FIS Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 (edytowane) Jesli chodzi o skrzynie - skrzynia do roboty - jest zajechana w 3 dupy.Nawet jesli wymienisz łozyska - jakiś tam mały luz pozostanie i na jakis czas wszystko bedzie suche, ale nie licz na jakies duze przebiegi na sucho... 50k mysle, że nie wiecej. generalnie źle nie jest i jakos tam to chodzi, ale tak byc normalnie nie powinno.Dowodem na to jest np. skrzynia Bakera - która zadnych luzów nie posiada, ale jest to kawał porządnej roboty. Odpusc soboie to Hiflo.Zastosuj coś innego do TC - Championa, K&Na, S&Sa.4 miechy i cały olej w silniku - no nieźle...Ja obstawiam 2 mozliwosci:1. filtr nie trzyma na swoim zaworze zwrotnym lub go poprostu nie posiada - raczej watpliwe, bo pompa też by musiała popuszczać, ale sprawdzic nie zaszkodzi.2. pompa oleju jest uszkodzona lub płyta rozdzielcza, ewentualnie jest nieszczelosć na kanale doprowadzajacym olej do pompy.Dodatkowo sprawdziłbym bicie promieniowe końcówki wału - to pozwoli okreslic co temu silnikowi dolega lub dolegało i czy mu nie zacznie coś wkrótce dolegac. Czy Kolega co 2 wymiany oleju czysci zbiornik oleju?Czy nieswiadom tego faktu - robi to tak jak w aucie?Zastanowiłbym sie na Twoim miejscu też nad montazem TWIN CAM OIL PUMP SCREENS. O prosze teraz doczytałam ze masz przebieg 55000 km - niechcacy pokryły sie przebiegi... 5k i skrzynia do roboty... normalne przy tej jakosci wykonania...Normalnie powinna wytrzymać ze 2 stówy minimum... jak nie trzy. Edytowane 18 Lutego 2017 przez FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1340 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 (edytowane) 1-2 mm to trochę za duży luz, obawiam się, że będziesz musiał zaglądnąć głębiej do tej skrzyni :-/ Fisu, z tym czyszczeniem zbiornika oleju w Evo co 3-4 wymiany to fakt i to jest opisane w serwisówkach. Jeżeli mowa o silnikach TC tym zaleceniem się nie spotkałem, więc spowodowane jest to poprawą jakości olei, lub po prostu uproszczeniem procedur serwisowych Z resztą podobnie jak w samochodach, jeszcze w czasach PRLu w latach siedemdziesiątych / osiemdziesiątych przy wymianie oleju silnikowego zalecano przepłukiwanie układu smarowania chyba olejem wrzecionowym (wolne obroty z pół godziny), później nikt już nie stosował tej metody Jeszcze jako ciekawostkę podam, że np w Moto Guzzi 850 czy 1000 z lat siedemdziesiątych / osiemdziesiątych (tzw układ z mokrą miską)filtr oleju zamontowany jest w misce olejowej... ale od środka :-) , wymienia się po zdemontowaniu miski olejowej, ale co 2 wymiany oleju. To chyba jedyny taki przypadek, gdzie chcesz czy nie chcesz musisz zaglądnąć, a co za tym idzie wyczyścić miskę olejową Edytowane 18 Lutego 2017 przez buba1340 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Serwisówka servisówką... a zycie zyciem.Wiele dobrych praktyk zostało też zabranych z servisówki EVO a znajdowały sie one w servisówkach Shovla.Moze faktycznie nie co dwie wymiany, ale co te 4 to bym to robił...Dotyczy to generalnie Softa, bo Ela ma miche z której osad zejdzie poprzez spust oleju, a Soft nie...Ale ja tylko piszę jak ja to widze, a Własciciel zrobi sobie jak bedzie uwazał... :) Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 A możecie założyć jakiś temat odnośnie serwisowania? Co? kiedy? gdzie? i co ile? Bo tu się dowiaduje o czyszczeniu zbiornika, można by to rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eber unter Rummelsberg Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 No to zapowiada się, że posiedzę przy nim dłużej niż sądziłem... Kosztować to też będzie trochę więcej :blush: Czy czyściłem zbiornik oleju? NIGDY! Nie wiedziałem nawet że trzeba.Pomysł z tymi pump screensami wart przemyślenia. Koszt widzę nie jest wielki. A sądziłem, że silniki HD mają coś takiego "seryjnie". No dobra... teraz do roboty!Jak "znajdę" w trakcie prac przy silniku coś godnego zainteresowania kolegów na forum to nie zapomnę się podzielić.Tymczasem dzięki wielkie za wszystkie rady. Cytuj "Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eber unter Rummelsberg Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam Panowie!No więc, tak jak pisali Adam i buba1340 olej był w silniku. Za radą buby wlałem coś ok. litra oleju, odpaliłem maszynę i... olej się znalazł! Pompa przepompowała go z kartera do oil tanka. Oczywiście zaraz go (olej) wywalę i dam nowy. Tym razem spróbuję coś nowego - syntetyczny Eneos Premium 20W50 (znalazłem po 108 zł za 4l.). A propos luzów na wale sprzęgłowym. Założyłem kapę sprzęgła a potem samo sprzęgło i wał ani drgnie. Widać, że to łożysko w kapie sprzęgła jest istotne dla sztywności układu skrzynia-wał-sprzęgło. Wychodzi na to, że teoria buby była słuszna. P.S.Niestety po wymianie simeringów kapy sprzęgła i w skrzyni (i wałka rozrusznika) oraz uszczelek olej nadal kapie. Teraz przynajmniej wiem, że to olej ze skrzyni. Przedtem stawiałem na nieszczelne simeringi w okolicach pulley'a bo tam było najwięcej tego oleju. A teraz... nie wiem. Podejrzewam już, że ten olej może być też z odpowietrzenia skrzyni bo odma jest w takim miejscu że jakby co to leje na pulley'a. Ale muszę to jeszcze sprawdzić.No nic! Trzeba będzie jeszcze trochę przy nim podłubać... Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez Eber unter Rummelsberg Cytuj "Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 No... jak czytam te wnioski właściciela, to ręce i cycki opadaja.... :biggrin: Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eber unter Rummelsberg Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Ale że o co chodzi FISu??? Już chyba wiem skąd kapie... Tzn. skąd to wiedziałem wcześniej - ze skrzyni. Ale chyba wiem w którym miejscu. Podniosę dziś motonga i się upewnię. Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez Eber unter Rummelsberg Cytuj "Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.