hrabiamiód Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Witam, mam problem z rozrusznikiem w mojej Hondzie CG 125. Problem mianowicie taki, że elektryczny start - rozrusznik był nieużywany przez dłuższy czas (poprzedni właściciel garażował go przez 2 lata bez użytkowania) po naciśnięciu przycisku nie odpala, jedynie słychać klik, bez rozruchu. Po lekkim opukaniu młotkiem (co pokazał mi mechanik) zadziała raz, dwa lub trzy, a następnie znowu się zacina, cała reszta działa sprawnie, niestety możliwe że będę potrzebował wymienić tę część. Mam jednak pytanie, czy istnieje możliwość, aby początkujący motocyklista jak ja, rozebrał sam tę część i może ją wyczyścił? Czy jest to trudne? Czy wymaga specjalistycznego sprzętu? Jakie inne możliwości, oprócz wymiany są dostępne? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Pewnie szczotki się kończą. Wykręć go i daj go do naprawy jakiemuś elektrykowi, dużo za to nie weźmie.Akumulator oczywiście dobry? Bo jak po 2 letnim postoju to raczej nadaje się tylko do wymiany, już nie będzie miał nigdy swojej sprawności nawet po naładowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 najpierw to zmierzyć akumulator bo może po prostu aku jest padnięty a pukanie młotkiem to taki zbieg okoliczności że akurat zadziała :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
itachijk Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Na pewno nie zbieg okoliczności tylko zwyczajnie szczotki się podwiesily, wymagają wymiany(za krótkie).A to czy sobie sam poradzisz zależy od tego czy szczotki są zgrzewane czy na wsuwke. Jeśli na wsuwke to operacja jest prosta. Ale jeśli zgrzewane to bez zgrzewarki sobie nie poradzisz. Przed rozkręceniem rozrusznika zaznacz sobie położenie korpusów względem siebie a potem rozkręć i popatrz w jaki sposób a montowane te szczotki. Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hrabiamiód Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) Okej, akumulator jest sprawny, może kondycja tej baterii nie jest najwyższa, ale daje 12.8 V sam z siebie i 13.8 przy ~3k obrotów. Problemem z tym elektrycznym startem jest to, że czasami (2/3 przypadków) udaje się motor odpalić, lecz czasami "zaciera" się i nie uruchamia mechanicznego rozruchu. Słychać wtedy tylko klik z przycisku, lecz żadnego ruchu w rozruszniku. Kolejną sprawą jest hamulec tylny, czasami, nie ma żadnej reguły kiedy, po naciśnięciu słychać takie "KLONK", hamulec działa bez zarzutu, jedynie niepokoi mnie ten dźwięk, który pojawił się po nieprzyjemnej sytuacji kiedy musiałem zeskoczyć z motoru i upuścić go na ziemię, ponieważ cofał na mnie 15 tonowy autobus, którego kierowca mnie nie widział i prawie mnie rozjechał będąc na wstecznym. Dzięki Panowie za wszystkie rady. Edytowane 16 Listopada 2015 przez hrabiamiód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) Być może jest to kwestia samego rozrusznika. Jednak proponuje sprawdzić po drodze jeszcze przekaźnik rozrusznika. To charakterystyczne tykanie po naciśnięciu startera, może pochodzić właśnie od samego przekaźnika rozrusznika. Dzieje się tak wtedy gdy np. wypali się/podwiesi zworka w przekaźniku, lub gdy akumulator jest padnięty. Przekaźnik możesz sprawdzić za pomocą neonówki, czy w chwili wystąpienia tego objawu pojawia się prąd na kablu od rozrusznika, jeśli prądu nie ma- jest to kwestia przekaźnika. Natomiast jeżeli prąd będzie, to zostaje do sprawdzenia rozrusznik. PS. zdublowało mi wiadomość sorry... Edytowane 16 Listopada 2015 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Sprobuj kilkanascie razy podlaczyc rozrusznik bezposrednio pod akumulator. Jezeli bedziesz mial 95 procent zadzialan lub wiecej to znaczy ze sa zasniedziale styki w przekazniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hrabiamiód Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Hmm, rozrusznik padł na dobre. Dwóch mechaników potwierdziło, iż cały sprzęt do wymiany. Znacie może miejsce gdzie można tanio kupić części do CG125? (oprócz ebay, allegro) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.