Skocz do zawartości

Wymiana wydechu


Pawel-SV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie..zdania naukowców są podzielone...teoria mówi czasem jedno a praktyka drugie...choć oczywiście to nie jest regułą...wydech w Trapie zmieniłem raczej z ciekawości...oczywiście gdybym miał w pobliżu hamownię zrobiłbym pomiary...ale nawet bez hamowni różnica na średnich i niskich obrotach jest wyczuwalna in plus...na jedej ze stron o Transalpie pewien Angol opisywał swoje doświadczenia z wymianą wydechu w swoim Transalpie (98 r) i stwierdził wyraźne pogorszenie dynamiki i podwyższoną temperaturę pracy...dopiero po wymianie dysz głównych na większe dynamika się poprawiła i temperatura wróciła do normy... ale faktem jest tez to, że mój wydech a wydech Angola to inne wydechy... mój akurat nie ma wolnego przelotu... poza tym w Transalpach w zalezności od rocznika i od rynku na jakim był sprzedawany montowano różne średnice dysz głównych... drugi przykład... koleżka jeżdżący Hondą cbr600f2... przebieg coś pod 80 tys. km... końcówka wydechu sportowa... gaźniki nastawy, dysze febryczne...i żadnych problemów z nadmiernym zużyciem oleju czy wypalonymi tłokami... wniosek z tego że różne motocykle różnie reagują na wymianę... nie można jednoznacznie stwierdzić, że każdy po zmianie końcówki będzie miał słabsze osiągi i dziury w tłokach... oczywiście bez dwóch zdań tylko hamownia i analiza spalin może dać 100% pewność... Zrobię na tym wydechu kilkadziesiąt kilometrów i oblukam świece... nie wykluczam że też będzie konieczna wymiana dysz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie, to troszkę emerycja gadka, w dodatku gości, którzy racingowe wydechy oglądają z daleka, na innych maszynach.

ja 13.000km temu (czyli jakoś na wiosne) założyłem w ZX-9R ('99) wydech IXILa (60mm przelot).

efekt?

wyraźna różnica na średnich i niższych obrotach (in plus). na wyższych ciężko wyczuć, bo i tak zapierdziela.

spalanie benzyny tak +0,5 do 1,0l/100km.

spalanie oleju - bez zmian (czyli jakies 200-300ml między wymianami).

dodatkowo - przy dużym (60mm) przelocie, gdy przy średnich obrotach zamykam gaz, to cały czas wali ogniem, więc pewnie już dawno powinienem mieć powypalane gniazda zaworowe, nie?

 

Hehe jasne ze emerycka - obaj z P. Dutkiem mamy ponad 100 lat.

Pogadamy jak na tym wydechu zrobisz 30 k km, nie 6 k.

On akurat racingowy wydech oglada z bliska bo jego syn startuje w klasie GS500, a wlasnie ojciec mu motocykl przygotowuje.

A ty zamiast sie tu madrzyc to pojedz do Kedziora na hamownie ( daleko do Piaseczna nie masz ) z oboma ukladami wydechowymi i zapodaj wykresy mocy z obu `przejazdow`- do konca roku maja promocje 50 zl za probe.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe jasne ze emerycka - obaj z P. Dutkiem mamy ponad 100 lat.

a nie mówiłem!?

 

Pogadamy jak na tym wydechu zrobisz 30 k km, nie 6 k.

starość nie radość... zdejmij może okulary :P. 13, to nie 6, a prawie połowa 30 (mowa o tysiącach :P).

 

On akurat racingowy wydech oglada z bliska bo jego syn startuje w klasie GS500, a wlasnie ojciec mu motocykl przygotowuje.

i jakie wyciągnął wnioski? że wolny wydech osłabia? czy katuje silnik?

 

A ty zamiast sie tu madrzyc to pojedz do Kedziora na hamownie ( daleko do Piaseczna nie masz ) z oboma ukladami wydechowymi i zapodaj wykresy mocy z obu `przejazdow`- do konca roku maja promocje 50 zl za probe.

heh... co do nich podjade, to akurat nie mogą...

a z tymi promocjami, to już sam nie wiem - do końca sierpnia miała być za darmo, potem się okazało, że w sierpniu nie można, że do końca września... potem chciałem nawet zapłacić, ale ich SRAD stał i nie można go było zdjąć. a potem już nie miałem czasu. tak więc sam widzisz, że to nie takie proste.

a moje "mądrzenie" wynikało z własnych obserwacji.

o ile przyrost mocy nie jest tak łatwo odczuwalny (w praktyce), o tyle ubytek jest.

jak zmieniłem wtedy (na 1500km) wydech spowrotem na oryginał, to wyraźnie czułem, że się dłużej zastanawiał na niskich/średnich (czyli mowa o jeździe w trasie i wyprzedaniu na 6tym biegu w okolicach 140km/h...

to o mocy.

a jeśli chodzi o (mój) ubytek oleju, to chyba nie kwestionujesz tego, nie?

to samo się tyczy spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytku oleju nie kwestionuje, czym luzniejszy silnik tym wieksze beda roznice przy zalozeniu nieoryginalnego wydechu.

To ze zawory wypalisz to masz jak w banku, pytanie ile trzeba bedzie na to poczekac.

Przeciez to czysta logika i dowod masz na swoim wlasnym silniku - w fazie przeplukiwania cylindra czesc swiezej mieszanki ( przy zaworach ssacych i wydechowych otwartych ) zasysana jest do wydechu i jak sam napisales `przy przymknieciu gazu wali ci ogniem` - czyli po prostu spala sie nie w silniku ale w ukladzie wydechowym.

Czy uwazasz ze sie to na twoich zaworach wydechowych nie odbija ?

Przeciez ten ladunek, ktory zostal w komorze spalania jest mniejszy o czesc wyssana do wydechu, wzwiazku z tym temperatura spalajacej sie mieszanki jest o wiele wyzsza niz powinna byc. I to jest cala sprawa.

Oryginalny tlumik jest tak skonstruowany, aby zminimalizowac ilosc mieszanki uciekajacej przez wydech - oczywiste jest ze odbija sie to na mocy ale cos za cos - dzieki temu silniki japonskich motocykli chodza okolo 150 tys km i wiecej miedzy remontami a nie 50 tys.

A z Polandposition umow sie najpierw telefonicznie i bedzie po sprawie.

 

Adam M.

PS. Okularow do tej pory jakos nie nosze - na razie potrzebuje ich tylko do czytania w kiepskim swietle, ale oczywiscie mnie to czeka. 6 tys przejechanych wzialem z twego zdania, ze po polowie sezonu musiales wrocic do oryginalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ta-deti.de/ta/tuneup.html ..mówiłem już o tym wcześniej...dziwne że u gościa po zmianie wydechu spadła moc, i wzrosła temperatura pracy silnika...a u mnie po zmianie wydechu zauważalny jest tylko wzrost dynamiki w niskich i średnich obrotach...temp bez zmian... ale pytanko...jakie dysze stosować do kolejnych cylindrów (chodzi o silnik V2) , mniejsza średnica do pierwszego,wieksza do drugiego, czy odwrotnie ?? A może jednakową średnicę na oba cylindry...? Gościu w miejsce 115 dał 130 ..i twierdzi że trochę za duża...(do Trapów były jeszcze montowane 128 i 120 i montowane w różnej kolejności... w starszych rocznikach w pierwszym były mniejsze w tylnym większe w rocznikach powyżej 96 odwrotnie)... jaką srednicę zastosować...?? (w moim w pierwszym jest 118 w drugim 115).Jesli macie pomysła... jakieś sugestie to proszę o odzew.

tabela dzysz montowanych w Transalpiach http://www.ta-deti.de/ta/carb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Coś z odzewem cieńko...ale nic to... takie dziwne zjawisko zaobserwowałem w moim Trapie...otóz zrobiłem jakieś 300 km na tym tuningowym wydechu i obadałem stan świec... i ..świeca w tylnym cylindrze wygląda tak samo jak przed zmianą..czyli kolor coś jakby szary... natopmiast świeca z pierwszego cylindra wyraźnie inna...kolor elektrod i izolatora biały (mieszanka za uboga)... gaźniki mają oryginalne dysze i nastawy...dlaczego więc drugi cylinder ma dobre spalanie, a pierwszy za ubogo...??? Tak czy siak trzeba coś z tym zrobić...może na wiosną zapakuję większe dysze główne...albo wrócę do oryginalnego wydechu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście raczej jeżdżę mało, raczej dłuższe przeloty...trzymając 6 tys. obr/min... Tramp kręci się do 8 i pół tysięca...także eksploatuję go raczej we całym zakresie obrotów... ale dzięki za radę... pokombinuję najpierw z iglicami... jak to nie pomoże wtedy dam większe dysze główne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozważając czysto teoretycznie...czy wstawienie zwężki przy wylocie wydechu spowoduje zwiekszenie się ciśnienia w układzie wydechowym, a tym samym wpłynie na skład mieszanki w cylindrze ??? Powiedzmy zmniejszenie średnicy wylotu z 45 mm na dajmy na to 30 mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cabaniero pisze,że na pierwszym cylindrze ma białą świecę to jest znak aby zwiększyć dyszę główną w gaźniku przynajmniej o 2 oczka a najlepiej zapodać 5 oczek większą i zrobić następny test, niekoniecznie aż 300 km. Wystarczy 20 km dynamicznej jazdy na gorącym silniku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zajrzałem do manual Service Transalpa...i chyba mam wytłumaczenie dlaczego pierwszy gar świeca biała drugi gar szara...w pierwszym cylindrze zastosowano dyszę główną115 w drugim 118... czy fakt iż w drugim garnku średnica dyszy jest większa tłumaczyć nalezy tym że drugi gar pracuje w cięzszych warunkach termicznych niż pierwszy stąd mieszankę wzbogaca się poprzez zastosowanie większej dyszy a tym samym obniżenie temperatury pracy ??? I pytanko ... jakie średnice dysz dobrać... może 122 na przód i 125 na tył...??? podobno w Larssonie takie są do Keihina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sobie myślę że gdyby Sql miał rację to musiałbym zmienić zawód.

Więcej takich motocyklistów a może niedługo kupię sobie nowe moto, narazie

tylko jeden junior jest lepszy ale i on codziennie zadaje wiele pytań z mechaniki.

Domorosłych dłubaczy nigdy nie za wiele.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze..z pełnym szacunkiem do Pana wiedzy w zakresie mechaniki a także Pana wieku...ale wydaje mi się że to forum ma słyżyć min. edukacji w zakresie mechaniki motocyklowej...ja tak to odbieram...bo już wielu ciekawych rzeczy się dowiedziałem właśnie z forum (min. z Pana postów i Pana odpowiedzi w powyższym wątku za co dzieki)...to wcale nie obciach zadawać pytania...wiekszym obciachem jest udawać że się wie...jesli w ogóle się nie wie... tak więc... jesli Pan ma już dosyć dyletantów na forum i ich głupich pytań, to lepiej niech pan poprostu ich zignoruje ... jakieś uszczypliwe komentarze są w ogóle niepotrzebne... może ktoś inny będzie miał jakieś doświadczenia w zwiazku z tematem, może się wypowie...każda konstruktywna dyskusja jest mile widziana..wszelkie rady...ale po co zaraz ironiczmy komentarz...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W branży motocyklowej nie ma panów, jeżeli masz mniejsze poczucie humoru to sorry. Moje uwagi są konkretne i prawdziwe a nie uszczypliwe, nie chcę nikogo obrażać ale tak to już bywa. Bogu co boskie a sprzęt do mechanika. Jeszcze nikomu nie odmówiłem pomocy. Pytaj a ja będę odpowiadał tylko drobna uwaga nie wszystko można opisać często łatwie to zrobić jak opowiedzieć jak to ma być zrobione.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...