Skocz do zawartości

[ROZ] Miękka klamka hamuca Zx12


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Zimą robiłem kompleksowy serwis hamulców w SC33 i Zx12.

W obydwu przypadkach poszły nowe klocki oraz rozebrane zostąły zaciski . W przypadku zx12 założyłem też stalowe przewody oraz wymieniłem uszczelki na nowe.

W hondzie wszystko poszło bez komplikacji.

Rozebrałem i wyczysciłem zaciski oraz pompę a następnie całość złożyłem za stare uszczelki. Przy montażu uszczelek oraz tłoczków użyłem smaru silikonowego. Następnie całość założyłem do moto (uszczelki miedzane na przewodach poszły nowe) Odpowietrzałem układ strzykawką 100ml zasysając płyn przez odpowietrznik pilnując jednocześnie aby w zbiorniczku wyrównawczym była odpowiednia ilośc płynu. Po godzinie zabawy klamka jest twarda jak skała a hamulce ostre jak brzytwa. Klocki poszły SBS na przód i Gold fren na tył.

A teraz Kawasaki tutaj oprócz klocków wymieniłem też odpowietrzniki (HEL) przewody w stalowym opolocie HEL wyczyściełme pome hamulcową oraz oddałem korpusy do lakierowania. Całość została złożona na nowych uszczelkach w zaciskach w pompie zostały stare reperaturki a całośc złożona przy użyciu smaru silikonowego. Odpowietrzanie przeprowadziłem w ten sam sposób co w hondzie niestety klamka dalej jest gumowata. Wydaje mi sie że w ukladzie nie ma już powietrza ale mimo to hamuce pozostawiają wiele do życzenia. Gdzie szukać przyczyny. Klocki zostały założone Ferrodo Platinium naprzód i tył. Podczas jazdy hamulec nie puchnie ale jest na tyle miękki że klamka nawet na maksymalnym odchyleniu prawie dochodzi do manetki. Nie wiem już co o tym myśleć? Mam jezcze w zanadrzu w wężyk do odpowietrzania z zaworkiem który nie pozwala na wracnie sie powietrza ale to raczej nie pomoże skoro strzykawka nie dała rady.

 

Jakieś sugestie?

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś klocki więc tłoczki zacisków są cofnięte, możesz spróbować odpowietrzyć, u mnie wystarczyło kilkanaście mocnych wciśnięć klamki i tłoczki

znalazły się w właściwym położeniu i już było ok

Edytowane przez Michu44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem praktycznie cały układ hamulcowy poza tarczami i pompą. Odpowietrzałem dobre dwie godziny i nic. Klamka zrobiła się lekko twarda ale to nie jest to. Hamulec w żadnym wypadku nie ma prawa dotykać manetki a tu brakuje mu może 0,5 cm. Co jest nie tak Słyszałem że odpowietrzenie teo układu może sprawiać problemy ale nie sądziłem że aż takie. Płyn jaki zastosowałem to Penrite super dot 4 więc spełnia wymagania producenta bez problemów. k*rw.... zawsze coś musi się spier... Nie mam już pomysłu jak mam odpowietrzyć ten układ spróbuję jeszcze raz jutro wieczorem ale coś czuję że problem jest dzie indziej położony. Sprawdziłem dokładnie i nie ma nigdzie wycieku płynu hamulcowego. Zarówno pompa jak i zaciski są suche i nie widać tam śladów jakiś ewentualnych nieszczelności. Przewody hamulcowe są nowe, uszczelki miedziane oraz śruby i odpowietrzniki też a całośc złożona zgodnie z serwisówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na hardcora, weź strzykawkę kawałek wężyka wciągnij płynu do niej, jak na filmach z narkotykami strzykawka do góry żeby pęcherzyki uciekły, i pod

lekkim ciśnieniem wstrzyknij w zacisk. Jednak zostanę przy swoim i proponuję posiedzieć i zrobić sobie"łapę" wciskając klamkę, zmień też pozycję klamki

we sensie jej odsuniecie od kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka jest odsunięta na max od kierownicy. A to wciskanie tłoczków ? Co to ma wspólnego? przecież jak wcisne klamkę to tłoczki i tak wyjadą z powrotem do pozycji wyjściowej a ich wciśnięcie chyba nie odpowietrzy układu tak? niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem płyn się spienia jak się człowiek spieszy z pompowaniem odpowietrzajac ręcznie. Klamka na gumke recepturke i daj mu z 2 dni postać. Potem odpowietrz jeszcze raz ...

Powtarzaj aż do skutku. W końcu klamka wróci do twardości.

Ehh dopiero teraz ogarnąłem że odpowietrzales strzykawka. Może zaciąga niedokreconym odpowietrznikiem drugiego zacisku?

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja identycznie miałem w sv - też sprzęt sprzed epoki. Wymieniłem cały układ hamulcowy, na nowych częściach nie było kompletnie żadnego efektu. Pomogło zastosowanie pompy od gixa z nowszego roku.

 

edit; wlaśnie doczytałem i domyślam się że przed wymianą było ok. W takim razie nie traktuj tego posta jako wyrocznię.

 

 

chodzi o ich właściwe ułożenie się, tak samo zresztą klocków

 

 

 

ułożenie się tłoczków? czy to nie są jakieś herezje? w przewodach hamulcowych panuje jakaś inna fizyka? że zamkniętym układzie rozkład objętości będzie nierównomierny?

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałem problem. Zostawiłem motocykl na jeden dzień z zaciśniętą klamką hamulca a następnie odpowietrzyłem jeszcze raz przy użyciu wężyka z zaworkiem (link do tego urządzenia poniżej). Hamulec jest twardy i pracuje poprawnie. Układ hamulcowy w tym motocyklu jest naprawdę skuteczny ale wymaga cierpliwości przy odpowietrzaniu.

 

https://www.moto-akcesoria.pl/do-hamulcow/228-zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow.html?search_query=do+odpowietrzania&results=4

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...