Skocz do zawartości

Dokręcanie głowicy Suzuki GSX600F GSXF600


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek jako nowy witam wszystkich użytkowników.

Wymieniam głowicę s GSX600F z 95r. i nie wiem jaka jest procedura dokręcania głowicy w tym motocyklu.

W jedynej serwisówce jaką udało mi się wykopać na necie znalazłem kolejność śrub, ale na temat momentu jest tylko 35-40Nm i nic więcej. Jestem mechanikiem samochodowym i coś mi tu nie pasuje bo w samochodach zazwyczaj są przynajmniej 3 etapy: np. 1. 30Nm 2. 90stopni 3. 90stopni i jest fest przykręcona. Ale nie mam doświadczenia w motocyklach. Nie znalazłem takich informacji na necie dlatego pytam was.

 

Nie znalazłem również informacji na temat luzów zaworowych (zakładam głowicę ze starszego rocznika z ręczną regulacją zaworów.)

 

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 90% japońskich motocykli czterocylindrowych głowicę dokręca/odkręca się etapowo by uniknąć niepotrzebnych naprężeń, jeśli masz podany tylko moment maksymalny, to dobrą praktyką jest w pierwszym etapie przykręcić na 50-60% momentu finalnego- to wystarczy. Przyłóż dużo uwagi do dobrego osadzenia O-Ringów z przodu głowicy, żebyś dwa razy nie zakładał ;)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak wszystko przykręcam co ma moment powyżej 30Nm. Najpierw na 20 (czyli ile tam wynosi połowa docelowego momentu) a potem docelowy.

 

Co do luzów to musi byc informacja o tym w serwisówce :). Tam luzy sa dość spore bo regulacja jest na śrubkach, coś w okolicach 0.20 - 0.25. Możesz ewentualnie poszukać serwisówki do nowszego modelu GSXFa (po 98 roku) albo do bandita. Silniki są te same.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. W międzyczasie zadzwoniłem do pewnego starego specjalisty od Shadowa, który kupował ode mnie części i powiedział tak jak wy, żeby podzielić ten podany moment na etapy. Tak więc zrobię. Co do luzów to jeszcze poszukam innych serwisówek jak podpowiedział Limo. Chyba że ktoś z was taką ma i mógłby się podzielić (mój email [email protected]), silnik jest 95r a głowicę wrzucam z 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich motocyklach jakie znam głowicę przykręca się w jednym etapie, na małe w porównaniu do aut momenty.

 

Słyszałeś na pewno o YZF 450.

Tam głowicę wstępnie dokręca się na 30 Nm,następnie luzuje się śruby,po czym dokręca się je na 20Nm i na koniec dokręca o 180 st.

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Słyszałeś na pewno o YZF 450.

Tam głowicę wstępnie dokręca się na 30 Nm,następnie luzuje się śruby,po czym dokręca się je na 20Nm i na koniec dokręca o 180 st.

Nigdy nie robiłem yzf 450, ale skoro tak mówisz to widocznie tak jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...