Skocz do zawartości

SHL M06T czy M11


aftys6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Boczków mam 4 sztuki (2 kpl)

Właściciel miał druga ale m11w z pierwszych lat.

Pękła mu rama i rozebrał do spawania.

Podczas remontu w domu rame ktoś mu zaiwaniłi.

Została praktycznie cała m11w z której bardzo dużo częsci pasuje do m11.

Mam dostać jeszcze całe przednie zawieszenie i błotniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę się opierdzielałem ale pora wziąśc się do roboty.

SHL praktycznie rozebrana.

Zrobiłem dokumentację fotograficzną większości elementów żeby nie mieć problemu co jak było.

 

Za 2-3 tyg idzie rama, oba wahacze i kilka drobiazgów do piaskowania i malowania proszkiem.

 

Będzie troche zabawy z błotnikami.

P\rzedni poszpachlowany byle jak a tylni ma ubytek i ktoś to próbował łatać żywicą no ale nie wyszło.

 

W drugiej kolejności pójda koła do malowania.

Musze tylko się zorientować czy w tym roczniku były malowane na odcień ten sam co bak i portki łąńcucha czy może był chrom.

 

Mam uszczypane kawałek ucha mocującego silnik. Będzie trzeba dospawać i doszliować. Na pokrywie sprzęgła jest ślad po szlifierce/glebie - to zostanie na pamiątkę

 

Pytanie. Czy kranik z pierwszego zdjęcia to oryginał czy P.R.C ??

Na moje oko sądząc po strukturze metalu to jakiś kiepski odlew ??

 

 

Siedzenie to żaden problem. Na alle... są gotowe pokrowce wykonane idealnie jak oryginały. Tylko zakładać.

Widziałem te pokrowce i niestety w większości to cerata.

Jeżeli załatwię oryginał na wzór to mam kontakt do osoby która za około120-150 uszyje z porządnego materiału

 

 

A teraz zdjęcia

https://photos.google.com/share/AF1QipPyTfT0QB66CPjt4YykXgEstL4I6tEAHto6TSxGrt6fSMbDqkNn2HOAaQXWSvFajg?key=cnZNUWFuNzZmR1FRUW5yc1NHQjZublJnTDljSHVn

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Robota idzie powoli ale idzie.

Długo walczyłem ze śrubkami mocującymi "relingi" kanapy.

Zależało mi żeby to odkręcić a nie ukręcić śrubki przy okazji niszcząc relingi.

Udało się. Mam więc blachę kanapy i wg mnie ładne + relingi.

Teraz blacha idzie na piaskowanie, po zabiegu sprawdzę czy nie ma wżerów.

Relingi wypoleruje i pomyślę jak zabezpieczyć przed utlenianiem.

Śrubek raczej nie dokupię więc zostaje mi dobranie innych m3 i spiłowanie celem uzyskania łebka w kształcie prostokąta - kto miał SHL wie co mam na myśli ;)

 

Kolejna będzie rama.

Do gruntownego przeglądu, ew uzupełnieniu poprostowaniu uchwytów mocowań itd.

Resztę elementów które pójdą pod proszek mam w stanie zadowalająco dobrym lub bardzo dobrym.

 

P.S czym zabezpieczyć aluminium po polerce przed utlenieniem ??

Jakiś spraj jest specjalny czy coś takiego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Żeby nie było ze się obijam.

 

https://zapodaj.net/06431d5a65d5e.jpg.html

https://zapodaj.net/d0a6c753c4806.jpg.html

https://zapodaj.net/17f29d4bcbb89.jpg.html

https://zapodaj.net/4ad7c80349549.jpg.html

https://zapodaj.net/0e01b2d3b1d4a.jpg.html

 

Rama zawiecha itd ponaprawiana, pomalowana i już zdążyła się zakurzyć.

Teraz powoli robię amortyzatory przód/tył i siedzenie. W majówkę chce całość postawić na koła - jak nic mi nie wypadnie ;)

 

EDIT: Pozmieniałem lokalizację plików.

Powinno być ok

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ci to wychodzi - zdziwiło mnie że tył ramy był z takiej kiepskiej blachy chyba że tak dziwnie w kropki skorodował - powierzchnia po malowaniu proszkowym nie jest jednolita... Silnik w niej to 175 ? Jak będziesz odpalał koniecznie nagraj filmik !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsza była blachaa pod siedzeniem. Poszło kilka wzmocnień, sporo spawania i kombinowania.

Powód jest tego stanu oczywiście banalny. Woda wsiąkła w gąbkę i działała na blachę kilka dekad (prawie 3)

Spawy ramy były w dwóch miejscach pęknięte (stelaż siedzenia) wydaje mi się że na siedzenie coś było oparte ciężkiego.

Blachę siedzenia miałem w planach robić od podstaw ale stwierdziłem że jak ma być oryginał to oryginał, a inna sprawa że i tak nie będzie jej widać.

 

Teraz amorki idą do roboty i śruby mocujące.



Fajnie Ci to wychodzi - zdziwiło mnie że tył ramy był z takiej kiepskiej blachy chyba że tak dziwnie w kropki skorodował - powierzchnia po malowaniu proszkowym nie jest jednolita... Silnik w niej to 175 ? Jak będziesz odpalał koniecznie nagraj filmik !!!

W mojej siedzi silnik S32, mający dokładnie 173 cm, moc z tego copamiętam 9 KM i3 biegową skrzynie biegów.

W modelu M11W montowano juz silnik Wiatra 175cm

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...