Skocz do zawartości

GS 500 bierze Olej tyle samo co po remoncie


wasyl622
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To jest jedna droga, a druga to znalezienie co jest nie tak z kompletem ktory masz.

I ta druga droga moze byc tansza, tylko trzeba ja robic z glowa.

Czyli jeszcze raz rozebrac gore silnika i dac do pomierzenia do zakladu mechanicznego robiacego silniki

dla sprawdzenia co naprawde trzeba wymienic.

Trzeba rozebrac glowice, tak zeby zaklad mogl pomierzyc luzy miedzy zaworami a prowadnicami i rowniez trzeba

sprawdzic luzy miedzy tlokami a cylindrami. Jest niewielka mozliwosc ze spalanie oleju moze byc spowodowane

zuzytymi pierscieniami olejowymi, a tloki dalej moga trzymac wymiar - taki problem mialo moje Suzuki.

Najgorsza mozliwosc juz znasz tzn wymiana tlokow z pierscieniami i szlif cylindra ( z honowaniem ) +

wymiana zaworow i prowadnic w glowicy. Po pomierzeniu tego cylindra i glowicy pewne roboty moga odpasc, a koszt sie moze zmniejszyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno muszę to rozebrać. Głowicę oddam do Częstochowy do Firmy specializujących się w głowicach aby ocenili co jest z nią nie tak i co ewentualnie do wymiany. Dalej zakupiony zestaw pierścienie oraz samą gładz cylindra jak wygląda wiem miała niewielkie ryski ale nie było ich dużo. Ciśnienie 10,5 na ciepłym na zimnym jest 10. Nie jest za wiele ale też nie jest za mało. Problem jaki jest to taka sama ilość spalanego oleju jak w poprzednich. Niestety pośpiech to był mój wróg mogłem pomierzyć a nie wierzyć sprzedawny żę jest to z rozbitka i bardzo dobrym stanie nie kopcił itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadnice i zapewne zawory do wymiany i do tego olej na trzonkach to potwierdza

zrób jeszcze próbe olejową to się trochę rozjaśni co z dołem ale bez dokładnych pomiarów poszczególnych elementów się nie obejdzie a i tak będzie okazja do sprawdzenia tego

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś dodał post czy nie idzie kupić silnika za 1200 1300 zł wiem ze swojego doświadczenia że te silniki każdy z nikch ma po 11,5 11 dalej oddajesz stary silnik i dostajesz ten oni wzależnośći co jest do zrobienia ponownie remontują i robią. Ja nie mam zamiaru kupywać silnika. Każdy kto sprzedaje powie że one są idealne a to co ja pisze to same bzdury. Nikt z niemiec nie sprzedaje gs w idealnym stanie igła gdzie poźniej trafia do Polski i jest rozbierany. Jestem w Holandii i tu na aukcjach są silniki po 800 zł ale przebieg 80 000. Wiadomo kupujesz w ciemno. Ja mierzyłem swój silnik ciśnienie oleju mam 3,7 3,9. Przy temperaturze 60 olej 10W40. Lecz jak w postach posiadam problemy z braniem dużej ilości oleju.

Ciśnienie oleju 10W40 od 3,7 do 3,9 (Servis od 2 do 5 ) wieć oceniam że nie jest źle

GS po ustawienie gaźnika chodzi równo schodzi z obrotów wchodzi brak jakich kolwiek niepokojących dzwięków

Chcę go zrobić chodz ten piec się nie opłaca remontować wiadomo najlepiej nowe. Ja chciałbym spróbować coś na używanych częsci NEtbike posiada wiele części do Suzuki cylindry Szare Czarne. Znalazłem Servis manual. Z tego co piszę na temat pierścieni to widze są takie wiadomości jak się do nich odnieść

Piston rings

End gap (free)

Top Ring

Standard 7.0 mm

Limit 5,6 mm

2Nd ring Standard 11mm

Limit 8.8 mm

oli ring 2.51 to 2,53 niestety limit nie poddany :(

Pomierzenie luzów tłoka

Pistons
PIstond ~ (me8nd 15.0m m~ from~ . . W to piston pn 8XiI)
Standard 73.945to73.960mm
Servicelimlt(~n) 73.880mm
1stOYer8ize +O.5mm
2ndoVel'Size +1.0mm
Plston-to-bOfw~
Standard O.O5OtoO.C8Jnwn
Servicelimlt(max).. O.12mm
PIstonpindiameter
Standard 17.995to18.000mm
Setvlcellmlt(min) 17.98mm
PIston pin bore
Standard , i 18.002to18.008mm
Servtcelimit(max) 18.03mm



odnosząc sie do Pierścieni luzy na zamkach to

1 od góry standart 7,0mm

2 11mm

A olejowe to 2,51 2,53 dobrzę to rozumiem dość sporę??? chciałbym tym postem też pomóc innym użytkownikom naprawić swój motocykl używajać dobrych sprawdzonych częśći używanych ich zakup jest o połowe miniejszy. Co do głowicy założe nowe uszczelniacze zaworowe dam ją do zakładu jeśli się okaże nowe prowadnice zaworowe do wymiany oraz wymiana zawórów koszt nowych to od 70 zł za szt. VerSH o ile nie pomyliłem firmy.



Odnosząć się do Silników Z olx czy z Allegro dziękuje za takie byłem oglądać 2 szt. co się okazuje do cylindrów podawany jest preparat któy pozwala na zwiększenie ciśnienia oraz uszczelnia drobne rysy jego właściwośći obejmują właśnie czas na gwarancję rozruchową. Cieżko jest znaleść dobry piec ja chcę zrobić sam aby wiedział co mam po za tym zdobył wiedzę. Nie jestem laikem który o motoryzacji nie wie nic a o naprawie po za Simsonem i wsk nie ma pojęcia wiadomo pospieszyłem się z naprawą zrobiłem nim 5000km od naprawy ale wlewanie oleju w silnik już mnie irytuję i jest dość niepewnie na większą podróź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścionki trzeba wsadzić w cylinder , w serwisówce powinna byc wartosc max. szczeliny dla takiego pomiaru . Ta wartosć na luzie to raczej mówi o tym kiedy pierścień może się rozsypać ze zmęczenia materiału (traci sprężystość). Nie pamiętam czy bardziej istotny jest nacisk wynikający ze spręzystości czy też z ciśnienia spalin dostających się pod pierścień .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumieć twoją wypowiedz. Wsadzam pierścionek w cylinder pierwszy drugi. Później wsadzam szczelinomierz i mierze luz na rowku. A czy luz po wyjęciu tłoka z cylindra i sprawdzeniu jaki luz występuje w pierścieniu nic mi nie powie chodzi mi o to że pierścienie są sprężyste i ich rozchylenie naturalne powie mi jaki mają luz.

Chcę to zrobić w dobry sposób aby dobór właściwego zestawu pomógł mi w naprawie tego a nie tak jak to było dotychczas bez pomiarów bo wiele osób sprzedaje Cylindry tłoki pierścienie w cenie od 200 do 500 zł nawet znalazłem rzekomo 16 000km co nie chce mi się wierzyć w taki przebieg:D dlatego wasza pomoc porady pomogą mi w doborze odpowiednich materiałów

o to zdjęcie chodzi mi to o to czy w taki sposób ich zmierzenie w tłoku coś mi powie czy nadają się do założenia czy tez nie ???

http://zapodaj.net/4c2a56e0399cd.jpg.html



Mam jeszcze jedno pytanie mój silnik jest czarny do roku jaki występował to 1997 następny był srebny oraz posiadał chłodnice oleju. Teraz czy gdy wyciągnę tuleje ze starych cylindrów wsadzę tuleje z cylindrów z nowszego rocznika oraz tłoki i pierścienie będzie to pasowało czy są definitywne zmiany w cylidnrach np inne rozstaw kanałów zastanawia mnie. Bo wiadomo znalezienie cylindrów z wersji przez liftem do czarnych silników jest już cieżko 18 lat to kawał czasu wiadomo przez ten czas mogły się wysłużyć nie spełniają swoich norm. Wiadomo są np cylindry z roczników 2003 lecz mają chłodniczkę oraz srebrne. Jest firma w Częstochowie która się zajmuje cylindrami Wstawiają tuleje z brązu oraz wyciskają tuleje wstawiają inne. Cena za jedną wymianę tulei 70 zł wiec jak to jest bo w Servis manual nie jest o tym napisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piston rings end gap free cie nie interesuje, jedyny liczacy sie pomiar to pomiar szczeliny pierscienia

po wlozeniu jej do twojego cylindra i trzeba to zrobic mniej wiecej na polowie wysokosci cylindra, tam gdzie tlok caly czas pracuje.

 

To samo mierzysz rozmiar tloka na jego plaszczu w 2 plaszczyznach pod otworem na sworzen i porownujesz z pomiarem cylindra

zrobionym co najmniej na polowie wysokosci cylindra ( tak naprawde nalezy robic 3 pomiary cylindra na roznych wysokosciach i w 2 plaszczyznach, czyli razem 6 pomiarow ). Cylinder mierzymy srednicowka, a tloki mikromierzem, suwmiarka nie mierzy setek mm.

Dlatego pisalem ze trzeba to zrobic w zakladzie ktory sie tym zajmuje i ma odpowiednie przyrzady.

 

Odjecie pomiaru srednicy tloka od pomiaru srednicy cylindra da ci prawdziwy luz miedzy tlokiem a cylindrem i powie czy tloki zatrzymac czy kupic nadwymiarowe

i robic szlif cylindra. To samo nalezalo by zrobic z kazdym uzywanym kompletem cylindry + tloki. Tak ze jesli ktos pisze ze ma taki komplet z malym przebiegiem to jedyny pewny sposob na sprawdzenie tego jest zrobienie tych pomiarow.

 

Z serwisowki ktora podales wynika ze standartowy luz powinien sie miescic w granicach od 5 do 8 setek mm a wymiar naprawczy zaczyna sie od 0.12 mm i to jest jedyny liczacy sie dla ciebie wymiar.

Nie ma co mierzyc samych pierscieni w sposob ktory pokazales na zdjeciu bo ich wymiar przerwy na zamku na luzie ( to znaczy wlasnie end gap free ) nic ci nie daje.

Jesli zamierzasz znowu rozebrac gore silnika to zrob zdjecia tlokow z boku i gory i zamiesc je tutaj - moze bedzie mozna cos wywnioskowac z ich wygladu.

Zrob rowniez zdjecia tulei cylindrowych wewnatrz, moze to tez pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a mam jeszcze jedno pytanie czytałem o tym wiele że w gs da się wyciągnąć tuleje z cylindra i znalazłem tuleje samochodowe z rozmiarem 74mm takie jak ma gs 500 wiadomo trzeba było by je obrobić ale nowe wiem że są wsadzane z brązu ale ich koszt to 1000 zł za 2szt a samochodowe ich koszt to 74 zł jak to się ma w praktyce czy sprostają wyzwaniu wiem że czytałem na tym forum że ktoś wstawiał do motocykla KLE 600 tuleje od ciągnika C330 i to pracowało i chodziło jak to się ma w praktyce do gs przecież samochodowe wytrzymują dużo więcej lecz gs nie jest chłodzony cieczą lecz powietrzem czy to tylko już modzenie w tedy masz nowe tak zwane cylindry tłoki nominał i pierścienie nowe ich koszt to 240 zł na tłok cena takiego remontu jest dożo mniejsza jutro będe miał zdjęcia cylindrów z innego silnika tylko srebrnego wstawię na stronkę i w tedy coś można wiecej o nich powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj nowych tłoków nadwymiarowych i zrób szlif oryginalnych tuleji

oszczędzanie nie ma sensu bo wyjdzie tylko drożej, w kombinowanie z tulejami się nie baw, dużo później takich sprzętów stoi na olx, niby zrobiona kapitalka a ktoś sprzedaje, nie bez powodu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu dobra sugestia wiadomo kupno używki ok można coś trafić ale wiadomo czy to naprawdę będzię warte do założenia nikt nie jest wstanie tego powiedzieć jak proszę o pomiary nawet kompresie to słyszę ma 16 tys stan idealny itp następny wyślę panu założy pan sobie i wtedy ocieni pan czy jest ok jak nie odeśle dla mnie to śmieszne bo wiadomo założyć wszystko głowica planowanie to nikt nie będzie tego ściągał gdy kompresija będzie po 9,5. Nic muszę rozważyć szlif wymiana na nad wymiarowe w tedy mam pewność 100 procent koszt. Szlif 70 zł 1 szt. Komplet tłoków 586 zł 1szt. wiadomo uszczelki koszt koło 1500 zł ale w tedy mam nadzieję że gs wytrzyma kolejne 80 000 i da radość z życia o ile wał nie poleci muszę się z tym przespać i zastanowić spotykałem kilka osób które po założeniu zestawu od Netbike koleś ma 20 cylindrów i mówił przez telefon on osobiście te silniki bardzo dobrze zna specjalizuję się w suzuki i jest stanie złożyć zestaw jak najlepszy ktoś na forum założył zestaw i był zadowolony silnik nie brał oleju nie kopcił i stan ogólny się polepszył wiec jestem w kropcę bo można to zrobić za 500 zł i może wytrzymać 4 sezony i być wszystko ok wiadomo dopasowanie odpowiednich części. Ja kupiłem na OLX od sprzedawcy za 180 zł z innego silnika jego oponia w bardzo dobrym stanie bez rys itp po założeniu i zmierzeniu kompresija 10 na obu na zimnym wcześniej gdy kupiłem gs to było w 2008 roku miał po 9,5 zrobiłem na tamtym zestawie 15 tys. i cisnienie spadło do 6 i 7 po wymianie zrobiłem 6000 i nic się nie zmieniło jak mówie olej spala dużo nie kopci a na trzonkach od zaworów widać plamki oleju a nie paliwa świece nie okopcone tylko białe ładnie wypalone z odpaleniem nie mam problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie przeżywaj tak już tego sprężania, bo jak już Ci napisałem, jest ono niewspółmierne do spożycia oleju.

Zanim popadniesz w szaleństwo gdzie kupić nowe tuleje- zdejmij ten cylinder i zrób pare zdjęć pod światło, a powiem Ci bez mierzenia co są warte te cylindry. Jeśli są ok, to problemu trzeba szukać w głowicy.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...