Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Temat nr milion pięćset sto dziewięćset - czyli który motor wybrać?

 

Zacznę od tego, że nie mam żadnego doświadczenia w jeździe na motorze. Właśnie zacząłem kurs na A2.

Mam 23 lata, kat. B od ponad 3 lat (więc na 125cm3 się "łapię"), 173cm wzrostu i niecałe 80kg.

 

Mieszkam w Warszawie, więc wybór jest dosyć spory.

 

Moim marzeniem do 125cm3 pojemności była do tej pory Yamaha MT 125, ale cena jest zaporowa. Można dopłacić kilka tyś. i dostać nowiutką Yamaha MT 07 o pojemności 700cm3.

 

Aha, nadmienię jeszcze, że podobają mi się motory typu "naked".

 

Więc 125-tkę chciałem kupić głównie po to, żeby się nauczyć jeździć i nabrać doświadczenia. Mam na myśli codzienną jazdę na uczelnie, do pracy, do dziewczyny itp. Będę jej używać głównie w mieście, nie mam zamiaru nigdzie dalej się na niej wybierać. Chciałbym pojeździć na niej z rok, dopóki nie zrobię kat. A.

 

Zastanawiam się nad:

1. Honda CBR 125 R (poniżej fragment ogłoszenia) - cena 5999zł

"HONDA CBR 125 R

Rok produkcji: 2005
Moc: 14 KM
Przebieg: 15 800 km
Motocykl świeżo sprowadzony z Finlandii, przygotowany do rejestracji - opłacony.

Silnik i skrzynia biegów pracuję prawidłowo.
Opony i napęd w bardzo dobrym stanie.
Silnik oraz zawieszenie bez wycieków oleju.

Motocykl świeżo po przeglądzie serwisowym, gdzie został przygotowany do nowego sezonu:
- nowa świeca
- nowy akumulator
- wyczyszczony gaźnik
- nowa przednia opona
- naciągnięty i nasmarowany łańcuch
- olej wymienimy w 15 min. na życzenie kupującego

CBRka posiada basowy tłumik renomowanej marki GIANNELLI.

Motocykl 100% bezwypadkowy, w oryginalnym malowaniu, nie wymaga najmniejszego wkładu finansowego - wystarczy tylko zarejestrować, zatankować i śmigać."

 

Wczoraj ją oglądałem, nawet w niezłym stanie, trochę rdzy, ale bez żadnych większych zadrapań ani wgnieceń. Chyba też całkiem fajnie brzmi (nie znam się, ale brzmi fajnie :) )

 

2. Junak RS 125 (nowy) 6,7-7 tyś

 

3. Junak RS 125 Pro (nowy) 8,5 tyś

 

W skrócie wypiszę plusy i minusy hondy i junaków, które wg mnie mają znaczenie

Plusy Hondy:

- cena

- "marka"

- serwis blisko domu

 

Plusy Junaków:

- nowe, więc wszystko teoretycznie powinno być ok

- 2 lata gwarancji

- pozycja "wyprostowana", tak się jednak wygodniej jeździ

 

Minusy Hondy:

- używana, więc nie wiadomo do końca czy wszystko w środku jest ok

- 2005 r. produkcji, prawie 12 lat ma

 

Minusy Junaków:

- jakość wykonania

- wygląd

- awaryjność

- sporo jest "wadliwych" modeli (tak wynika z opinii na forum)

- Honda jest jednak klasę wyżej niż Junak

 

Myślałem też nad Yamaha YZF 125R, ale jednak są trochę za drogie jak na pierwszy motor.

 

Co myślicie? Macie jeszcze jakieś pomysły, opinie? Z góry dziękuję za odpowiedzi i wyrozumiałość dla nowicjusza. :)

Jeśli coś źle napisałem to mnie poprawcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia mogę Ci doradzić - bierz pierwszą lepszą maszynę, która jest w dobrym stanie. Po miesiącu i tak już nie będziesz mógł się doczekać mocniejszej maszyny. JA zacząłem od Shadow 125 (lubię klimaty cruiser)i po miesiącu na kurs A, po egz. 125 sprzedana i teraz szukam jakiejś 8setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie robisz głupotę idąc w wieku 23 lat na kurs A2 skoro w 2017 roku możesz iść na pełne A.

 

Kup jakąś używaną 125 i przekulaj na niej te 4 - 5 miesięcy co to zostało do końca sezonu. Jak dobrze wykombinujesz to na wiosnę sprzedasz ją nawet z minimalnym zyskiem bo teraz ludzie dostają pierdolca na punkcie 125-tek i sam dobrze zauważyłeś, że cena nowej MT125 jest zaporowa i niewiele niższa niż MT07. Tylko nie kupuj tych nowych chinoli bo potem po roku sprzedasz to za 1/3 ceny a i tak będzie ciężko to komuś wepchnąć. Osiągniesz wiek, zrobisz prawko A i kup sobie wtedy motocykl, który starczy na kilka sezonów.

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie robisz głupotę idąc w wieku 23 lat na kurs A2 skoro w 2017 roku możesz iść na pełne A.

 

Kup jakąś używaną 125 i przekulaj na niej te 4 - 5 miesięcy co to zostało do końca sezonu. Jak dobrze wykombinujesz to na wiosnę sprzedasz ją nawet z minimalnym zyskiem bo teraz ludzie dostają pierdolca na punkcie 125-tek i sam dobrze zauważyłeś, że cena nowej MT125 jest zaporowa i niewiele niższa niż MT07. Tylko nie kupuj tych nowych chinoli bo potem po roku sprzedasz to za 1/3 ceny a i tak będzie ciężko to komuś wepchnąć. Osiągniesz wiek, zrobisz prawko A i kup sobie wtedy motocykl, który starczy na kilka sezonów.

 

W sumie masz rację co do tej używanej 125-tki. A co do kursu, to miałem na myśli zrobienie tych 20h na placu i ew. zdanie teoretycznego. A z praktycznym się wstrzymam do przyszłego roku jak już będę mógł przystąpić do kat. A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...