Skocz do zawartości

Różne kolory tłoków F4i


StefanTG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Pytanko - odebrałem głowice ze sprawdzenia szczelności (zawory były wyciągane przez warsztat do sprawdzenia) oraz planowania, wszystko złożyłem i z ciekawości sprawdziłem luzy zaworów ssących i są one o 0,01 większe niż przed ściągnięciem głowicy, czy jest to normalne, czy ewentualnie sprężynki mogły zostać źle założone - np. pomylona sprężyna ssąca z wydechową (honda wyróżnia 2 rożne) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Złożyłem, wszystko działa, silnik pracuje dobrze, ale dalej węże są twarde..., także albo źle sprawdzona głowica albo nie wiem, ponadto przy odkręconym korku przy temp 70 stopni tryska z chłodnicy - nie wiem czy to normalne.



Tryska przy dodawaniu gazu. Edytowane przez StefanTG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz rzeczy, ktorych nikt znający się nie robi.

Niezłośliwie zupełnie poczytaj jak działa układ chłodzenia. Sprawdzanie przy 70 stopniach z otwartym korkiem i dodawaniem gazu jest diagnostycznym absurdem.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz rzeczy, ktorych nikt znający się nie robi.

Niezłośliwie zupełnie poczytaj jak działa układ chłodzenia. Sprawdzanie przy 70 stopniach z otwartym korkiem i dodawaniem gazu jest diagnostycznym absurdem.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fakty :

1. przy 70 stopniach węzę są twarde

2. przy odpowietrzaniu zgodnie z serwisówką hondy ( zimny silnik, otwarty korek chłodnicy) po 1 minucie wody w chłodnicy zaczyna przybywać, gdzie na odwrót powinno jej ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle rozumiesz serwisówke ... przeczytaj całość a nie wyciagaj znjaome dla ciebie fragmenty.

Zignoruj twardość węży. Od regulacji cisnienia w ukladzie jest korek. Sprawdzałeś jego funkcje w ręku? Jest o tym w manualu o ile dobrze pamiętam. Spróbuj go scisnac/wcisnąć jego wnętrze tak by sprawdzić czy nic nie blokuje sprężyny. Jak coś blokuje to nie zadziała. Jak pisałem wcześniej obserwuj zachowanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. To jest najważniejsze. Jak układ oddaje i pobiera plyn z układu to wszystko jest z układem ok. Jak to juz bedziesz wiedział a motocykl nadal bedzie sie grzał w trakcie jazdy! to dalej szukasz przyczyny w silniku. Zgodnie z twoim opisem nie masz takich problemów jeszcze tylko nie rozumiesz jak działa niestety skromnie zaprojektowany układ chłodzenia w f4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie kumasz. Węże zrobią się twarde ponieważ układ pracuje pod ciśnieniem, które też zwiększa temp. wrzenia płynu chłodzącego (to z fizyki). Temp. również zwiększa objętość płynu co dla Ciebie wydaje się, ze zamiast się odpowietrzać to go wywala. Odpowietrzenie to najlepiej jak zamkniesz układ, rozgrzejesz sprzęt aby termostat się otworzył, przelecisz się o ostudzisz. Potem uzupełniasz i chłodnicę i zbiornik wyrównawczy.

Odpierwiastkuj się od tych węży bo co innego puchnące węże a co innego twarde.

Zastosuj się do tego co napisał Bimbak, obserwuj zbiornik wyrównawczy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz mi sie jeszcze przypomniała. Kiedys trafił do sprzęt który zrzucal i rozrywal węże wody. Okazalo się że nikt nie zwrócił uwagi ze kołnierz na którym trzyma sie korek na wlocie chłodnicy był zdeformowany w taki sposób ze po zamocowaniu korka ten nie był w stanie zadziałać prawidłowo. Trochę płynu przepuszczal i zaciągal ale za mało by nadążyć za zmianami ciśnienia w układzie. Wystarczyło wmasować wlot do chłodnicy mosiężnym mlotkiem i przywrócić mu pierwotny kształt by wzzystko wróciło do normy.

Jednak zwracam uwage że u ciebie z tego co piszesz nadal nie było takich objawów i na moje układ jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...