Arczibreslau Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 (edytowane) Mam problem. Zimą robiłem kompleksowy serwis hamulców w SC33 i Zx12. W obydwu przypadkach poszły nowe klocki oraz rozebrane zostąły zaciski . W przypadku zx12 założyłem też stalowe przewody oraz wymieniłem uszczelki na nowe. W hondzie wszystko poszło bez komplikacji. Rozebrałem i wyczysciłem zaciski oraz pompę a następnie całość złożyłem za stare uszczelki. Przy montażu uszczelek oraz tłoczków użyłem smaru silikonowego. Następnie całość założyłem do moto (uszczelki miedzane na przewodach poszły nowe) Odpowietrzałem układ strzykawką 100ml zasysając płyn przez odpowietrznik pilnując jednocześnie aby w zbiorniczku wyrównawczym była odpowiednia ilośc płynu. Po godzinie zabawy klamka jest twarda jak skała a hamulce ostre jak brzytwa. Klocki poszły SBS na przód i Gold fren na tył. A teraz Kawasaki tutaj oprócz klocków wymieniłem też odpowietrzniki (HEL) przewody w stalowym opolocie HEL wyczyściełme pome hamulcową oraz oddałem korpusy do lakierowania. Całość została złożona na nowych uszczelkach w zaciskach w pompie zostały stare reperaturki a całośc złożona przy użyciu smaru silikonowego. Odpowietrzanie przeprowadziłem w ten sam sposób co w hondzie niestety klamka dalej jest gumowata. Wydaje mi sie że w ukladzie nie ma już powietrza ale mimo to hamuce pozostawiają wiele do życzenia. Gdzie szukać przyczyny. Klocki zostały założone Ferrodo Platinium naprzód i tył. Podczas jazdy hamulec nie puchnie ale jest na tyle miękki że klamka nawet na maksymalnym odchyleniu prawie dochodzi do manetki. Nie wiem już co o tym myśleć? Mam jezcze w zanadrzu w wężyk do odpowietrzania z zaworkiem który nie pozwala na wracnie sie powietrza ale to raczej nie pomoże skoro strzykawka nie dała rady. Jakieś sugestie? Edytowane 19 Marca 2017 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Przerabiałem taki temat w 10 z 2006 roku. To ponoć norma w tym sprzęcie, ale na jakimś zagrabanicznym forum doczytalem, że pomaga kilkukrotne cofniecie tłoczków. Musiałbyś sobie doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Masz jakis link? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu44 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 (edytowane) Wymieniłeś klocki więc tłoczki zacisków są cofnięte, możesz spróbować odpowietrzyć, u mnie wystarczyło kilkanaście mocnych wciśnięć klamki i tłoczki znalazły się w właściwym położeniu i już było ok Edytowane 19 Marca 2017 przez Michu44 Cytuj https://www.instagram.com/m44_r1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Wymieniłem praktycznie cały układ hamulcowy poza tarczami i pompą. Odpowietrzałem dobre dwie godziny i nic. Klamka zrobiła się lekko twarda ale to nie jest to. Hamulec w żadnym wypadku nie ma prawa dotykać manetki a tu brakuje mu może 0,5 cm. Co jest nie tak Słyszałem że odpowietrzenie teo układu może sprawiać problemy ale nie sądziłem że aż takie. Płyn jaki zastosowałem to Penrite super dot 4 więc spełnia wymagania producenta bez problemów. k*rw.... zawsze coś musi się spier... Nie mam już pomysłu jak mam odpowietrzyć ten układ spróbuję jeszcze raz jutro wieczorem ale coś czuję że problem jest dzie indziej położony. Sprawdziłem dokładnie i nie ma nigdzie wycieku płynu hamulcowego. Zarówno pompa jak i zaciski są suche i nie widać tam śladów jakiś ewentualnych nieszczelności. Przewody hamulcowe są nowe, uszczelki miedziane oraz śruby i odpowietrzniki też a całośc złożona zgodnie z serwisówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu44 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 na hardcora, weź strzykawkę kawałek wężyka wciągnij płynu do niej, jak na filmach z narkotykami strzykawka do góry żeby pęcherzyki uciekły, i podlekkim ciśnieniem wstrzyknij w zacisk. Jednak zostanę przy swoim i proponuję posiedzieć i zrobić sobie"łapę" wciskając klamkę, zmień też pozycję klamki we sensie jej odsuniecie od kierownicy Cytuj https://www.instagram.com/m44_r1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Klamka jest odsunięta na max od kierownicy. A to wciskanie tłoczków ? Co to ma wspólnego? przecież jak wcisne klamkę to tłoczki i tak wyjadą z powrotem do pozycji wyjściowej a ich wciśnięcie chyba nie odpowietrzy układu tak? niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu44 Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 chodzi o ich właściwe ułożenie się, tak samo zresztą klocków Cytuj https://www.instagram.com/m44_r1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) Czasem płyn się spienia jak się człowiek spieszy z pompowaniem odpowietrzajac ręcznie. Klamka na gumke recepturke i daj mu z 2 dni postać. Potem odpowietrz jeszcze raz ... Powtarzaj aż do skutku. W końcu klamka wróci do twardości.Ehh dopiero teraz ogarnąłem że odpowietrzales strzykawka. Może zaciąga niedokreconym odpowietrznikiem drugiego zacisku? Edytowane 20 Marca 2017 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) Ja identycznie miałem w sv - też sprzęt sprzed epoki. Wymieniłem cały układ hamulcowy, na nowych częściach nie było kompletnie żadnego efektu. Pomogło zastosowanie pompy od gixa z nowszego roku. edit; wlaśnie doczytałem i domyślam się że przed wymianą było ok. W takim razie nie traktuj tego posta jako wyrocznię. chodzi o ich właściwe ułożenie się, tak samo zresztą klocków ułożenie się tłoczków? czy to nie są jakieś herezje? w przewodach hamulcowych panuje jakaś inna fizyka? że zamkniętym układzie rozkład objętości będzie nierównomierny? Edytowane 20 Marca 2017 przez abrakadabra66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 (edytowane) Rozwiązałem problem. Zostawiłem motocykl na jeden dzień z zaciśniętą klamką hamulca a następnie odpowietrzyłem jeszcze raz przy użyciu wężyka z zaworkiem (link do tego urządzenia poniżej). Hamulec jest twardy i pracuje poprawnie. Układ hamulcowy w tym motocyklu jest naprawdę skuteczny ale wymaga cierpliwości przy odpowietrzaniu. https://www.moto-akcesoria.pl/do-hamulcow/228-zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow.html?search_query=do+odpowietrzania&results=4 Edytowane 26 Marca 2017 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Totek056 Opublikowano 24 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2023 Cześć a powiedz mi zacisnoles klamkę jakąś trytytka czy coś to miałeś otwarty dekielek? Odkręca les odpowietrzniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.