grejan Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Vstrom DL650 2004 - co może być przyczyną że biegi z jałowego na jedynkę wchodzą tak jakby bez sprzęgła jest dosyć mocny przeskok że aż drgnie silnikiem. Nic nie daję wysprzęglanie i operowanie gazem. Gdy wrzucam dwójkę z luzu to dzieje się tak samo. Motor nie rusza ale jest dosyć intensywny stuk jakby się wbił w tryba. To samo jest podczas jazdy tylko że wtedy jest to trochę jakby mniej dokuczliwe. Jeszcze zauważyłem jedną rzecz, że na zimnym silniku wszystko pracuje całkiem sprawnie, biegi wchodzą bez przeszkód. Ale po przejechaniu kilometra już jest zmiana. Wymieniłem olej silnikowy na Motul 10W/40. Objawy te same. Miałem dosyć duży luz klamce sprzęgła to biegi jakby wchodzą ciszej jednak znowu jest bardzo mały skok przy ruszaniu i praktycznie ciężko się rusza z miejsca. Co może być przyczyną tego objawu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Motor nie rusza ale jest dosyć intensywny stuk jakby się wbił w tryba. Bo tak właśnie jest. W skrzyniach motocyklowych nie ma synchronizatorów dlatego popracuj nad poprawną techniką zmiany biegów z preloadingiem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Jednak zastanawia mnie fakt, że na zimnym silniku zmiana biegów jest całkiem poprawna. Tak samo jest na luźniejszej lince sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Gęstszy olej. Ale ogólnie stuku nie wyeliminujesz wrzucając bieg z luzu. Taki już urok, zwłaszcza suzuki. Możesz jedynie popracować na zmianą biegów podczas jazdy. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Nie chcę wyeliminować stuków, jedynie mocne chrupnięcie i stuk podczas zmiany. Jeszcze raz potarzam, na zimnym tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 To oddaj do mechanika, pewnie coś poradzi. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Czyżby znowu problem ze skrzynią i sprzęgłem po jeździe na Motulu? :PKsiążka dopuszcza też oleje 20W50 lub 10W50, jak nie jeździsz przy ujemnych temperaturach poniżej minus 10 stopni to możesz mu zapodać 20W50 i zobaczysz czy jest poprawa. Nie ty jeden masz problemy z Motulem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Limo do mechanika zawsze można lecieć, jednak czasami samemu też coś można zrobić. Dlatego tu napisałem. Oczywiście gdy nie znajdę rozwiązania, wtedy trafię do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Ale już dostałeś rozwiązanie, a nawet dwa. Ba, dam Ci trzecie - sprawdź czy masz poprawnie ustawione jałowe obroty. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 O to rozumowanie do mnie dociera, faktycznie po nagrzaniu silnika obroty są ok 1700-1800. Chyba będę musiał zmniejszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 (edytowane) Pierwsza rzecz jaką musisz zrobić, to ustawić wolne obroty w zakresie jaki podaje serwisówka (na pewno nie jest to 1800 obr/min)Kolejna sprawa, to poprawne ustawienie luzu na klamce sprzęgła i na samym mechanizmie wysprzęglika (zapewne 1/2 obrotu od oporu)Poprawne wartości będą również podane w serwisówce.Olej nie matu nic do rzeczy.Gdybyś potrzebował pomocy, daj znać, do Sosnowca masz blisko ;) Edytowane 14 Maja 2016 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Olej nie matu nic do rzeczy. Chyba że jest podrobiony jak to motul ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Więc, znalazłem problem zmiany biegów. Po zdjęciu osłony wysprzęglika, okazało się że jest on luźny, delikatnie przekręciłem śrubę i kontrę (nakrętka) i problem całkowicie znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.