Skocz do zawartości

Markowe Enduro 125cm na kat. B


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum. Noszę się z zamiarem kupna nowego enduro do zabawy głównie w terenie(lasy itp.) ale również, żeby nie było problemu pojechać również drogami(krótsze trasy). Jak dotąd posiadałem w wieku 17-18lat Jawę 50 Skuter:) więc moje obycie jest na średnim ale nie zerowym poziomie i myślę, że następnym krokiem może być 125cm. Ważne jest abym mógł jeździć nim na kat. B. Mieszkam za granicą i motocykl będzie używany w PL sporadycznie kilka razy w roku do zabawy/rekreacji. Czytałem to i owo o różnych modelach i już na starcie wykreśliłem wszelkie chińczyki po 4-6-8 tysięcy, nie chcę problemów-to ma być zabawa a nie katorga. Ogólnie enduro 125 na kat B nie mają zbyt wielkich mocy więc moc ma być raczej z maksymalnej możliwej czyli 15KM. Zdecydowany jestem na nowy motocykl więc używki odpadają, nie chcę się nadziać na jakiś złom. Znalazłem dwa modele które wstępnie by mi odpowiadały ale chętnie posłucham innych propozycji jeżeli coś przeoczyłem. Proszę o porównanie który z tych dwóch byłby lepszą opcją.

NR 1. Rieju Marathon Pro 125 cena ok 15,300zl-16,500zł.(nowe, ale w zależności od rocznika)

NR 2. Yamaha WR125R cena 16,500zł-17,900zł (nowe, ale w zależności od rocznika)

 

Czytałem troszkę o tych modelach i naprawdę mam dylemat.

 

Rieju to dość mało znany motocykl, ale podobno na bardzo dobrych częściach, na gaźniku, waga 107kg, moc 15KM i jest tańszy.

Yamaha brzmi i wygląda dużo lepiej:) ale waży aż 131kg i nie wiem czy nie będzie wolniejsza/słabsza od Rieju, moc ta sama 15KM tyle, że jest na wtrysku.

 

Mam też obawę czy tego typu maszyny sprawdzą się dobrze w terenie i nie będą za słabe, co prawda mają 5x więcej mocy od mojego ostatniego motorku(za gówniarza moc Jawki 3,5KM:) mi wystarczała) ale czy nie będę zawiedziony tymi 15KM? Mam 32 lata, waga w okolicach 75kg.

 

Pomóżcie:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa 125 4T to strzał we własne jaja z rusznicy przeciwpancernej-po pół roku warta jest połowę wartości , u ciebie jeszcze jak rok postoi w garażu gdzie pojazd mechaniczny strasznie się niszczy jak stoi ( parcieją gumy , rdza wchodzi szybciej niż jak stoi pod chmurką , w gaźniku z paliwa wytrąca się osad który go syfi i zapycha dysze ) to w ogóle będzie warta 4 tys zł po roku a

 

 

ale czy nie będę zawiedziony tymi 15KM?

 

ja myślę że będziesz , zresztą nie chce mi się milion osiemsetny raz tego pisać bo to było na forum styknie poszukać -125 4t to sprzęt na grzyby , charakterystyka silnika nie zapewnia żadnych doznań ( słaby dół , słaba góra , środek bez szału ) jedyny plus to niskie spalanie

 

więc reasumując -szukać dobrej używki za 4-5 tys zł kupisz coś fajnego a wybór jest milion razy większy , a młodą xr125 łatwiej sprzedać i mniej stracisz niż na tych swoich dwóch....

 

 

Mam też obawę czy tego typu maszyny sprawdzą się dobrze w terenie i nie będą za słabe

 

w teren legalnie na B , milion razy lepsza jest 80 2T -prostszy serwis i tańszy , bardziej idiotoodporna , lżejsza , charakterystyka silnika daje więcej odczuć ( rezo :D ) lepiej pali po glebie ( 125 4T kopane też potrafią ciężko palić po glebie choćby hyosung xrx 125 wiem z autopsji że z kopniaka po leżeniu na boku bardzo ciężko pali )

 

w 125 4T zawias do jazdy w terenie jest zawsze beznadziejny .......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki te same tyle że inaczej zasilane, waga też prawie ta sama (nie porównuj wagi na sucho z wagą w stanie gotowym do jazdy). Osobiście gdybym był na Twoim miejscu i dysponował takim budżetem to zrobiłbym prawo jazdy i wybrał coś używanego ale większego np. WR250R, CRF250L, KLX250S albo i nawet DRZ400. Według mnie nie masz po co pchać się w 125-tki w 4-suwie jeżeli chcesz jeździć dla przyjemności i zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie macie o nich zbyt dobrych opini:( problem w tym, że nie mam czasu na robienie prawka na A-taka opcja odpada. Jestem w PL z 4 razy w roku po 2-3 tygodnie. Rozumiem, że z perspektywy zaawansowanego użytkownika 125 4t to sprzęt na grzyby ale czy są aż tak beznadziejne? Z tym traceniem wartości po roku do 4tyś to chyba przesada, na allegro są i z 2009r za 10tyś no ale nieważne to nie temat rozmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć to jeździ ale w terenie szybko Ci się to znudzi skoro chcesz tym jeździć dla zabawy. Tak w ogóle Gdzie Ty mieszkasz? Duże miasto, małe, wieś? Bo może te prawo jazdy to wiesz.. Niepotrzebne Ci skoro może masz las za domem.. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że 125 4t w enduro to porażka. W terenie raczej tym nie pojeździsz, bo do wszystkiego będzie za mało mocy. Jeżeli jesteś 4 razy w roku po 2-3 tygonie, to prawko zrobisz w ciągu 2 wyjazdów. Jak się dobrze ze szkołą ugadasz to godziny wyrobisz w tydzień i egzamin umówisz na następny przyjazd, a przed egzaminem weźmiesz z 2 godziny dla przypomnienia. To będzie najlepsza droga. Wtedy kupisz sobię nówkę ajp 250 albo crf 250 za około 20 tys i będziesz miał fajny sprzęt i kupę radochy z jazdy, a uprawnienia zostaną na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam na wsi, generalnie pod górami ale wiadomo, że po samych lasach nie da się jeździć i czasem trzeba wjechać na normalną drogę a problemy z policja to ostatnia rzecz jakiej potrzebuję. Myślałem, że w razie czego można by lekko stuningować taki motor na 20KM ale czytałem, że nie tak łatwo na 4t. Nie ma żadnej dobrej opcji dla mnie na kat B?



Faktycznie chyba z tym prawkiem w ciągu kilku wyjazdów i kupnem czegoś lepszego to będzie najlepszy pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłaniam się powoli do tego prawka i kupna czegoś na dłużej, faktycznie Honda CRF250 kosztuje 20tys nowa, ale nie uważacie, że to będzie dla mnie za duży i za mocny motor?

Absolutnie nie, powiem więcej taką crf250l czy ajp ogarniesz szybciej niż 125, bo brak mocy jest olbrzymią przeszkodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzwoniłem do szkoły jazdy i faktycznie da się wszystko i bez problemów:) mógłbym kupić sobie tę Hondę już teraz i śmigać po lasach/polach a prawko z czasem przyjdzie. Mam tylko nadzieje, że nie jest to jakaś problematyczna czy awaryjna maszyna ale o tym to już sobie muszę poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzwoniłem do szkoły jazdy i faktycznie da się wszystko i bez problemów:) mógłbym kupić sobie tę Hondę już teraz i śmigać po lasach/polach a prawko z czasem przyjdzie. Mam tylko nadzieje, że nie jest to jakaś problematyczna czy awaryjna maszyna ale o tym to już sobie muszę poczytać.

Jeszcze raz powtórzę - zerknij na AJP, bardzo fajne motocykle w przystępnych cenach. Łatwo umówisz się na jazdę testową. Nie wydałbym 20k na nowy motocykl nie siedząc na nim. CRF to dość fajny sprzęt, ale z pewnością jakbym miał wybór łykałbym AJP - widziałem na zawodach CC jak idzie ta maszyna http://www.ajp-moto.pl/motocykl/16,PR5_Enduro_250 i byłem bardzo zaskoczony jak tak tani sprzęt może skopać dupę 2x mocnejszym KTMom, wiadomo że to kwestia kierownika, ale wątpię, żeby na CRF250l nawet sam Taddy wykręcił wynik w zawodach, bo ajp ma o niebo lepsze zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 32 lata więc nie jesteś małolatem który się dorwie do tego i zatrzyma się na pierwszym drzewie w lesie. Nie widzę innej opcji dla Ciebie jak rozpoczęcie przygody od łagodnej 250-tki typu np. CRF250L poza tym moim zdaniem nawet na DRZ400 dałbyś sobie radę.

 

A wracając do samego motocykla, dlaczego tak uparłeś się na nowy motocykl? Nie dość że będzie to motocykl w teren to jeszcze będziesz się na nim uczył więc będzie zaraz ładnie poobijany. Kup sobie lepiej coś używanego, na Twoim miejscu kupiłbym zadbaną WR250R (nowa ok. 30 tyś.) złej opinii jeszcze o niej nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtórzę - zerknij na AJP, bardzo fajne motocykle w przystępnych cenach. Łatwo umówisz się na jazdę testową. Nie wydałbym 20k na nowy motocykl nie siedząc na nim. CRF to dość fajny sprzęt, ale z pewnością jakbym miał wybór łykałbym AJP - widziałem na zawodach CC jak idzie ta maszyna http://www.ajp-moto.pl/motocykl/16,PR5_Enduro_250 i byłem bardzo zaskoczony jak tak tani sprzęt może skopać dupę 2x mocnejszym KTMom, wiadomo że to kwestia kierownika, ale wątpię, żeby na CRF250l nawet sam Taddy wykręcił wynik w zawodach, bo ajp ma o niebo lepsze zawieszenie.

Ten co wysłałeś kosztuje 23,500zl a to już naprawdę robi się drogo, na początku chciałem wydać w granicach 15tyś na 125, Honda podobno jest bardzo przystępnym motorem dla mnie jako początkującego a ja potrzebuję tego motoru do pojeżdżenia po lasach polach i również po drogach. Można ją kupić rocznik 2015 za jakieś 18tyś więc w miare ok.

 

Masz 32 lata więc nie jesteś małolatem który się dorwie do tego i zatrzyma się na pierwszym drzewie w lesie. Nie widzę innej opcji dla Ciebie jak rozpoczęcie przygody od łagodnej 250-tki typu np. CRF250L poza tym moim zdaniem nawet na DRZ400 dałbyś sobie radę.

 

A wracając do samego motocykla, dlaczego tak uparłeś się na nowy motocykl? Nie dość że będzie to motocykl w teren to jeszcze będziesz się na nim uczył więc będzie zaraz ładnie poobijany. Kup sobie lepiej coś używanego, na Twoim miejscu kupiłbym zadbaną WR250R (nowa ok. 30 tyś.) złej opinii jeszcze o niej nie słyszałem.

Takm mam 32 lata i staram się rozsądnie podejść do sprawy więc zatrzymam się na tej 250. Uparłem się na nowy ponieważ planuję kupno motoru na wiele lat, i po prostu będę wiedział co mam a kupno w Polsce używki wiąże się z poświęceniem czasu na poszukiwania którego nie mam za wiele bo przyjeżdżam na wakacje i z dużym ryzykiem, że ktoś będzie chciał mnie oszukać a to oznacza potem problemy i nerwy a nie o to mi chodzi, dlatego wolę wydać więcej ale mieć święty spokój i cieszyć się posiadaniem fajnego motorka. Innych opcji niż ta Honda w tej cenie +-20k. na 250cm właściwie nie znalazłem. Za dwa tygodnie będę w Polsce i pójdę obejrzeć sobie ten motor do salonu. Dzięki za rady bo myślę, że pomogliście mi obrać właściwy kierunek działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...