Limo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Mowa o felgach motocyklowych jakbyś zapomniał ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Mowa o felgach motocyklowych jakbyś zapomniał ;) Bo Tommo pisze o wytrzymałości a w offie potrzebna jest elastyczność której carbon nie ma. Piszesz tu coś o felgach?? W offie potrzebna jest wytrzymałość i niska waga a nie elastyczność. Edytowane 3 Stycznia 2017 przez Tommo Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Post nr 7 mistrzu - to do niego się odnosiłem. Nie musiałem nic wspominać o felgach bo to było oczywiste (dla mnie przynajmniej). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Tommo chłopie nic tylko zacząć robić enduraki z carbonowymi obręczami i wygrywać wszystkie zawody łojąc dupę KTMowi i japońskiej zgrai :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Nie chcę się zbytnio mieszać do dyskusji na temat elastyczności włókna węglowego, bo od wielu lat pływam na deskach windsurfingowych z carbonu, które są mega sztywne, ale używam do nich masztów z carbonu, które mają bardzo dużą elastyczność (i fakt, maszty wykonane w 100% z carbonu są bardzo łamliwe).Ale pisząc o carbonowych obręczach pomyślcie, jak wyglądałby proces zakładania opony na nie? Przecież standardowe obręcze można wygiąć niechcący łyżką Carbonowe rozjebały by się przy pierwszym podłożeniu łyżki. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Tommo chłopie nic tylko zacząć robić enduraki z carbonowymi obręczami i wygrywać wszystkie zawody łojąc dupę KTMowi i japońskiej zgrai :)Jesteś pewien, że przepisy dopuszczają takie rozwiązanie? Sherman tak samo zmienisz opone jak przy torowych zastosowaniach. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) bardzo proszę: http://www.fim-live.com/en/library/download/60116/no_cache/1/ 25.03 Carbon fibreThe use of carbon fibre reinforced materials is authorised (with the exception ofhandlebars and wheel rims). Widocznie kierownice i obręcze były zbyt zajebiste i zakazali, szczególnie taka kierownica carbonowa musiała dawać duże zyski na okrążeniu :) Ciekawe czy równie spektakularne jak złamanie się w pół i wbicie w płuca :D Edytowane 3 Stycznia 2017 przez żółf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 No i temat się wyjaśnił. Przepisy nie dopuszczają. żółf sprawdź sobie jeszcze w necie, jak tak dobrze ci idzie, z czego wykonany jest monocoque w F1 i jakie obciążenie musi wytrzymać podczas wypadku. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) No i temat się wyjaśnił. Przepisy nie dopuszczają. żółf sprawdź sobie jeszcze w necie, jak tak dobrze ci idzie, z czego wykonany jest monocoque w F1 i jakie obciążenie musi wytrzymać podczas wypadku.Odnoszę wrażenie, że nie masz zbyt dużo wspólnego z offem i nie połamałeś zbyt wiele carbonowych elementów :) Jak chcesz to mogę Ci wysłać kawałek jak będę ściągał stare osłony baku, to sobie potestujesz, możesz na tym stawać, używać prasy hydraulicznej, wyginać i będzie ok, ale jeden strzał z młotka i po sprawie. Tor asfaltowy - felgi z carbonu są ok, offroad - nie da rady, ramy tak samo, jakby miało być inaczej to by takie robili. Ew. ramę pomocniczą (subframe) mogę sobie wyobrazić carbonowy, aczkolwiek skoro husqvarna robi z innego kompozytu. A co do ramy z f1 to z tego co pamiętam w fabryce w Milton Keynes nie wpuszczali do pomieszczenia gdzie pracują nad ramą i innymi elementami z cf, jak do wielu innych, więc co tam w środku siedzi to nie mam pojęcia. Niestety ale teamy f1 niechętnie dzielą się szczegółami budowy bolidu Ale tu masz fajny filmik z fragmentem crash testu Edytowane 4 Stycznia 2017 przez żółf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 A ja odnoszę wrażenie, że całą swą teorie snujesz na podstawie jednej złamanej owiewki :)Zrozum, że carbon carbonowi nie równy. Inne zadanie i obciążenia ma przenosić owiewka grubości i wadze listka, inne element nośny zbudowany z tego materiału. Carbonowy hełm Marines też pęknie jak go stukniesz młotkiem? Miałem w Moto Guzzi carbonowe błotniki i kilka osłonek dekoracyjnych. Ważyło to nic ale było cieniutkie jak papier a i tak kosztowało od wafla kasy. Ale to był element dekoracyjny a nie nośny, wytrzymałościowy, wpływający na bezpieczeństwo. Co do F1 słabo szukałeś. Obejrzyj to: Bariera jest tylko jedna. Koszty. Materiały są drogie i proces produkcji (w większości ręczny) jeszcze bardziej. To bardzo ogranicza zastosowanie carbonu na masową skalę. Jak z tym się uporamy, to nawet szczoteczkę do zębów będziesz miał z carbonu :) Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 My chyba o dwóch różnych rzeczach rozmawiamy. Ja nie neguję używania carbonu w ogóle - zajebisty materiał, ma wiele zastosowań, ale do niektórych rzeczy się nie nadaje. Filmik z crash testem jest prawie identyczny z tym którego podlinkowałem wyżej i doskonale dowodzi temu jak zachowuje się carbon - po prostu pęka. I choćbyś zrobił felgę która w enduro wytrzyma więcej skoków i uderzeń niż aluminiowa, to nie można sobie pozwolić na to żeby koło przy którymśtam skoku pękło, bo to mogłoby oznaczać śmierć zawodnika. Każdy materiał ma swoje właściwości i nadaje się do jednych zastosowań, a do innych nie.A jak tak lubisz F1 do dam Ci jeden przykład. Tytan jest lepszym materiałem od alu pod prawie każdym względem, a do produkcji śrub już na pewno nadaje się kilka razy bardziej, jednak w F1 (przynajmniej w redbullu) śruby i nakrętki (w kół) wytwarzane są z alu. Dlaczego? Bo jest lżejsze, pomimo że mniej wytrzymałe i tak robi robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Stopy duraluminium - jeśli już. Alu jest zbyt miękkie.Przy laminatach carbonowych to tkanina szklana idzie jako pierwsza warstwa , a carbon na wierzchu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.