winnetou Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Zastanawiam się dlaczego w ktm exc lub innych moto, nie instaluje się jeszcze częsci z carbonu ( włókna węglowego). Np same felgi w moto gdyby były robione z carbonu prawdopodobnie odciążyły by moto o kilkadziesiąt kilo. Albo rama itp. Na pewno nie cena bo topowe teamy stertujące w zawodach nie używają Carbonu, a na pewno miały by na to pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Oczywiście że cena. Carbonowa felga firmy BST kosztuje ok 6 tyś zł netto. Wymieniać skrzywione felgi co wyścig to potężne obciążenie finansowe. Pewnie nie dla największych zespołów ale po to są przepisy, żeby m.in. wyrównywać szanse i pozwalać startować mniejszym i słabszym finansowo zespołom. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 A miałeś kiedyś coś z carbonu? Wbrew pozorom carbon to nie jest żaden wyjebolit i ma sporo minusów, m. im jest dość kruchy. Każdy materiał ma swoje właściwości, plusy i minusy. W enduro taką carbonową felgę rozwaliłbyś na pierwszym kamieniu, na pogiętej alu obręczy jakoś dojedziesz, na pękniętej już nie bardzo. Poza tym nie wiem skąd wziąłeś te kilkadziesiąt ! kilo, sama obręcz waży naprawdę niewiele, całe koło ze szprychami, piastą i łożyskami, ale bez opon, tarczy i zębatki to max 5-8kg. Jeżeli chodzi o ramę to podobnie, poszłaby w mak na pierwszej hopie, a do tego rama musi zapewniać odpowiednią sprężystość. Spójrz na motoGP, tam motocykle nie skaczą i jadą po równym, a wykorzystanie carbonu jest ograniczone do kilku elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Dokładnie, carbon jest bardzo sztywny, nawet na asfalcie bywa za sztywny (poszukaj komentarzy Sama Lowesa na temat carbonowych wahaczy). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Aluminium jest 1. Tanie 2. sprawdzone 3. dzialajace Carbon lest sztywny i w pewnych sytuacjach lamie sie jak zapalka. Przy stosunku wagi do mocy rzedu 2 - 4 kg na KM ie gra wiekszej roli, liczy sie bardziej Technika. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Akurat waga w sporcie wyczynowym to klucz do sukcesu, przy tak wyśrubowanym poziomie. Te kilka kg może mieć duże znaczenie i przesądzić o wygranej w wyścigu. Problem jest w kasie i przepisach wg. mnie. Alu wytrzymałościowo i udarowo nie ma podejścia do carbonu. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Akurat waga w sporcie wyczynowym to klucz do sukcesu, przy tak wyśrubowanym poziomie. Te kilka kg może mieć duże znaczenie i przesądzić o wygranej w wyścigu. Problem jest w kasie i przepisach wg. mnie. Alu wytrzymałościowo i udarowo nie ma podejścia do carbonu.Według Ciebie to ziemia może być płaska, jednak obiektywnie jest inaczej :) Spójrz na felgi enduraków, przy mocnym dzwonie wygnie się, a nie połamie, a widziałeś kiedyś pogięte carbonowe owiewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Bo Tommo pisze o wytrzymałości a w offie potrzebna jest elastyczność której carbon nie ma. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Bo Tommo pisze o wytrzymałości a w offie potrzebna jest elastyczność której carbon nie ma.No ale temat właśnie dotyczy offroad'u :) Na tor to i rowery są całe z carbonu, felgi ze stopów magnezu itp. ale tam nie spotkasz kamienia albo krawężnika na swojej drodze :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 No tak - w domyśle chciałem zawrzeć że Tommo jest w błędzie :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 I naprawde sadzicie, ze fabrycznego team'u niestac na jakies karbonowe obresze Jedno jest pewne, budget'u nie znacie. Gdyby zdaly egzamin mialby je kazdy. Tyle w temacie :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Bo Tommo pisze o wytrzymałości a w offie potrzebna jest elastyczność której carbon nie ma. Hehe powiedz to jeszcze wędkarzowi to umrze ze śmiechu :biggrin: Pojedyncze włókno węglowe jest niezwykle elastyczne i wytrzymałe. Człowiek jeszcze nic bardziej wytrzymałego i elastycznego, przy tej wadze nie wymyślił.Owiewka z włókna węglowego pęka a się nie wygina, bo tak została zaprojektowana i taką żywicą włókno węglowe zespojone. Ale zanim pęknie wytrzyma obciążenie kilkukrotnie wyższe niż jakikolwiek inny materiał podobnej wadze i konstrukcji. Test wytrzymałości ramy rowerowej z carbonu. I jeszcze taki dla niedowiarków który materiał jest lepszy :) https://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs Edytowane 3 Stycznia 2017 przez Tommo Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Carbon jest bardzo wrażliwy na uderzenia i często powstają w nim mikropęknięcia, które stopniowo się powiększają. W takim enduro nawet kamyczki mogłyby go załatwić. Zwróćcie uwagę np. na to, że ramy carbonowe w rowerach mtb standardowo osłaniane są od dołu żeby kakiś żwir czy inne licho nie powodowały ich zniszczeń. W przypadku ram alu takich osłon nie ma. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Hehe powiedz to jeszcze wędkarzowi to umrze ze śmiechu :biggrin: Pojedyncze włókno węglowe jest niezwykle elastyczne i wytrzymałe. Człowiek jeszcze nic bardziej wytrzymałego i elastycznego, przy tej wadze nie wymyślił. Tylko co z tego skoro produkt końcowy jest sztywny. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Tylko co z tego skoro produkt końcowy jest sztywny. No zajebiście sztywny :biggrin: Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.