mort3n Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 (edytowane) A co oleje lane w fabryce są sprzedawane jedynie producentom spod lady ;p ? Nie, ale jeśli samochód ma już 18 lat i blisko 400 000 km przebiegu i jeździ bez żadnych usterek to czasami lepiej nic nie ruszać żeby nie pogorszyć.. Ogólnie to era takich samochodów się już skończyła, teraz większość to zwykłe badziewia które z dniem zakończenia gwarancji zaczynają się sypać.. A czasami nawet i w trakcie gwarancji. Podam przykład, Audi A1 1.4 TSI. Samochód nowy z salonu, a łańcuch rozrządu przeżył zaledwie 50 000km.. Edytowane 31 Stycznia 2016 przez mort3n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 W Jeep WK wymieniałem olej wraz z filtrem regularnie ...... tam jeszcze taki magnes był co opiłki metalu zbierał więc jak ktoś mówi że "Panie nie trzeba" to zmieniaj serwis :D Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Amerykanie, prekursorzy automatów mówią tak; jeżeli skrzynia ma pow. 100tyś mil i nigdy nie był wymieniany w niej olej, to tak ma zostać. Pierwsza wymiana przy takim przebiegu, załatwi skrzynię w mig. Natomiast, jezeli olej był regularnie wymieniany, to należy tak dalej czynić. :)Tez takie opinie slyszalem,i taki przypadek mam w aucie z 2008r., skrzynia Durashift 6 biegowa z trybem sportowym i recznym wybieraniem biegow (podobnie jak w tiptronicu audi) i nakulane ponad 250kkm.Sprawuje sie bez zarzutu, ale raczej oliwa nie byla wymieniana poniewaz auto caly czas bylo serwisowane w ASO a tam maja takie podejscie do automatow, ze nie trzeba wymieniac oliwy z wiadomych wzgledow. (jak sie z**bie to kupic najlepiej nowa)Tak wiec jedni gadaja ,ze nie ruszac, ale z drugiej strony dlaczego wymiana oliwy na nowa mialaby zalatwic sprawna skrzynie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Tak wiec jedni gadaja ,ze nie ruszac, ale z drugiej strony dlaczego wymiana oliwy na nowa mialaby zalatwic sprawna skrzynie ? Jeżeli przepłukujesz układ i wymieniasz dynamicznie z zachowaniem odpowiedniej procedury to nic się nie stanie, ale gdy wymieniasz w tradycyjny sposób czyli "grawitacyjny" i nie przepłukasz układu z dwa razy to spuszczasz tylko około 50% procent starego oleju do którego dolewasz świeży olej który ma silne właściwości czyszczące i nagle cały syf z dna miski, filtra i wszystkich zakamarków zaczyna się odklejać i wędrować po skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beniamin Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 A mnie zawsze zastanawiało jak wygląda dynamiczna wymiana oleju, tzn. kiedy wymienia się filtr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Jeżeli przepłukujesz układ i wymieniasz dynamicznie z zachowaniem odpowiedniej procedury to nic się nie stanie, ale gdy wymieniasz w tradycyjny sposób czyli "grawitacyjny" i nie przepłukasz układu z dwa razy to spuszczasz tylko około 50% procent starego oleju do którego dolewasz świeży olej który ma silne właściwości czyszczące i nagle cały syf z dna miski, filtra i wszystkich zakamarków zaczyna się odklejać i wędrować po skrzyni.Czyli wychodzi na to ,ze jak wymieniac to tylko dynamicznie, a wymiana statyczna bardziej szkodzi niz pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 (edytowane) A mnie zawsze zastanawiało jak wygląda dynamiczna wymiana oleju, tzn. kiedy wymienia się filtr? Najpierw świeży olej potem filtr. Czyli wychodzi na to ,ze jak wymieniac to tylko dynamicznie, a wymiana statyczna bardziej szkodzi niz pomaga.Nie do końca, jeżeli przepłukasz układ 2-3 razy świeżym olejem, a potem zalejesz na gotowo to według mnie nie to również zdaje egzamin. Edytowane 31 Stycznia 2016 przez mort3n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daras699 Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 W jaki sposób wymieniasz filtr jak znajduje sie on w środku skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Nie wiem w jaki bo nigdy tego nie robiłem ale taka jest procedura.. Takie coś znalazłem w internecie. 1. Do rozgrzanej skrzyni biegów podłączamy urządzenia ATF Exchanger.2. Układ smarowania ASB jest czyszczony z środkami Liqui Moly (dodawanymi do starego płynu).3. Usuwamy stary olej wraz ze środkami czyszczącymi ("wypchnięcie" zużytego płynu pompą przy jednoczesnym wprowadzeniu nowego - brak ryzyka pracy skrzyni "na sucho").4. Świeży olej zastępuje olej przepracowany (olej jest ważony, ilość w pełni mointorowana). Proces wymaga zużycia ok 3 litrów więcej oleju niż pojemność skrzyni. Ten dodatkowy olej wykorzystywany jest do zupełnego usunięcia zużytego płynu.5. Wymieniamy filtr skrzyni biegów (nie każda ASB ma filtr wymienny).6. Kontrola poziomu środków smarnych w skrzyni.7. Adaptacja skrzyni biegów do nowych warunków pracy (wykonywana za pomocą diagnoskopu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Wymieniaja olej tylko w skrzyni, a nie w calym ukladzie, a potem chodza legendy ze automat sie psuje. Biegowe dla mnie maja sens w samochodach typu muscle car, itd. do codziennej jazdy tylko automat. Wymienialem po 100 tys mil za pomoca ATF Exchanger, do Lexusa RX 470 wlazlo mi z 15 litrow, caly zabieg kosztowal 250 baksow, raz na 100 k do groszowa sprawa., ale jak ktos chce szklem dupe wytrzec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Czytalem duzy artykul sponsorowany przez producentow skrzyn biegow o szkodliwosci wymiany "dynamicznej" dla automatow, czyli z pomoca maszyny.W Subaru wymieniam co 100 tys km metoda tradycyjna, tzn zdjecie dolnej obudowy skrzyni, wymiana filtra, wlanie nowego oleju.Teraz ma 320 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Wymieniaja olej tylko w skrzyni, a nie w calym ukladzie, a potem chodza legendy ze automat sie psuje. Biegowe dla mnie maja sens w samochodach typu muscle car, itd. do codziennej jazdy tylko automat. Wymienialem po 100 tys mil za pomoca ATF Exchanger, do Lexusa RX 470 wlazlo mi z 15 litrow, caly zabieg kosztowal 250 baksow, raz na 100 k do groszowa sprawa., ale jak ktos chce szklem dupe wytrzec...To zostało Ci jeszcze, gora 25-30 tyś mil, do wymiany skrzyni :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Gadalem z dwoma mechanikami i kazdy potwierdzil ,ze jak skrzynia ma ponad 200kkm przebiegu i olej nie byl nigdy wymieniany to nie mam ruszac, bo moze sie pogorszyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Czyli jednak, amerykańscy mechanicy, mają rację :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Czyli jednak, amerykańscy mechanicy, mają rację :biggrin:Na to wychodzi, w koncu to prekursorzy skrzyn automatycznych.Na ichniejszych forach uwazaja, ze skrzynie eksploatuje sie az zawiedzie i nie bawia sie w w wymiany oleju, a gdy skrzynia zaczyna szwankowac to nie rzezbia tylko rozbieraja na czynniki pierwsze ,wszystko czyszcza, zuzyte elementy wymieniaja i skrzynia jest jak nowa.(do tego regeneracja konwertera)Tutaj panuje przekonanie ze wystarczy wymieniac olej, a naprawiaja metoda prob i bledow, moze sterownik, moze olej itp. ,a klient placi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.