Skocz do zawartości

Poprawne wyregulowanie rozregulowanych wtrysków Yamaha RN09


Albin77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i mam prośbę .

Czy któryś z szanownych kolegów mógłby podpowiedzieć jak prawidlowo wyregulować wtryski które przez niewiedzę zostały rozregulowane ?

Przyznam sie bez bicia ze do tej pory mialem zawsze gazniki. Od jakiegos czasu posiadam sprzęt na wtrysku i chcialem przeprowadzić synchronizacje Niestety nie wziąłem najpierw serwisówki i wykonalem synchro jak w gaznikach.Czyli regulacja 1-2 potem 3-4 a na koniec dwie pary ze sobą. Niestety takim oto sposobem spierdzielilem temat gdyż po przeczytaniu serwisówki dowiedzialem sie że synchro we wtryskach robi sie zupelnie inaczej.Reguluje sie kazdą przepustnicę srubą przy niej do wzorcowej #3. z ustawieniem jej na poziomie 190 mmHg

 

Teraz pojawia sie pytanie :

W jaki sposób ustawić poprawne ustawienie uchylenia poszczególnych przepustnic żeby można bylo wykonać pozniej poprawne synchro ? Wiadomo że przepustnica #3 jest wzorcowa i nie ma możliwosc jej regulacji,wiec ona jest OK. A co z resztą ? Cy może pozycja wyjsciowa przepustnic jest wszystkie domknięte ? Jeżeli tak by było to może szczelinomierzem jest szansa wyregulować takie samo polozenie ? Nic innego nie przychodzi mi do glowy. :(

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam w RN09 wymyślil, ale....

 

Po pierwsze to wtrysków przy synchro się nie dotyka tylko dokładnie tak samo regulujesz uchyły przepustnic jak w gaźnikach.

I u mnie w Hayce robi się to dokładnie tam samo na wtryskach jak w innych motocyklach na gaźnikach.

 

A tutaj skoro przy przepustnicy nr 3 nie ma śrubki no to trzeba ustawić pozostałe przepustnice na wakumetrach własnie do tej przepustnicy, tak żeby było po równo na wakumetrach i tyle... I myślę, że to cała filozofia.

 

Podkreślam, że to są moje przypuszczenia bez zaglądania do serwisówki RN09.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam w RN09 wymyślil, ale....

 

Po pierwsze to wtrysków przy synchro się nie dotyka tylko dokładnie tak samo regulujesz uchyły przepustnic jak w gaźnikach.

I u mnie w Hayce robi się to dokładnie tam samo na wtryskach jak w innych motocyklach na gaźnikach.

 

A tutaj skoro przy przepustnicy nr 3 nie ma śrubki no to trzeba ustawić pozostałe przepustnice na wakumetrach własnie do tej przepustnicy, tak żeby było po równo na wakumetrach i tyle... I myślę, że to cała filozofia.

 

Podkreślam, że to są moje przypuszczenia bez zaglądania do serwisówki RN09.

No to kolego niestety się mylisz.Nie wolno ruszac tych srub od przepustnic,tych które standardowo uzywamy pry gaznikach. Nawet jest to w serwisówce oznaczone "Do not use the throttle valve adjusting screws to adjust the throttle body synchronization" . Ja trochę inaczej to zinterpretowalem i teraz mam nauczkę.

Wykminilem że najpierw ustawię wszystkie przepustnice w pozycji zamkniętej,tak zeby rowno sie razem otwierały a pozniej zrobie synchro śrubami powietrza.Mam nadzieję że to dobry plan na regulację.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz masz trochę zabawy, ale do rzeczy, podpinasz wakuometry, wkręcasz choćby śrubą wolnych bądź manetką obroty na ok 4 tys obr i dopiero synchronizujesz przepustnice, na końcu zabawy ustawiasz jałowe poprawne i dopiero bawisz się baypasami, ale tutaj z carbtune będzie Ci wygodniej

Edytowane przez toowdie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 26.04.2016 o 23:19, Albin77 napisał:

Witam wszystkich i mam prośbę .

Czy któryś z szanownych kolegów mógłby podpowiedzieć jak prawidlowo wyregulować wtryski które przez niewiedzę zostały rozregulowane ?

Przyznam sie bez bicia ze do tej pory mialem zawsze gazniki. Od jakiegos czasu posiadam sprzęt na wtrysku i chcialem przeprowadzić synchronizacje Niestety nie wziąłem najpierw serwisówki i wykonalem synchro jak w gaznikach.Czyli regulacja 1-2 potem 3-4 a na koniec dwie pary ze sobą. Niestety takim oto sposobem spierdzielilem temat gdyż po przeczytaniu serwisówki dowiedzialem sie że synchro we wtryskach robi sie zupelnie inaczej.Reguluje sie kazdą przepustnicę srubą przy niej do wzorcowej #3. z ustawieniem jej na poziomie 190 mmHg

 

Teraz pojawia sie pytanie :

W jaki sposób ustawić poprawne ustawienie uchylenia poszczególnych przepustnic żeby można bylo wykonać pozniej poprawne synchro ? Wiadomo że przepustnica #3 jest wzorcowa i nie ma możliwosc jej regulacji,wiec ona jest OK. A co z resztą ? Cy może pozycja wyjsciowa przepustnic jest wszystkie domknięte ? Jeżeli tak by było to może szczelinomierzem jest szansa wyregulować takie samo polozenie ? Nic innego nie przychodzi mi do glowy. 😞

Witam 

Jak poradziłeś sobie, mam ten sam problem z 3 cylindrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...