Skocz do zawartości

Malowanie felg z amelinum


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lakier na felgach ma ciezkie zycie i fabrycznie stosowane sa specjalne lakiery, nie takie same jak na karoserii. Osobiscie najpierw piaskowalem potem wozilem do lakierni proszkowej w Debem Wielkim, byl to zaklad gdzie produkowali i malowali krzesla metalowe (ktos robil mi fuche) ale to bylo lat temu 20 + i lakiernie proszkowe byly jak na lekarstwo, teraz je znajdziesz wszedzie. Standardowy lakier samochodowy nie nadaje sie do felg alu, moze inaczej nadaje sie ale to nie jest jego srodowisko, mowie o bezbarwnym ktory zmieni kolor i to szybko, nie wazne czy to sikkens, ppg czy standox poza tym jest za delikatny na srodki jakie sie stosuje do mycia, nie wspominam o sprayach. Felgi dobrze zrobione trzymaja sie latami 10-20 ale nie ta technologia ktora tu propagujecie, poza tym dobrze zrobic felge to koszt przewyzszajacy zakup ich calych w dobrym stanie, oplaca sie ratowac te ktore sa drogie lub te nie do odkupienia. Na te spraye ktorym peplecie felgi bo to inaczej nazwac sie nie da, uzyjcie chemi do mycia felgi i szczotek, tylko nie raz czy dwa, ale przez kilka lat, to samo normalny lakier nawet ten dobry samochodowy, kilka lat (zeby) i koniec jego zycia.

To ze ci sie zwarzyl lakier to tylko wina poprzedniej warstwy lakieru, ktora powinienes calkowicie usunac, surowe przykryc dobym podkaldem (do pistoletu, nie spray) wysezonowac nawet kilka dni i przykryc lakierem samochodowym (pistolet nie spray) do bezbarwnego dodac uelastyczniacza ktory stosuje sie do malowania zderzakow, taka powloka potrzymala by sie pare lat zanim by zmienila kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoją filozofie i doświadczenia.

Nie wiem czemu akurat lakier samochodowy na felgach ma być w gorszej sytuacji niż na samochodzie.

Owszem chemia troche bardziej agresywna jest potrzebna jeśli się o nie nie dba bo tak to mycie tym samym szamponem co auto wystarcza. Mam wokół siebie wiele felg pomalowanych lakierem do karoserii i mają się świetnie nawet po kilku latach.

Mało tego te pomalowane sprayem motip też mają kilka lat i mają się dobrze.

Osobiście spray to ostateczność bo uważam, że samochodowy zrobi swoją robotę.

Pytanie moje to po kiego plastyfikator na felgi Robert?

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddalem do piskowania i opcje sa takie

 

A: pomaluje proszkowo jesli nie bedzie szpachlowania , bo szpachel w piecu kaput

B: pistoletem , jesli bedzie szpachlowanie

 

uszkodzen wgniecen nie widac , ale troszke wzerow i owszem ..wiec moze byc roznie , okaze sie po piaskowaiu , koszt do 70 zl za fele na gotowo z malowaniem , co jest bardzo tanie bo zawsze wolali tyle za samo piaskowanie. Generalnie troszke wtopilem z tymi kolami ...nauczka na przyszlosc, ze co tanie to i tak drogie :) i nie kupowac szybko , tylko dokladne fotki w duzej rozdzielczosci , a najlepiej na zywo zobaczyc.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zderzakach daje plastycznosc bezbarwnemu, uodparnia na pekniecia przy odksztalceniach, przy uszkodzeniu jego powloki, zerwaniu, nie odlazi pozostala czesc podczas gdzy uzywamy wysokiego cisnienia do mycia felg, jego wlasciwosci powoduja tez ze lakier staje sie bardziej odporny na chemie stosowana do usowania osadow z klockow. Niektore (powiedzialbym wiekszosc) felgi maja dosc ciasne wsady do ich odkecania, znajac zycie wulkanizator uzywa kluczy udarowych gdzie zaklada nasadke heavy duty ktora jest troche grubsza od normalnej i rznie ten bezbarwny przy odkrecaniu, potem jedziesz na myjnie reczna gdzie po pierwsze stosuje sie chemie na felgi po drugie Karchera 10/25 z wydajnoscia 750 l, bezbarwny ma ciezkie zycie przy takim traktowaniu i potrafi z czasem zlazic, plastyfikator powoduje ze sie trzyma lepiej bazy. Nie ja to wymyslilem, dowiedzialem sie w mieszalni standox w stojadlach k/ Minska Maz ktora prowadzil moj kuzyn, gdzie dobieralem lakiery lat temu 20. Plastyfikator to groszowa sprawa, odleja tyle ile masz zamiar uzyc.

Nitromen moja rada pomaluj proszkowo, male wzery przykryje i lakier jest mocniejszy z racji na technologie.



Monter chcesz cos zrobic dobrze to z doswiadczenia wiem ze droga jest tylko jedna, ta najbardziej pracochlonna a przy tym nieraz i najdrozsza. Pojdziesz na skroty czas to zweryfikuje i dostaniesz po lapach i po kieszeni. Nie ma nic gorszego niz poprawki juz kiedys spierdolonej roboty, czas i pieniadze w bloto i efekt chu*owy



Nitromen sie nauczyl ze chytry dwa razy traci, a to sie odnosi do wszystkich sfer zycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, nie stać nas na tanie rzeczy ale staram się szukać najlepszych rozwiązań. Patent z plastyfikatorem zapamiętuje.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter ale gdy epox przegryzie się z warstwą i nawet zrobi kurze łapki to po utwardzeniu już nic potem się nie dzieje,tylko należy to zeszlifować i prysnąć podkładem.

A wg.mnie to kolega chyba dobrze nie odtłuścił (nitro nie jest najlepsze).

 

Do ostluszczania silikon.

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ostluszczania silikon.

Broche sobie posmaruj silikonem , a nie do odtłuszczania elementów przed lakierowaniem !

Do odtłuszczania tylko zmywacz lub benzyna ekstrakcyjna .

W przypadku lakierowania felg , dodawanie do lakieru antysilikonu jest bezcelowe . Tak samo dodawanie plastyfikatora uelastyczniacza jest bez sensu . Plastyfikator jest dobry na elementy elastyczne ( tworzywa) ale zmniejsza twardość powłoki lakieru i zmniejsza jej wytrzymałość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemywalem benzyna ekstrakcyjna przed lakierowniem jak mialem 12 lat i przygotowywalem ojcu zuka badylarza do lakieru, ktory mial byc na wczoraj. Nikt nie zwracal uwagi czy gdzies sa smugi i oka. Z benzyna bylo tak, albo sie uda albo nie, sporo swojego czasu zalezalo od producenta benzyny ekstrakcyjnej, ale to historia lat temu dziesiat, potem pojawily sie zmywacze antysil itd. benzyna dzis juz nikt nie przemywa, gra nie warta swieczki, jesli wyjda oka na lakierze to tragedia, roboty po uszy. Zmywaczem trzeba miec dwie szmatki jedna na mokro druga od razu do sucha i je zmieniac. Co do plastyfikatora nie masz racji, po prostu sie nie znasz, co do okreslaenia brocha hmm... mozesz sobie rzucic przy wodce w garazu do kolegi, na fm do kolezanki cham z wystajaca sloma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej antysilicon chciałaś napisać :)

w moim srodowisku nie uzywa sie pelnej nazwy ' zmywacz antysilikonowy' tylko prosto - silikon i wiadomo ze nie chodzi o 'uszczelniacz' skoro jestesmy w temacie LAKIERNICTWA ;)

ale w temacie MALOWANIA chyba jednak trzeba uzywac pelnej nazwy ;)

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ale czytający forum mogą nie być...

 

w moim srodowisku nie uzywa sie pelnej nazwy ' zmywacz antysilikonowy' tylko prosto - silikon i wiadomo ze nie chodzi o 'uszczelniacz' skoro jestesmy w temacie LAKIERNICTWA ;)

ale w temacie MALOWANIA chyba jednak trzeba uzywac pelnej nazwy ;)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miech będzie , nie znam się mimo ze tym fachu robię trzydzieści lat ,a na wszystkich szkoleniach widocznie mi kłamali . Pan co pomalował Żuka , co do odtłuszczania używa szmatek , wie lepiej ! A zresztą , bez sensu jest kopać się z koniem . Żegnam ozięble .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysciwo niebieskie, biale, szmatki, zwal jak zwal kazdy wie o co chodzi, tak jak z silikonem, 30 lat w fachu to napewno wiesz robiac mala zaprawke na metaliku jak zakonczysz odkurz z clear? technicznie opisz krok po kroku tak jak bys to robil, mozesz tez dodac jak sypiesz baze zeby za daleko z nia nie wyjsc i jakim cisnieniem robisz wszystko. Baza na mokro/sucho jaki daje efekt? perla jaki podklad pod nia? po twoich szkoleniach to banal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...