ) ma rozgałęzienie do pompy paliwa i przycisku startowego. Odczepiłem pompę i podłączyłem gaźniki na tzw kroplówke omijając pompę paliwa i dajel to samo. Wszyskie styki są ok . Nie znam się za bardzo na kablach, ale chyba jest możliwość sprawdzenia przewodu dokładniej niż ,, przejście na zwykłym mierniku'' ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dobra. Wyszperalem schemat do twojego motocykla i tak:Bialo czerowny przewód powinien iść prócz pierwszej cewkofajki jeszcze nie do pompy ale do jej przekaźnika. Po drodze masz jeszcze wtyczkę łączącą wszystkie cewkofajki. Winna jest albo ta wtyczka 5P - kiepskie połączenie, zaśniedziały lub uszkodzony pin albo przekaźnik pompy paliwa (ewentualnie to samo co wcześnie w jego wtyczce 4P)To połączenie ktore ty opisałeś z tego co znalazłem dotyczy starszych modeli. Ale mogę oczywiście się mylić. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykM6 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Ja mam rocznik 2000 ( ostatni wypust starej budy z jedną lampa ). I nie mam kostki łączącej wszystkie cewkofajki tylko zwykłe kable puszczone do każdej cewkofajki. Jutro będę siedział przy moto to napisze co odkryłem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Aa sorry. Myślalem że masz juz e1 Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykM6 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Sprawa wygląda następująco: przeczyscilem kable od przekaźnika od pompy paliwa, przejście do cewkofajki jest. Na odpalonym silniku odczepiłem kostkę od przekaźnika i nie słyszałem żadnej różnicy, motor dalej nie pracował na 1 gar. Po jakiejś minucie na odpalonym odczepiłem kabel od czwartego cylindra ( pierwszy zaczął pracować ). Po podłączeniu wszystkich i lekkim przegazowaniu 1 cylinder pracował a 4 nie. Ładowanie 14.5 na wolnych a przy 5tys 13.4. Motor zgasiłem , odpaliłem po kilku minutach i rolę się zamieniły ( 1 nie pracuje a 4 tak )... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) A wymień świece.. Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykM6 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Świece były podmieniane z działającego motocykla i było to samo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 To ładowanie nie wygląda na przwidłowe. Powinno rosnąć z obrotami. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykM6 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 2 i 3 cylinder zawsze pracują super, tylko 1 i 4 na zmianę jeden pracuje drugi nie. Regulator napięcia chyba nie ma z tym nic wspólnego ? Tak jak pisałem wcześniej, przekładałem kompa, iskrownik i magneto ( moje było krzywe od slizgu poprzedniego właściciela ) i żadnych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Nie wiem czy ma coś wspólnego ale jeśli nie to masz dwa problemy. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezesu Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 A może warto spróbować zmienić przewody, ponieważ może mieć przebicie. Sam miernik w trakcie mierzenia przewodu pokaże przejście i wszystko wygląda ok, lecz problemem może być przebicie do jakiegoś metalowego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.