pucio92 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Witam,Zakupiłem jakieś 2 miesiące temu motorek krosowy, kawasaki kx250f z 2006 roku. 50mth od remontu Wszystko było pięknie ładnie az 2 tygodnie temu podczas przeprawy w lesie kiedy czekałem na swoja kolej by zrobić podjazd, zaczeło mu coś dolegać. Najpierw zgasł na wolnych obrotach i musiałem chwile go pokopać.Gdy juz odpalił aby dojechac do domu musiałem trzymać go na obrotach aby nie zgasł. Przy puszczeniu manetki strzelał strasznie z tłumnika. Dałęm mu troche odpoczac, jednak nie chciał odpalić tak łatwo, wcześniej palił od strzała. Ponadto zmierał sie na obroty ale tylko do 75% wyzej go już odcinało, Nie było to zwykłe odciecie tylko takie dławieine. Wcześniej zdażyło mi sie takie coś ale tylko pare razy podczas jazdy i przestawało. Ponadto pojawił sie po rozgrzaniu delikatny pogłos dzwonienia w gaźniku. Świeca wymieniona, luzy na zaworach sprawdzone są ok 0,10 i 0,20. czyli miesci się w normie zgodnie z serwisówka(0,10 ~0,15 i 0,17 ~0,22). Po prześledzeniu kilku forów doszedłem do wniosku ze sprawa obrotów może być spowodowana watą w tłumniku.po demontarzu wydechu obroty w normie jest zwykłą odcina nie wiem jak z metalicznym pogłosem bo było zbyt głośno, tłumnik poszedł do spawania.I tu nasówa sie moje pytanie,szukam juz kilka dni ale nie moge znaleźć czysto technicznej informacji jak wyregulować gaźnik w motorze, gdzie znajde śróbe regulujacą skład mieszanki, tzn w serwisówce znalazłem ze jest jakaś śróba pod gaźnikiem ale nie jestem pewny czy to akurat ona.Pewnie zaraz pojawia sie informacje ze słabo szukałeś, wyszukiwarka nie boli itp.Ale chciałbym tą sprawe załątwić jak najszybciej zeby wyeliminować ewentualne usterki.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Ale chciałbym tą sprawe załątwić jak najszybciej zeby wyeliminować ewentualne usterki. Skoro chcesz jak najszybciej to oddaj do serwisu. Bo żeby zająć się regulacją gaźnika, nie mając o tym bladego pojęcia to najpierw trzeba poczytać trochę teorii, powoli i skrupulatnie rozebrać, wyczyścić, złożyć tak żeby było dobrze i metodą prób i błędów szukać właściwego ustawienia, a im więcej ma się doświadczenia tym mniej prób będzie potrzebne:) Zerknąłbym też na ustawiania rozrządu, a nuż przeskoczył Co to jest śróba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucio92 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 mój błąd nie zwróciłem uwagi jak to napisałem ;) chodziło mi o to, że chcie sie jak naszybciej dowiedzieć jak to zrobić. Regulowałem gaźniki juz w quadach i starych motorach. Po prostu nie spotkałem sie jeszcze z tym typem. Od spodu gaźmika jest dziurka a tam prawdopodobnie śrubka do regulacji z rowkiem na płaski śrubokręt. Ale wkłądajac tam go, śruba nie chce sie przekrecić jakby była zapieczona. Nie próbowałem krecic z całych sił bo nie chciałem nic zchrzanić, powinno to przecież iść delikatnie w palcach alby dokrecic do oporu i potem te 2 pełne obroty zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Ale co Ty chcesz osiągnąć kręcąc śrubkami na pałę? Skoro Ci sprzęt przestał chodzić to co myślisz, że się ustawienie śruby składu mieszanki przestawiło? Myślenie to podstawa mechaniki. Jeżeli czujesz się na siłach to po pierwsze gaźnik należy wyciągnąć i dokładnie wyczyścić, jeżeli nie masz sprężarki to w ogóle nie podchodź do roboty. Jakakolwiek regulacja bez wyjęcia wyczyszczenia i weryfikacji stanu jest bez sensu. Skoro masz czapkę ściągniętą to sprawdź ustawienie rozrządu, bo to może mniej prawdopodobne niż problem z gaźnikiem, ale dużo bardziej kosztowne gdyby okazało się faktem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucio92 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 ale dlaczego tak agresywnie?gaźnik jest przygotowany do czyszczenia, jutro sie za to zabiore.rozrzad jest okej sprawdzałem. Chciałęm tylko wiedzieć czy jest to to miejsce, bo na filmikach i fotografiach jest załozony pilot który daje możliwośc obrotu w palcachdodam ze motor działa bez tłumnika ale wydaje sie mi ze dostaje za duzą dawke paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Ja agresywnie, w życiu potulny jak baranek jestem:)Po prostu chcę Ci oszczędzić roboty, ale widzę, że chyba wszyscy tak muszą zaczynać (nie byłem dużo lepszy), żeby na pałę wszystkim kręcić, a dopiero potem się zastanawiać co do czego służy. Jak masz Keihin FCR to pierwsze co ściągnij sobie instrukcję do tego gaźnika, na kilku stronach masz wyjaśnione co za co jest odpowiedzialne. Chociaż najprawdopodobniej przy czyszczeniu odkryjesz że coś wymaga wymiany, albo złożysz na poprzednich ustawieniach i będzie dobrze. A śruba regulacji składu mieszanki wolnych obrotów nie powinna Cię na razie martwić. FCR to bardzo skomplikowany gaźnik, więc jeszcze 2x się zastanów czy nie lepiej poprosić o pomoc kogoś z doświadczeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucio92 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Dzięki ;)może wystarczy tylko przeczyścic, niby moto był w remoncie u poprzedniego właściciela ale nie wiadomo czy wszystko było dobrze zrobione, bo np. śruby od pokrywy były w słabym stanie a w jednej był juz wyrobiony gwint i podczas jednej mocniejszej jazdy, prawie cały olej mi wypruło aż musiałem cholowac do domu i temu jakos zaradzić.łańcuch i żebatki tez nie były w najlepszym stanie, głównie przez łancuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucio92 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Dobra sprawa wygląda tak.Za gaźnik sie narazie nie brałem, włożyłęm go ponownie.pospawałem tłumnik i włożyłem nową wate, na szybko zamontowany jeszcze nie uszczelniony dał efekt taki jak na poczatku. Dodam ze bez tłumnika normalnie sie wkrecał.tu filmik jak to teraz wygladajakieś rady co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 A sprawdziłeś rozrząd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucio92 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 właśnie rozrząd jest okejJeszcze mnie zastanawia jedno, przy odpaleniu puscił czarny dym, tak jakby miał za mało powietra a za duzo paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 świeca prawdę ci powie jaki ma kolor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucio92 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 gaźnik przeczyszczony ale nic on nie dał bo w sumie syfu zadnego w nim nie było.moto ciezko palił ale jak juz zapalił było ciut lepiej z obrotami.Jednak coś dalej nie grało metaliczny dzwiek był jak wcześniej, wyszło natomiast co go powodowało, bo w pewnym momencie przy zwiekszaniu obrotów manetką silnik stanął.Sciągnąłem głowice i okazało sie ze zawór ssacy obijał sie o tłoka az do tego stopnia że zawór strzelił.I tu moje pytanie dlaczego tylko jeden a nie oba.Jaka moze byc przyczyna tego właśnie oprócz przeskoczonego rozrządu?Zdjęcie tłoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Nie znalazłeś przyczyny rozbierając wszystko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucio92 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 właśnie nie, znalazłem tylko uwalony zawór sklinowany w głowicy i taki oto widok tłoka jak na zdjeciu. Tj. przyczyne metalicznego dzwieku jak najbardziej znalazłem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalia Cattiva Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Co to jest śróba? pewnie cos kolo 'nasówa' ;) Cytuj Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.