Skocz do zawartości

SHL M06T czy M11


aftys6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Boczków mam 4 sztuki (2 kpl)

Właściciel miał druga ale m11w z pierwszych lat.

Pękła mu rama i rozebrał do spawania.

Podczas remontu w domu rame ktoś mu zaiwaniłi.

Została praktycznie cała m11w z której bardzo dużo częsci pasuje do m11.

Mam dostać jeszcze całe przednie zawieszenie i błotniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę się opierdzielałem ale pora wziąśc się do roboty.

SHL praktycznie rozebrana.

Zrobiłem dokumentację fotograficzną większości elementów żeby nie mieć problemu co jak było.

 

Za 2-3 tyg idzie rama, oba wahacze i kilka drobiazgów do piaskowania i malowania proszkiem.

 

Będzie troche zabawy z błotnikami.

P\rzedni poszpachlowany byle jak a tylni ma ubytek i ktoś to próbował łatać żywicą no ale nie wyszło.

 

W drugiej kolejności pójda koła do malowania.

Musze tylko się zorientować czy w tym roczniku były malowane na odcień ten sam co bak i portki łąńcucha czy może był chrom.

 

Mam uszczypane kawałek ucha mocującego silnik. Będzie trzeba dospawać i doszliować. Na pokrywie sprzęgła jest ślad po szlifierce/glebie - to zostanie na pamiątkę

 

Pytanie. Czy kranik z pierwszego zdjęcia to oryginał czy P.R.C ??

Na moje oko sądząc po strukturze metalu to jakiś kiepski odlew ??

 

 

  W dniu 30.01.2017 o 04:24, HD1940 napisał:

Siedzenie to żaden problem. Na alle... są gotowe pokrowce wykonane idealnie jak oryginały. Tylko zakładać.

Widziałem te pokrowce i niestety w większości to cerata.

Jeżeli załatwię oryginał na wzór to mam kontakt do osoby która za około120-150 uszyje z porządnego materiału

 

 

A teraz zdjęcia

https://photos.google.com/share/AF1QipPyTfT0QB66CPjt4YykXgEstL4I6tEAHto6TSxGrt6fSMbDqkNn2HOAaQXWSvFajg?key=cnZNUWFuNzZmR1FRUW5yc1NHQjZublJnTDljSHVn

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Robota idzie powoli ale idzie.

Długo walczyłem ze śrubkami mocującymi "relingi" kanapy.

Zależało mi żeby to odkręcić a nie ukręcić śrubki przy okazji niszcząc relingi.

Udało się. Mam więc blachę kanapy i wg mnie ładne + relingi.

Teraz blacha idzie na piaskowanie, po zabiegu sprawdzę czy nie ma wżerów.

Relingi wypoleruje i pomyślę jak zabezpieczyć przed utlenianiem.

Śrubek raczej nie dokupię więc zostaje mi dobranie innych m3 i spiłowanie celem uzyskania łebka w kształcie prostokąta - kto miał SHL wie co mam na myśli ;)

 

Kolejna będzie rama.

Do gruntownego przeglądu, ew uzupełnieniu poprostowaniu uchwytów mocowań itd.

Resztę elementów które pójdą pod proszek mam w stanie zadowalająco dobrym lub bardzo dobrym.

 

P.S czym zabezpieczyć aluminium po polerce przed utlenieniem ??

Jakiś spraj jest specjalny czy coś takiego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Żeby nie było ze się obijam.

 

https://zapodaj.net/06431d5a65d5e.jpg.html

https://zapodaj.net/d0a6c753c4806.jpg.html

https://zapodaj.net/17f29d4bcbb89.jpg.html

https://zapodaj.net/4ad7c80349549.jpg.html

https://zapodaj.net/0e01b2d3b1d4a.jpg.html

 

Rama zawiecha itd ponaprawiana, pomalowana i już zdążyła się zakurzyć.

Teraz powoli robię amortyzatory przód/tył i siedzenie. W majówkę chce całość postawić na koła - jak nic mi nie wypadnie ;)

 

EDIT: Pozmieniałem lokalizację plików.

Powinno być ok

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ci to wychodzi - zdziwiło mnie że tył ramy był z takiej kiepskiej blachy chyba że tak dziwnie w kropki skorodował - powierzchnia po malowaniu proszkowym nie jest jednolita... Silnik w niej to 175 ? Jak będziesz odpalał koniecznie nagraj filmik !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsza była blachaa pod siedzeniem. Poszło kilka wzmocnień, sporo spawania i kombinowania.

Powód jest tego stanu oczywiście banalny. Woda wsiąkła w gąbkę i działała na blachę kilka dekad (prawie 3)

Spawy ramy były w dwóch miejscach pęknięte (stelaż siedzenia) wydaje mi się że na siedzenie coś było oparte ciężkiego.

Blachę siedzenia miałem w planach robić od podstaw ale stwierdziłem że jak ma być oryginał to oryginał, a inna sprawa że i tak nie będzie jej widać.

 

Teraz amorki idą do roboty i śruby mocujące.



  W dniu 15.03.2018 o 15:08, mostasz napisał:

Fajnie Ci to wychodzi - zdziwiło mnie że tył ramy był z takiej kiepskiej blachy chyba że tak dziwnie w kropki skorodował - powierzchnia po malowaniu proszkowym nie jest jednolita... Silnik w niej to 175 ? Jak będziesz odpalał koniecznie nagraj filmik !!!

W mojej siedzi silnik S32, mający dokładnie 173 cm, moc z tego copamiętam 9 KM i3 biegową skrzynie biegów.

W modelu M11W montowano juz silnik Wiatra 175cm

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...