kriss20 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) witam, pomóżcie mi opanować tego szatana bo mnie coś zaraz trafi. Pacjent to skuter 50 4t ( chińczyk ). Problem tkwi w tym, że na akumulatorze na jałowych jest ponad 16V a przy średnich obrotach prawie 17VZaczęło się od tego że nie było wcale ładowania. Dobrałem się do regulatora i okazało się że jest spalony, śmierdział i rozpadł się na dwie części. Wymieniłem na nowy i zaczęło ładować 16V. Pomyślałem że coś z nim nie tak więc dałem inny ale to samo. Potem trzeci ze skutera w którym działało i też było 16V Zmieniłem stator choć po pomiarach wyglądało na to że jest w miarę ok choć nap na niskich było 20V a na wysokich 40V ( nie powinno być 50 ? ). Myślałem, że może sinusoida jest jakaś zniekształcona i regulator nie ogarnia. No niestety nic to nie dało, dokładnie takie samo ładowanie. Na wszelki wypadek kupiłem nowy regulator żeby nie okazało się że stary stator uszkodził wcześniejsze regle, niestety nic to nie dało. Wsadziłem inny akumulator ale znowu to samo. Żeby wyeliminować przerwy w przewodach to zrobiłem osobną wiązkę którą połączyłem stator z reglem i z regla puściłem napięcie na akumulator, no i znowu to samo. Masa między silnikiem/akumulatorem/ramą wygląda na dobrą. Poodpinałem już wszystkie odbiorniki typu, światła, klakson, licznik i znowu to samo. Co to może być ? Jakieś pomysły ? Stator jest jednofazowy. Aha, po zapaleniu świateł napięcie spada do około 12V może 12.5V przy średnich obrotach. Pomóżcie mi bo tracę siły. Czy to możliwe że magneto tak rozrabia ? A może jakimś cudem cewka wn ? No bo chyba nie możliwe jest, żeby takie napięcie ładowania było normalne.Nie wiem już co robić... Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez kriss20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Przejrzyj jescze raz instalkę . Na próbe puść bezpośrednio z regla do aku masę i + i to powinno powiedzieć Ci że coś jest jeszcze do zrobienia . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 a jaki prąd plynie przy tym napięciu do aku ? może miernik masz zły ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 tam masz w instalacji jeszcze taki duuuży opornik, najczęściej w okolicy główki ramy, przy wyłączonych swiatłach ma wlaśnie za zadanie odprowadzić części mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Przejrzyj jescze raz instalkę . Na próbe puść bezpośrednio z regla do aku masę i + i to powinno powiedzieć Ci że coś jest jeszcze do zrobienia . Tak jak pisałem wyżej, już taki manewr robiłem w nadziei że któryś przewód nie styka ale nie pomogło :/ a jaki prąd plynie przy tym napięciu do aku ? może miernik masz zły ? Szczerze mówiąc nie mierzyłem prądu ale zakładam, że jest ok ponieważ żarówki ładnie się zapalają nawet jak włączę wszystkie możliwe odbiorniki prądu. Miernik dobry bo mierzyłem dwoma i pokazują prawie identycznie. tam masz w instalacji jeszcze taki duuuży opornik, najczęściej w okolicy główki ramy, przy wyłączonych swiatłach ma wlaśnie za zadanie odprowadzić części mocy Z tego co się orientuję to to o czym mówisz to jest opornik od świateł stosowany przeważnie w 2t i w niektórych starszych 4t. Ja mam już regulator z wbudowanym opornikiem który ogarnia wyłączone i włączone światła :) Czy mógł by ktoś kto ma podobny skuter zmierzyć napięcie na aku ? Może tak ma być ? Chociaż sam nie wierzę w to co piszę :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Z tego co się orientuję to to o czym mówisz to jest opornik od świateł stosowany przeważnie w 2t i w niektórych starszych 4t. a gufno prawda na chyba 4 chinole 4t z silnikiem 139qmb /gy6 jakie miały problem z elektryką każdy to miał...........u mnie to było pod plastikiem zakrywającym przód ( pod lampą ) obok klaksonu... ale zakładam, że jest ok odrożniasz napięcie od prądu ? Jeśli napiecie ładowania jest 16v to prąd nie może być ok , bo ten akumulator przy tak wysokim napięciu będzie się gotował a żeby się gotował musi płynąć duży prąd ......... u mnie w yukimoto z 139qmb prawidłowe napięcie ładowania było 14.7v....... ogólnie zacznijmy od w ogóle najprostszej diagnostyki problemu -co się dzieje organoleptycznie ? akumulator jest po krótkiej przejażdżce gorący , gotuje się ? pali odbiorniki prądu ? kierunkowskazy mrugają normalnie czy jak stroboskop ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 opornik jest potrzebny i przy uwalonym będziesz miał efekty jak u Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 (edytowane) michoa, może nie jestem wybitnym specjalistą ale jestem na 3 roku elektroniki na polibudzie więc co nieco kojarzę. Wygląda na to że u mnie nie ma tego rezystora . Skuter rozkręciłem mocno żeby wyeliminować możliwe przerwy w instalacji i nigdzie nie widziałem tego rezystora no chyba że się jakimś cudem odkręcił i wyleciał w co bardzo wątpię bo nawet nie znalazłem miejsca w które mógł być podpięty. Nie sprawdzałem czy aku się zagotuje, podejrzewam że tak by się stało bo po minucie na odpalonym silniki nap na aku wzrasta z 12.8V do 13.5V. Światła mi nie przygasają i żarówki też się nie palą, kierunkowskazy działają normalnie. Jedyne co to nap na aku podczas pracy silnika leci pod 17V gdy aku jest podpięty, nie mierzyłem jakie jest napięcie bez obciążenia instalacji akumulatorem. Gdy włączę światła to napięcie na akumulatorze nie przekroczy 13.5V na max obrotach, przy jałowych jest około 12.5V. Stary regulator rozpadł się na dwa kawałki a część elektroniki śmierdziała spalenizną ale to nie świadczy jeszcze o tym, że przyczyną uszkodzenia tego regla było zbyt wysokie napięcie. Wiem, że wygląda to jak padnięty rezystor ale jak go nie mam to co może jeszcze być :/ Edytowane 13 Grudnia 2015 przez kriss20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 szukaj w okolicy główki ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 michoa, może nie jestem wybitnym specjalistą ale jestem na 3 roku elektroniki na polibudzie więc co nieco kojarzę. no łał ja jestem po technikum i 3 razy już bym ten prąd ładowania zmierzył :D zmierz bo to sporo wyjaśni.......... podejrzewam że tak by się stało bo po minucie na odpalonym silniki nap na aku wzrasta z 12.8V do 13.5V 13.5 to jeszcze nie problem......... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Dobra, szukałem tego rezystora i na pewno go tam nie ma i na 99.9% nigdy nie było bo nie ma po nim śladu w wiązce. Tak sobie pomyślałem, że jeśli są dwa rodzaje skuterów czyli z rezystorem i bez to powinny być też dwa rodzaje regulatorów. Co prawda samego mnie ta teoria nie przekonuje ale może... michoa, 13.5 to nie problem ale chodziło mi o to, że aku jest naładowany do 13,5V po minucie ładowania ( pracy silnika ) więc po godzinie mogło by gotować aku. Na aku podczas pracy silnika powinno być 14,5V a nie prawie 17V i stary regiel był spalony co też nie wygląda mi na przypadek :/ Jaki powinien być prąd ładowania ? Edytowane 13 Grudnia 2015 przez kriss20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 a z innej beczki - jak się ma masa na regulatorze względem aku, silnika i ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Z pamięci mówię więc + - 0.1 ohm : masa z regla do aku: 0.4 ohm, z silnika do aku: 0.2 ohm,z aku na ramę 0.2 ohm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.