kukiz1986 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) Witajcie. Czytam i czytam i głowa mnie już boli.W motocyklu był zmieniany blok i nowe panewki. Jedni radzą wlać syntetyk, inni półsyntetyk. Jedni żeby jeździć normalnie ale nie przeciążać silnika niskimi obrotami na wysokich biegach. Inni żeby utrzymywać raczej niższe obroty... Może mi ktoś z doświadczenia napisać jak to powinno wyglądać? Kupiłem taki olej: Czy jest on dobry na początek i późniejszą eksploatację? Jak na syntetyk jest sporo tańszy od np motula... Po ilu zmienić olej? 50km? 100? 200? Czy mogę moto troche dotrzreć w garażu na wolnych obrotach czy to kiepski pomysł ? Edytowane 13 Listopada 2016 przez kukiz1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Nie ma co tam za dużo docierać, bo złożyłeś na używanych częściach, więc luzy mają raczej spore, ale dopasować się muszą. Ja zawsze po remoncie zalewam silnik tanim minerałem (zwykle lotosem 15w-40 z beczki - nie szkodzi sprzęgłu). Na Twoim miejscu zrobiłbym 20-50km jeżdżąc normalnie, w pełnym zakresie obrotów (oczywiście po rozgrzaniu silnika), a następnie zlał olej i wymienił filtr. Tyle, trzymając go zbyt długo na wolnych wiele mu nie pomożesz, bo smarowanie wtedy jest słabe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Zadne docieranie w garazu.Tani olej mineralny jak Zolw napisal km i ogien.Masz roznicowac obroty wiec najlepsza jest jazda w miescie, tyle ze trzeba pociagnac kilka razy na wysokie obroty na srodkowych biegach a potem z nich szybko zejsc. To wszystko po uzyskaniu wlasciwej temp silnika.Silnik musi miec obciazenie zeby sie docierac.Jak pogoda kiepska to czekasz do wiosny.Pirwsza zmiana oleju najdalej po 100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 13 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Ok, a jak już zalałem ten syntetyk to mogę go zostawić na te 100km a potem wlać taki sam nowy?Czy na mineralnym oleju docieranie jest szybsze/lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Ok, a jak już zalałem ten syntetyk to mogę go zostawić na te 100km a potem wlać taki sam nowy?Czy na mineralnym oleju docieranie jest szybsze/lepsze?Jak już zalałeś, to bez sensu zmieniać. Teoretycznie na minerale szybciej się dotrze, w praktyce syntetyk jest po prostu znacznie droższy. Drugą wymianę zrób po kilkuset km i dokładnie obadaj zawartość oleju i filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.marcin Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Ten jest :lalag:.Kup drugą bańkę do dalszej eksploatacji,oliwa jest spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) Ok, motocyklem zrobiłem 200km (trafiła się dłuższa wycieczka i nie zlałem po 100km :/)Przyszła kolej na zmianę oleju. Stary olej zlany. Nie ma śladów panewek. Co teraz lać? Przejść na półsyntetyk Valvo z racji przebiegu? (55k) Czy lać dalej syntetyk? a może coś innego niż Valvo? Planuje kupić to Tylko nie jestem pewien czy zostac przy syntetyku czy przejść na pół bo wiadomo że silnik nie jest już pierwszej nowości.. Edytowane 21 Listopada 2016 przez kukiz1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 21 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 Ok, motocyklem zrobiłem 200km (trafiła się dłuższa wycieczka i nie zlałem po 100km :/)Przyszła kolej na zmianę oleju. Stary olej zlany. Nie ma śladów panewek. Co teraz lać? Przejść na półsyntetyk Valvo z racji przebiegu? (55k) Czy lać dalej syntetyk? a może coś innego niż Valvo? Planuje kupić to valvoline-durablend-4t-10w40.jpg Tylko nie jestem pewien czy zostac przy syntetyku czy przejść na pół bo wiadomo że silnik nie jest już pierwszej nowości..Syntetyk jest zawsze lepszy od półsyntetyka do każdego motocykla i z każdym przebiegiem, jedyny minus syntetycznego oleju to cena, więc jeżeli te kilkadziesiąt zł różnicy w cenie jest sporym obciążeniem dla budżetu domowego, to możesz się zastanawiać, w innym przypadku chyba nie ma sensu. BTW Namówiłem ostatnio kumpla, żeby do silnika od garbusa zalał syntetyk. Silnik chodził wcześniej w motopompie i ma niewielki przebieg ale słuszny wiek. Po początkowych obawach skusił się i jest zachwycony. Silnik przestał żłopać olej, jest lepiej chłodzony i chodzi ciszej. Same plusy, a różnica 100zł na rok nie robi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 I slusznie, wszystkie moje samochody i motocykle chodza na syntetyku i swietnie to dziala, moj Subarak dobil wlasnie do 330 tys i chula jak nowy.Jak juz pierwszy okres docierania zrobiles na syntetyku to dawaj dalej na tym samym oleju, jaki sens go zmieniac na gorszy olej ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 Pomyślałem przez chwilę że może syntetyk jest zbyt "dobry" do przechodzonego już trochę moto i takie silniki pracują lepiej na półsyntetyku. Jest chyba gęstszy mimo tej samej lepkości.Ale skoro polecacie pełen syntetyk to zostawię go. Zastanawia mnie tylko fakt czemu w ofercie Valvo syntetyk ma podobną cenę. Syntetyk jak i półsyntetyk można spokojnie nabyć w cenie ok 100zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 Nigdy nie jest za dobry, zabezpiecz ci wlasnie silnik przed przedmuchami oleju przez pierscienie ( oleje trudniej zapiekaja sie w rowkach ), obniza temperature pracy i ma lepsza przyczepnosc do czesci metalowych wiec zimne starty nie zuzywaja tak silnika.A przebieg 55 tysi to zaden przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 21 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) Nigdy nie jest za dobry, zabezpiecz ci wlasnie silnik przed przedmuchami oleju przez pierscienie ( oleje trudniej zapiekaja sie w rowkach ), obniza temperature pracy i ma lepsza przyczepnosc do czesci metalowych wiec zimne starty nie zuzywaja tak silnika.A przebieg 55 tysi to zaden przebieg. Adam zależy dla którego silnika :)Bo CBR SC33 była by dopiero dobrze dotarta a jak widać 954 jest już zatarta...Wiec albo 50kkm z tych 55kkm przejechała na jedym kole, albo przebieg trzeba przemnożyć min x 3, albo te silniki są poprostu delikatne.Delikatność swoją drogą, ale moim zdaniem panewa padła od ostrego latania na gumie... Edytowane 21 Listopada 2016 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 Adam zależy dla którego silnika :)Bo CBR SC33 była by dopiero dobrze dotarta a jak widać 954 jest już zatarta...Wiec albo 50kkm z tych 55kkm przejechała na jedym kole, albo przebieg trzeba przemnożyć min x 3, albo te silniki są poprostu delikatne.Delikatność swoją drogą, ale moim zdaniem panewa padła od ostrego latania na gumie...Co ty piszesz w ty momencie??? Czytałeś cały temat czy tylko piszesz żeby coś napisać???Skąd wniosek że jest zatarta? Silnik pracuje prawidłowo. Pytam tylko jaki olej lepszy a ty widzę znasz już całą historię motocykla?Wróżka czy co? Może trzeba iśc w tym kierunku skoro jesteś taki dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Coś Ty taki przeczulony na punkcie tego swojego motocykla?! Pęknięta tuleja i zatarta panewka a Ty twierdzisz, że to pryszcz i silnik igła?! Nie stało się to bez przyczyny i dobrze o tym wiesz... Silni pracuje obecnie prawidłowo, ale po niby 55kkm stan jego był jaki był, więc stąd ten wniosek - dziwne pytanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Ale chłopie. Z tego silnika tam juz prawie nic nie ma prócz skrzyni i głowicy. Pytam o olej a Ty piszesz jakieś bzdury nie zwiazane z tematem. Jestem przeczulony ale na off-top Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.