Skocz do zawartości

Kawasaki ZX9R 2000r. Problem z iskrą


PatrykM6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim kawasaki zx9r z 2000 roku. Mianowicie nie pali na pierwszy cylinder ( za słaba iskra ), reszta cylindrow pracuje ok. Jeśli odepnę cewkofajkę z czwartego cylindra to zaczyna pracować na pierwszy. Rozrząd i zawory ok, wymieniony tzw komputer, iskrownik, magneto, cewkofajki i świece ok, kable zasilające cewkofajki również ok, ładowie jest masa takze, kompresja miedzy 11 a 13 na wszystkich cylindrach Konczą mi się pomysły co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewkofajki zamieniałem, ładowanie 14.4 na wolnych. Jak porównuje iskrę ze wszystkich świecach to na pierwszym cylindrze jest o 40-50% słabsza niż na reszcie. Przewody idące z ,, komputera " do cewkofajek mają przejście. Masa jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda dziewiatki nie znam za dobrze ale 14.4 na wolnych wydaje mi się troche dużo. Sprawdź jak zmienia się ładowanie na 4 - 6 tys obrotów.

Masa jest ale na wtyczce cewkofajki może być słaba. Sprawdź po kolei wszystkie połączenia od wtyczki pierwszej cewkofajki 2 górę wiązki. Może jakies piny zaśniedziały albo wtyczka uszkodzona. Cudów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie oryginalnej instalacji elektrycznej kalel idący z komputera do cewkofajki nr 1 ( nie zasilający tylko dający impuls ) ma rozgałęzienie do pompy paliwa i przycisku startowego. Odczepiłem pompę i podłączyłem gaźniki na tzw kroplówke omijając pompę paliwa i dajel to samo. Wszyskie styki są ok . Nie znam się za bardzo na kablach, ale chyba jest możliwość sprawdzenia przewodu dokładniej niż ,, przejście na zwykłym mierniku'' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Wyszperalem schemat do twojego motocykla i tak:

Bialo czerowny przewód powinien iść prócz pierwszej cewkofajki jeszcze nie do pompy ale do jej przekaźnika. Po drodze masz jeszcze wtyczkę łączącą wszystkie cewkofajki. Winna jest albo ta wtyczka 5P - kiepskie połączenie, zaśniedziały lub uszkodzony pin albo przekaźnik pompy paliwa (ewentualnie to samo co wcześnie w jego wtyczce 4P)

To połączenie ktore ty opisałeś z tego co znalazłem dotyczy starszych modeli. Ale mogę oczywiście się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco: przeczyscilem kable od przekaźnika od pompy paliwa, przejście do cewkofajki jest. Na odpalonym silniku odczepiłem kostkę od przekaźnika i nie słyszałem żadnej różnicy, motor dalej nie pracował na 1 gar. Po jakiejś minucie na odpalonym odczepiłem kabel od czwartego cylindra ( pierwszy zaczął pracować ). Po podłączeniu wszystkich i lekkim przegazowaniu 1 cylinder pracował a 4 nie. Ładowanie 14.5 na wolnych a przy 5tys 13.4. Motor zgasiłem , odpaliłem po kilku minutach i rolę się zamieniły ( 1 nie pracuje a 4 tak )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 i 3 cylinder zawsze pracują super, tylko 1 i 4 na zmianę jeden pracuje drugi nie. Regulator napięcia chyba nie ma z tym nic wspólnego ? Tak jak pisałem wcześniej, przekładałem kompa, iskrownik i magneto ( moje było krzywe od slizgu poprzedniego właściciela ) i żadnych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...