Jump to content

Recommended Posts

Hej!

 

Temat nr milion pięćset sto dziewięćset - czyli który motor wybrać?

 

Zacznę od tego, że nie mam żadnego doświadczenia w jeździe na motorze. Właśnie zacząłem kurs na A2.

Mam 23 lata, kat. B od ponad 3 lat (więc na 125cm3 się "łapię"), 173cm wzrostu i niecałe 80kg.

 

Mieszkam w Warszawie, więc wybór jest dosyć spory.

 

Moim marzeniem do 125cm3 pojemności była do tej pory Yamaha MT 125, ale cena jest zaporowa. Można dopłacić kilka tyś. i dostać nowiutką Yamaha MT 07 o pojemności 700cm3.

 

Aha, nadmienię jeszcze, że podobają mi się motory typu "naked".

 

Więc 125-tkę chciałem kupić głównie po to, żeby się nauczyć jeździć i nabrać doświadczenia. Mam na myśli codzienną jazdę na uczelnie, do pracy, do dziewczyny itp. Będę jej używać głównie w mieście, nie mam zamiaru nigdzie dalej się na niej wybierać. Chciałbym pojeździć na niej z rok, dopóki nie zrobię kat. A.

 

Zastanawiam się nad:

1. Honda CBR 125 R (poniżej fragment ogłoszenia) - cena 5999zł

"HONDA CBR 125 R

Rok produkcji: 2005
Moc: 14 KM
Przebieg: 15 800 km
Motocykl świeżo sprowadzony z Finlandii, przygotowany do rejestracji - opłacony.

Silnik i skrzynia biegów pracuję prawidłowo.
Opony i napęd w bardzo dobrym stanie.
Silnik oraz zawieszenie bez wycieków oleju.

Motocykl świeżo po przeglądzie serwisowym, gdzie został przygotowany do nowego sezonu:
- nowa świeca
- nowy akumulator
- wyczyszczony gaźnik
- nowa przednia opona
- naciągnięty i nasmarowany łańcuch
- olej wymienimy w 15 min. na życzenie kupującego

CBRka posiada basowy tłumik renomowanej marki GIANNELLI.

Motocykl 100% bezwypadkowy, w oryginalnym malowaniu, nie wymaga najmniejszego wkładu finansowego - wystarczy tylko zarejestrować, zatankować i śmigać."

 

Wczoraj ją oglądałem, nawet w niezłym stanie, trochę rdzy, ale bez żadnych większych zadrapań ani wgnieceń. Chyba też całkiem fajnie brzmi (nie znam się, ale brzmi fajnie :) )

 

2. Junak RS 125 (nowy) 6,7-7 tyś

 

3. Junak RS 125 Pro (nowy) 8,5 tyś

 

W skrócie wypiszę plusy i minusy hondy i junaków, które wg mnie mają znaczenie

Plusy Hondy:

- cena

- "marka"

- serwis blisko domu

 

Plusy Junaków:

- nowe, więc wszystko teoretycznie powinno być ok

- 2 lata gwarancji

- pozycja "wyprostowana", tak się jednak wygodniej jeździ

 

Minusy Hondy:

- używana, więc nie wiadomo do końca czy wszystko w środku jest ok

- 2005 r. produkcji, prawie 12 lat ma

 

Minusy Junaków:

- jakość wykonania

- wygląd

- awaryjność

- sporo jest "wadliwych" modeli (tak wynika z opinii na forum)

- Honda jest jednak klasę wyżej niż Junak

 

Myślałem też nad Yamaha YZF 125R, ale jednak są trochę za drogie jak na pierwszy motor.

 

Co myślicie? Macie jeszcze jakieś pomysły, opinie? Z góry dziękuję za odpowiedzi i wyrozumiałość dla nowicjusza. :)

Jeśli coś źle napisałem to mnie poprawcie.

 

Link to comment
Share on other sites

Z własnego doświadczenia mogę Ci doradzić - bierz pierwszą lepszą maszynę, która jest w dobrym stanie. Po miesiącu i tak już nie będziesz mógł się doczekać mocniejszej maszyny. JA zacząłem od Shadow 125 (lubię klimaty cruiser)i po miesiącu na kurs A, po egz. 125 sprzedana i teraz szukam jakiejś 8setki.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie robisz głupotę idąc w wieku 23 lat na kurs A2 skoro w 2017 roku możesz iść na pełne A.

 

Kup jakąś używaną 125 i przekulaj na niej te 4 - 5 miesięcy co to zostało do końca sezonu. Jak dobrze wykombinujesz to na wiosnę sprzedasz ją nawet z minimalnym zyskiem bo teraz ludzie dostają pierdolca na punkcie 125-tek i sam dobrze zauważyłeś, że cena nowej MT125 jest zaporowa i niewiele niższa niż MT07. Tylko nie kupuj tych nowych chinoli bo potem po roku sprzedasz to za 1/3 ceny a i tak będzie ciężko to komuś wepchnąć. Osiągniesz wiek, zrobisz prawko A i kup sobie wtedy motocykl, który starczy na kilka sezonów.

Edited by Qadrat
Link to comment
Share on other sites

Wg mnie robisz głupotę idąc w wieku 23 lat na kurs A2 skoro w 2017 roku możesz iść na pełne A.

 

Kup jakąś używaną 125 i przekulaj na niej te 4 - 5 miesięcy co to zostało do końca sezonu. Jak dobrze wykombinujesz to na wiosnę sprzedasz ją nawet z minimalnym zyskiem bo teraz ludzie dostają pierdolca na punkcie 125-tek i sam dobrze zauważyłeś, że cena nowej MT125 jest zaporowa i niewiele niższa niż MT07. Tylko nie kupuj tych nowych chinoli bo potem po roku sprzedasz to za 1/3 ceny a i tak będzie ciężko to komuś wepchnąć. Osiągniesz wiek, zrobisz prawko A i kup sobie wtedy motocykl, który starczy na kilka sezonów.

 

W sumie masz rację co do tej używanej 125-tki. A co do kursu, to miałem na myśli zrobienie tych 20h na placu i ew. zdanie teoretycznego. A z praktycznym się wstrzymam do przyszłego roku jak już będę mógł przystąpić do kat. A.

Link to comment
Share on other sites

Nie możesz zrobić Kursu na kat a2, i iść na egzamin kat A. Tak się po prostu nie da.

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Link to comment
Share on other sites

 

 

CBR 125 R naked :blink:


Daj mu kilka tygodni, jest spore prawdopodobieństwo szybkiej konwersji :D :D :D

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...