Skocz do zawartości

Robić generalke czy nie? RS 125


Shokei
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, założyłem nowy tłok do rs'ki wosnera, wymieniłem wszystkie uszczelki itp, zrobiłem 130 km i wczoraj jadąc zaczęło ją dławić potem zgasła, próbuje ją odpalić i nic, kreci rozrusznikiem tłok pracuje iskra jest, nie zalewa się, paliwo dostaje, i nawet nie piernie ...

dodam jeszcze że gdy ją złożyłem zapomniałem podpiąć masy do silnika raz stykała a raz nie ale stykała na tyle że rska nie gasła, może przez to nie łączenie moduł się spalił? na dniach sprawdzę jeszcze kompresje..., olej kupiłem Motul 800 road racing i lałem 30ml na litr paliwa.

Drugie pytanie to takie że rska się wgl nie wkręcała tzn do 5 tys się wkręcała a żeby się wyżej wkręciła to trzeba było zredukować na niższy bieg aż przekroczyło 6,5 tys obr. dopiero wtedy szła...

Zaobserwowałem że zawór wydechowy działa w druga stronę tzn jak dodam gazu to on się zamyka a jak puszcze z gazu to się otwiera..., jak go wyregulować?

będę wdzięczny za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam problem z odpalaniem rs 125, pali tylko wtedy gdy naleje benzyny do cylindra i wtedy wszystko jest ok, ale gdy postoi z 5 min to nie odpala. Kompresja 7,5 bara na ciepłym silniku, gaźnik wyregulowany, paliwo w gaźniku jest, więc co może być do h.ja nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.5 bara to zgon

To co kupić nowy cylinder? na myśli mam ten:

http://allegro.pl/nowy-cylinder-tlok-rotax-122-123-aprilia-rs-rx-125-i6396837960.html

Aha dodam jeszcze że jak zgaszę ją i postoi z 15 minut to nie odpali ale jak dam ssanie i bez gazu kręcę rozrusznikiem to odpali bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba musisz oddać do kogoś kto się zna na mechanice. Niech zmierzy kompresję porządnym miernikiem i wyreguluje gaźnik.

Kompresję mierzyłem dwoma miernikami z tego jeden kupiłem nowy i na ciepłym silniku jest 7,5 bara.

Mechanikom nie ufam, wszystko robię sam, jedynie serwis ale najbliższy mam 200km od domu więc nie ma sensu.

I jeszcze nie mam pojęcia czego zawór wydechowy się nie otwiera, jest dobrze wyregulowany, może to być wina elektromagnesu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz kupować cały zestaw ,za kafla,a tak naprawde to chyba nie wiesz co jest do wymiany. Czasami wystarczy wymienić tylko pierścienie za kilkanaście złotych. Najpierw to trzeba pomierzyć precyzyjnie ,a potem myśleć co wymienić

 

Ps. I kompresję mierzy się manometrem a nie miernikiem,

Edytowane przez SamotnyWilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką kasę to bym wolał zestaw polliniego 160ccm

toowdie jest zestaw poliniego pod ten silnik za 2 kawałki....http://allegro.pl/cylinder-polini-alu-154cc-aprilia-rs-rx-125-rotax-i5742621563.html

Do tysiaka nie kupi wossnera,stage6 czy poliniego no chyba że podróbe klepaną w chinach

 

Zestaw wossnera

http://www.moto.bidoncs.pl/cylinder-tlok-uszczelki-aprilia-rs-125-rotax-122-123-4576.html

 

Zresztą po co gdybac, niech to rozbierze,pomierzy i wtedy będzie wiadomo co jest do wymiany.

Edytowane przez SamotnyWilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale nienaklaniajcie na publicnym Forum do lamania prawa !

 

Kolo mialby kat A2 to nie bawil by sie w 125.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale nienaklaniajcie na publicnym Forum do lamania prawa !

 

Kolo mialby kat A2 to nie bawil by sie w 125.

 

:crossy:

Nie takie wały robią i jeżdzą

Przykładowo do BMW E36 swap z 1,6 na 4,4 V8 ,a ubezpieczenie płaci jak za 1,6

Da się !

A jak miałeś 16 lat pewnie też chciałeś mieć więcej mocy chociaż budżet i przepisy nie pozwalały. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz kupować cały zestaw ,za kafla,a tak naprawde to chyba nie wiesz co jest do wymiany. Czasami wystarczy wymienić tylko pierścienie za kilkanaście złotych. Najpierw to trzeba pomierzyć precyzyjnie ,a potem myśleć co wymienić

 

Ps. I kompresję mierzy się manometrem a nie miernikiem,

Mierzyłem cylinder średnicówką, cylinder mam na nicasilu i cylinder jest wytarty nierównomiernie i nie jestem w stanie zrobić takiego honowania żeby to wszystko idealnie wyrównać i dobrać tłoka, zresztą próbowałem do niego dobrać tłoka wossnera, i wiecie co? pierścionki się przytarły i stracił całkiem kompresje bo nie dobierze tłoka idealnie bo cylinder jest nierównomiernie wytarty..., muszę nowy cylinder kupić tylko nie wiem czy brać tego za 1k z allegro czy coś lepszego i chu.. wie czego zawór wydechowy się nie otwiera tzn trzeba piłować i redukować biegami żeby przeskoczyła na 6,5k obrotów wtedy dopiero idzie, chyba będę musiał kupić jeszcze zawór wydechowy tylko tym razem RAVE 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie wały robią i jeżdzą

Przykładowo do BMW E36 swap z 1,6 na 4,4 V8 ,a ubezpieczenie płaci jak za 1,6

Da się !

A jak miałeś 16 lat pewnie też chciałeś mieć więcej mocy chociaż budżet i przepisy nie pozwalały.

 

Samotny wilk

 

Nie chcialbym byc niemily, ale to jaki kto sobie silnik do katamarana wlozy, to jego Problem, mi tam nic do tego. Tyle, ze ograniczenia mocy a co za tym idzie momentu obrotowego w przypadku mlodych maja sens i tego bym sie trzymal.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie wały robią i jeżdzą

Przykładowo do BMW E36 swap z 1,6 na 4,4 V8 ,a ubezpieczenie płaci jak za 1,6

Da się !

A jak miałeś 16 lat pewnie też chciałeś mieć więcej mocy chociaż budżet i przepisy nie pozwalały.

 

Samotny wilk

 

Nie chcialbym byc niemily, ale to jaki kto sobie silnik do katamarana wlozy, to jego Problem, mi tam nic do tego. Tyle, ze ograniczenia mocy a co za tym idzie momentu obrotowego w przypadku mlodych maja sens i tego bym sie trzymal.

 

:crossy:

 

Zgadza się,ale tutaj będzie miał raptem kilka koni więcej,przez które napewno nie ściągnie go z siodła ,nie mówimy o mocach kilkudziesięciu czy kilkuset koni jak to ma miejsce przy swapach,więc uważam,że włożenie większego cylindra ma jak najbardziej sens.

 

Mierzyłem cylinder średnicówką, cylinder mam na nicasilu i cylinder jest wytarty nierównomiernie i nie jestem w stanie zrobić takiego honowania żeby to wszystko idealnie wyrównać i dobrać tłoka, zresztą próbowałem do niego dobrać tłoka wossnera, i wiecie co? pierścionki się przytarły i stracił całkiem kompresje bo nie dobierze tłoka idealnie bo cylinder jest nierównomiernie wytarty..., muszę nowy cylinder kupić tylko nie wiem czy brać tego za 1k z allegro czy coś lepszego i chu.. wie czego zawór wydechowy się nie otwiera tzn trzeba piłować i redukować biegami żeby przeskoczyła na 6,5k obrotów wtedy dopiero idzie, chyba będę musiał kupić jeszcze zawór wydechowy tylko tym razem RAVE 2.

Możesz zrobić szlif cylindra i zrobić honowanie,oczywiście nie ty tylko są w Polsce specjalistyczne zakłady ,które to wykonują,kwestia czy jest sens się w to bawić,bo póżniej trzeba szukać nadwymiarowego tłoka. Napewno byłoby taniej niż kupno nowego zestawu ze sklepu. Zrobisz jak uważasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,kupię nowy, ale co z tym zaworem że przy 5tys obr sie muli ale jak zredukuje np z 6 na 4 i jak obroty przeskocza na 6-6,5 tys to dopiero idzie, ale to trzeba redukowac ale żeby sama od zera się wkręciła na wysokie obroty to nie ma szans, to jest wina zaworu czy słanej kompresji?, tak samo jest z paleniem jak jest lekko zimna czyli postoi z 10-15 minut to nie odpali bez ssania a na zimnym silniku to wgl nie ma mowy, jedynie na ssaniu pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...