Skocz do zawartości

[ROZ]Problem z nowym motocyklem romet


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam pewien problem... jakiś tydzień temu zakupiłem nowego Rometa zxt 125.

Wszystko by było dobrze gdyby nie to że dzisiaj podczas jazdy silnik zaczął się muli i szarpać w trakcie jazdy już gdy był ciepły.

W pewnym momencie doszło do tego że gdy jechałem na piątym biegu przy prędkości około 70km zaczął się mulić tak jakby mu brakowało paliwa (w zbiorniku słychać że jest dużo na dodatku pokazuje że jest ponad pół zbiornika paliwa) skutkowało to tym że po przekręceniu manetki czyli dodaniu gazu nic nie reagował!

Myślałem że może go zamuliłem więc zredukowałem ale to nie pomogło po czym silnik zgasł.

I co jeszcze od razu nie odpalił po zgaśnięciu.

Dopiero gdy wyłączyłem zapłon i poczekałem chwilę to odpalił.

Mało tego!

Gdy podczas jazdy wcisnąłem sprzęgło to silnik tez gasł.

I to wszystko zaczęło się od tego mulenia, szarpania... potem to sprzęgło.

Już myślałem że do domu nie dojadę ale wtedy coś mnie tknęło i włączyłem ssanie a co dziwne że to pomogło.

Miałem do pokonania 10 kilometrów i na ssaniu przejechałem jakieś 9km i nic mu się nie działo jakby ręką odjął... nawet po wciśnięciu sprzęgła nie zgasł a ostatni kilometr pokonałem już normalnie bez ssanie i było wszystko ok.

Dodam że motocykl jest na dodatrciu.

Kupiłem z salonu i obecnie przejechałem 300km.

Wiem, trochę niejasno piszę ale nie bardzo potrafię wytłumaczyć co to się z nim dzieje.

Mam nadzieję że Wy będziecie coś wiedzieli na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach te najlepsze i niezawodne romety 125... :biggrin:

 

Pedałuj do serwisanta i niech wykonuje naprawę gwarancyjną...pierwszą z wielu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując... możliwe że to wszystko przez brak paliwa?

Miernik pokazuje że jest ponad połowa zbiornika lecz właśnie może pływak się zawiesił i nie pokazuje mi stanu faktycznego paliwa?

Gadałem dzisiaj z kolegą i on mówił że u niego w kładzie jest tak że kranik paliw normalnie otwarty jest w pozycji pionowej do dołu natomiast po przekręceniu w pozycję pionową zwróconą ku górze załącza się rezerwa.

Tak samo polecił mi zrobić i rzeczywiście do stacji paliw dojechał bez żadnych problemów. Bez mulenie i gaśnięcia podczas wciskanie sprzęgła.

Możliwe jest też to że gdy wczoraj jechałem i włączałem sprzęgło to silnik gasł nie dlatego że akurat załączyłem sprzęgło a dlatego że puściłem gaz? Za mało dostarczyło paliwa i silnik się wyłączył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, praktycznie nie bardzo. Czemu?

Powiem tak, jakieś 10 dni temu (Obecnie mam 21 lat, wiem w porę się za to wziąłem) wsiadłem po raz pierwszy na motocykl którym był/a wsk 125... jedna przejażdżka i po trzech dniach kupiłem rometa. Czyli dopiero co zaczynam przygodę z jednośladami :)

 

A jeszcze mam pytanie, czemu nie powinienem lać paliwa pb98 do mojego rometa 125?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter, za przeproszeniem ta instrukcja wygląda tak jakby napisał ją gościo który nie bardzo się zna na motocyklach albo jakby nie potrafił tłumaczyć.

Jestem napisane jedynie ogólnikowo czego trzeba się trzymać.

Niestety albo i stety ja bym wolał wiedzieć co się może stać gdy do pewnych zasad się nie będę stosował.

 

Tak samo tyczy się paliwa jest w instrukcji napisane "liczba oktanowa paliwa powinna wynosić 95 pb" i tyle... jak dla mnie to za mało.

W samochodach podobno lepiej by było lać 98 bo ma wiecej oktanów wiec dlaczego by rometa 98 nie zalać?

Jakie są ku temu przeciw wskazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz lać 98 ale może to nie mieć sensu, drożej wyjdzie... A na pewno gdy bedziesz lal 98 zwykle (nie premium czyli bez verv ultimate czy nitro vpower). Wiecej oktanów oznacza mniej kalorii ale większą tez odporność na spalanie stukowe.

Paliwa 98 premium maja dodatki kaloryczne by wyrównać braki w kalorycznosci. Moze bedzie ci palil mniej ale może nie rekompensuje to zwiekszonej ceny paliwa.

 

Teotetycznie paliwa premium sa lepszej jakości od zwykłych, może czystsze ale nie jestem przekonany. Prędzej że zwykłe 95 jest gorszej czystosci i jakości wzgledem podobnych paliw na zachodzie

Edytowane przez MrGlub

161875.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie motocykl jest zatankowany.

500km zrobione wiec jutro na serwis wymienić olej :lalag:

Co prawda mógłbym to sam zrobić ale szkoda gwarancji...



A co tej niewiedzy.

W częściowej "niewiedzy" będę całe życie żył.

Niestety taka natura.

Człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie wszystkich.

Przychodzę z kolejnym pytaniem.

A mianowicie mój romet zxt 125 ma już przejechane ponad 1100km wiec teoretycznie jest już dotarty.

A ja jako iż jestem ciekawski więc postanowiłem sprawdzić ile pójdzie tak na maxa.

I tu moje zdziwienie ponieważ motocykl nie poleci wiecej jak 95km/h czyli tyle ile jest napisane przy opisie tego motocykla.

Jak to jest mozliwe?

Dodam ze maksymalne obroty przy piatym biegu wynoszą około 9tyś moze lekko ponad.

Czemu nie da sie go do 13tys przekrecic?

Dopiero był jeden raz serwisowany tj. po przejechaniu 500km (wymiana oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...