Skocz do zawartości

cb 650 problem z gaźnikiem


AlbertRiders
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich nie dawno stałem się posiadaczem ciekawego nie dokończonego projektu cafe racer na bazie cb 650. Motocykl stał zasypany gratami w garażu chyba 100 lat. Po wyjęciu gaźników przeczyściłem je gruntownie wymieniłem uszczelki dysze oraz zaworki iglicowe. Pojawił się problem po podłączeniu paliwa od razu leję się z nich przez ten otwór z nad stanu paliwa(w komorze pływakowej)czy można wymienić samo gniazdo zaworka iglicowego? jeśli tak to w jaki sposób i skąd wziąć nowy. No chyba problem tkwi w czymś innym. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w nieszczelności zaworka iglicowego albo w regulacji poziomu paliwa. Pierwszą przyczynę eliminuje się poprzez wymianę (szukać trzeba u dilerów marki lub w sklepach internetowych). Drugi problem to sprawdzenie w serwisówce jak ma być i doprowadzenie do tego stanu poprzez regulację. Ale zacząć trzeba od zaworka bo bez tego żadna regulacja nie przyniesie pozytywnego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworki zakupiłem nowe . Jeśli chodzi o regulacje poziomu paliwa w komorze pływakowej to jej nie ma bo pływak jest plastikowy bez możliwości regulacji



A czy możliwe jest by paliwo leciało najpierw do nad stanu zanim napełni się komora ?bo tak sie mi dzieje w gaźnikach zewnętrznych. Dodam jeszcze że połączyłem wężykiem te otwory które chyba służą do podciśnienia zbiornika paliwa nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok problem rozwiązany aż wstyd sie przyznać co było(nie dokręcone śruby spustowe w dekielkach pływakowych) Motocykl po dwóch dniach morderczych prac zapalił. Jest jednak problem bo chodzi na dwa gary 1,2 cylinder świece są ok kable również pali tylko na ssaniu po dodaniu gazu 3,4 gar sie coś odzywa jednak na wolnych obrotach nie za bardzo chce iść na 4 cylindry dodam że mam sportowe filtry k&n na których już w ogóle nie chce iść. Motocykl pali po zasłonięciu gardzieli szmatą . Proszę o pomoc znawców tematu cb aha i nie mam tej pompki podciśnieniowej czy jak się to zwie do której idą wężyki z gaźników czy to może być problem?zasilanie mam normalnie grawitacyjnie przez ten główny wąż na środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gaźniki napewno są czyste, to wymagają odpowiedniej regulacji, w szczególności przy zakładaniu sportowych K@N

Podejrzewam znaczne zubożenie mieszanki i niemożność prawidłowego spalania.

Niestety, dyszek, rozpylaczy nie można sobie od tak mieszać i będzie po sprawie, trza regulacji a czasem powrotu do starych dysz ( tylko wyczyszczonych), poniewaz motocykl może słabo sprawować się w normalnej exploatacji na tych sportowych K@N, znaczy dopiero świece będzie wypalać prawidłowo- jak się ostro będzie jechać.....

Niestety, teraz jak zabrakło Piotrka Dudka nie masz chyba w okolicy speca od takich rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak masz racje trzeba przy niej trochę posiedzieć. Dziś odpaliłem rano na ssaniu i zapalił na dotyk od razu na cztery gary jednak zaraz szedł już na 3 a po chwili na 2. założyłem stare wyczyszczone dysze i nic...cholera noo.. jeśli dobrze pamiętam to w serwisówce podawali 2 obr.(od całkowitego wkręcenia) jeśli chodzi o dysze powietrzną w gardzielach prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... nie mam serwisówki, więc nie powiem, ale zawsze po czyszczeniach ustawia się na ustawienia fabryczne, a potem poddaje się odpowiedniej regulacji, zawsze i za każdym razem obserwując świece...

droga żmudna, acz wskazana...

Jeśli na świecach nie widać efektów spalania- tzw sucha świeca- byc może źle ustawiony poziom paliwa w gaźnikach lub słaby przepływ paliwa do gaźnika ( to by częściowo tłumaczyło pracę na 4, potem 3 i 2 cylindrach).

Kranik jaki jest - podciśieniowy? ( może nie podłączony dodatkowy przewód sterujący membranką- powinien biec od susiaka z gardzieli łączącej gaźnik z głowicą- do kranika, a reszta musi mieć zaślepki........ zagięty tenże przewód, lub zbyt mały przekrój przewodów paliwa).

Jak kranik zwykły, trzeba sprawdzić przepustowość, czy nic nie blokuje, czy działa w ogóle ect...

Teraz sam gaźnik:

Jeśli na świecach nie widać efektów spalania- tzw sucha świeca- byc może źle ustawiony poziom paliwa w gaźnikach lub słaby przepływ paliwa do gaźnika ( to by częściowo tłumaczyło pracę na 4, potem 3 i 2 cylindrach), wina może leżeć po niewłaściwym doborze zaworka iglicowego, lub pod zaworkiem w "studzience" za nią powinno być sitko, może tam jest od groma paprochów blokujących napływ, delikatnie tą studzienkę należy zdemontować( albo jest wciskana na o-ring i zblokowana z boku śrubką na wkrętak krzyżakowy, albo na kluczyk- demontaż i zobaczyć co tam jest - a same przewody przedmuchać.

Poziom paliwa w zasadzie fabryczne ustawienia są takie, że patrząc z boku na gaźniki- pływaki są równoległe do krawędzi dzielenia komór pływakowych, i delikatnie kiwając należy wyłapać moment zadziałania amortyzatorka na zaworku iglicowym, oczywiście poziom paliwa podany jest w serwisówce, i podstawa- ustawić poziom wg. danych fabrycznych, dopiero po testach można ustalić, jak za wolno napływa paliwo w stosunku do poboru paliwa, należy delikatnie podnieść, przyginając lub prostując blaszkę( w zależności od zastosowanego rozwiązania) - ale to naprawdę niewielki ruch... a jak za szybko napływa- przelewając się przez komory( wywali na zewnątrz pod silnik), to poziom za duży ( lub zaciął się zaworek iglicowy)..

Jak świeca czarna- wiadomo, świeca czarna los marny- należy ponownie wyczyścić gaźniki zdając się na doświadczonego mechennika , lub za mało jest powietrza w mieszance paliwowo-powietrznej - i w tedy w zależności od zastosowanego rozwiązania przez producenta- należy wykęcić dyszę "powietrza ", ale też za każdym razem należy to robić wykręcając najwyżej o 1/4 obr, nieraz nawet mniej- lub.... wkręcając o tyle ową dyszę- to zależy od rozwiązania!!!

Jak świeca jasna, nieraz widać jakieś dziwne "przegrzania" - w mieszance paliwo powietrze za mało jest paliwa, i znów reguluje się owe dysze powietrza...

Jak świeca jest zaolejona- tooo bad- olej pod świecą- należy sprawdzić ciśnienie sprężania - różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 1 Atm.

 

No dobra, na wolnych ok, a dalej, no dalej- to niestety regulacja jest poważniejsza- bo trza wymieniać zestawy dysza(e) rozpylacze, a potem iglice i rozpylacze - niestety- to już wyższa technika jazdy ciężko jest to robić - wymaga sprawdzania za każdym razem- a bez np. analizatora spalin i hamowni trza to robić jeżdżąc motocyklem- a co dopiero wytłumaczyć....

 

Dlatego wtryski może i bardziej skomplikowane, ale praktycznie się nie psują ( to nie chińszczyzna jak w samochodach- tutaj elementy albo japońskie, albo niemieckie), zresztą naprawa polega raczej na wyczyszczeniu końcówek lub na wymianie...

 

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm powiem szczerze że już nie mam pomysłu jak go uruchomić. Gaźniki są czyste , poziomu paliwa nie da się wyregulować w komorze pływakowej bo pływaki są plastikowe bez blaszki. Na same próby przepalania zużyłem 15l paliwa więc sami widzicie jakie tu jest przegięcie. Najchętniej założyłbym zwykłe mechaniczne gaźniki tylko skąd takie wziąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeszcze raz gaźniki do czyszczenia, z tym, że wcześniej ja dla spokojności zmierzyłbym sprężanie na cylindrach, oraz iskrę ( to akurat łatwo- w takich sprzętach, nawet jak odsunie się na 1,5- 2 cm świecę od bloku - to iskra powinna przeskakiwać, jak zanika po odsunięciu na 5 -8 mm to cos nie halo z zaplonem- ja mam łatwo bo mam przyrząd do pomiaru odległości- długości/wielkości iskry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie w cylindrach ma po 10 chyba w jednym cylindrze ma 10,5 a i iskra jest ok "konia by zabiło" najbardziej byłbym zadowolony gdyby udało się mi dostać te mechaniczne gaźniki. Mam ładne K&N do niego i chciałbym je założyć wiec i prościej będzie dostroić takie gaźniki.

Edytowane przez AlbertRiders
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O... prościej dostroić mechaniczne gaźniki, no ja mając wieloletnie doświadczenie tego nie potwierdzam... a dodam, że mam sam w Ducati Enduro-Cagiva Elefant M 600 - Dell- Orto z pompką...to coś wiem, i powiem, że znacznie łatwiejsze miałbym życie, gdybym dobrał odpowiednie podciśnieniowe, np. Mikuni, tylko, że z tych co próbowałem dobrac niestety za malo miejsca na montaż... nawet już rozważałem pomysł włożenia wtrysku paliwa i nie wiem, czy się kiedys na to nie zdobędę, mam gotowy piec M 620 + wtryski + czujniki + komp...

 

Do tematu trochę małe to ciśnienie - 12,5(+-)atm byłoby lepsze ( ale to stary silnik i nie ma co wymagać)..

Pozostaje otwarte pytanie- i podejrzenie- trza czyścić gaźniki.

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli co skusić się na czyszczenie w wannie ultradzwiękowej? może to coś pomoże. Boję się że te moje gaźniki może po prostu s a już wyrabane i dlatego nie chodzi moto jak należy



na niemieckim ebay-u znalazłem piekne gaźniki http://www.ebay.de/itm/Keihin-Vergaser-Ultraschall-gereinigt-Carburetor-Honda-CB-650-C-RC03-RC05-/401064501756?hash=item5d614ea1fc:g:5cAAAOSwnLdWr0Jz no ale cena ścina z nóg ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...