Lukasz Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Witam W mojej hondzie cb 450s powoli będzie trzeba wymienić łańcuszek rozrządu. Mój tata zna sie na mechanice, ale bardziej samochodowej. Mam wiec do Was pytanie o instrukcje i rady jak to zrobić, co kupić, na co uważać. PozdrawiamŁukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Wszystko jest do zrobienia, jednak Twój tata moze się napotkać na podstawowe ograniczenie - zapięcie łańcucha (chyba ze decydujecie się na rozbiórkę silnika i montaz w całości). Trzeba go bowiem zakuć, co wymaga odrobinę wprawy i odpowiednich narzedzi. Kolejna podstawa to też dokładne ustawienie znaków na wałkach i rozrządu i wale korobowym (na tym ostatnium ustawiasz na znak T), dlatego też radzę przed rozebraniem wszystko opisać, żeby nie było potem niespodzianek. Ważne jest tez odpowienie obchodzenie się z napinaczem - pamiętaj, ze w normalnych warunkach działa on praktycznie tylko w jedną stornę, po zdemontowaniu musisz go "złożyć" i w takim położeniu zamontować. najrozsądniejsze będzie zalupienie serwisówki, unikniecie dzięki temu wielu niespodzianek :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 hmm domyslam się jak moze wygladac takie spinanie łancucha, maszynkę do tego mam ale tylko do roweru :buttrock: chyba jednak trzeba będzie dac zarobic mechanikowi, chociaz mój tata chce rozebrać silnik w całosci no niewiem zobaczymy mam tylko pare pytan gdzie mozna kupic serwisówkę do mojej hondy?ile mogą kosztowac czesci do rozrzadu? rozumiem ze trzeba kupic łancuszek, napinacz, (w aucie wiem ze jeszcze rolki, czasem pompę wody)w tą sobote zbliza sie moto bazar warto zwrócic uwagę tam na cos czy lepiej kupic w sklepie hondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Kupujesz tylko łańcuch - nie ma tu tak jak w samochodzie rolek itp ktróre musisz wymieniac. Co do kosztów - łańcuch to około 200- 250 zł za zakuwka 8 do 10 zł - ceny z larssona, w serwisie drożej. O serwisówkę się zapytraj w dziale na forum "dane serwisowe ....", zobacz tam też to starych tematów, bo moze coś znajdziesz (jest jedna fajna stronak z serwisówkami dościągnięcia, zobacz tez tam - wszystko znajdziesz w opisywaneym przeze mnie dziale). Propozycja Twojego taty, czyli rozebranie silnika na cześci nie jest głupia, tyle że pracochłonna. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Tak jak mówi Pawel rozebranie silnika na części to najpewniejszy sposób wy miany łańcucha. gdyż wyklucza możliwość błędnego zakucia i ewentualnego jego zerwania. Jednak jest to operacja pracochłonna i w dodatku będziesz musiał kupić uszczelke pod głowice i cylindry, koszt z 100zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skalar Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 http://hondacb450s.w.interia.pl/cb/Cb_450s.htmMoże ta stronka w czymś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Lukasz jak twój tata ma pojęcie o mechanice to rozbierajcie silnik i jak mówi Paweł najpierw sobie wszystko opiszcie bo ja też w życiu złożyłem naście silników od samochodów i powiem Ci że japoński silnik motocyklowy może zadziwić nie jednego początkującego 8O - mnie zadziwił bo myślałem że wystarczy oddzielić dół od góry i już a okazało się że rozebrałem wszystko poza skrzynią 8O żeby wymienić łańcuszek.A po za tym że się czegoś nowego nauczycie to zobaczycie jeszcze jak wygląda reszta części i czy nie trzeba czegoś niedługo wymienić.W razie jakichś niepewności zawsze ktoś z 4um Wam pomoże - dobrze mówię Idaho_da, Paweł i inni grzebacze? :mrgreen: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 dzięki chłopaki za rady i informacje, mój tata też dziękuje :clap: decyzja jest taka, ze łancucszek nalezy wymienic w najblizszym czasie bo juz strasznie świszczy zreszta tak nawet mówił mechanik. A silnik to mój tata chce sobie zostawic na zimę :( dzieki za stronkę, tam juz byłem wile razy, ściagnąłem katalog częsci muszę tylko pogadac z włascicielem jeszcze jedno pytanie co ile km trzeba go zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Powinien wystarczyć na następne 50tys, czyli masę czasu. Kupuj serwisówkę i działajcie. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 dzieki jeszcze raz za odpowiedzi. Mój motor ma 52 tyś km a jest z 87 roku, musiałem wymienic bendix zaraz jak go kupiłem (w maju) jak myslicie ile ma rzeczywiscie na liczniku gdzie kupic taką serwisówkę? na forum juz szukałem i nic na stronkach innych i niestety :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Chciałem wnieść pewne poprawki do swojego poprzedniego posta, gdyż zapomniałem że cb jerst dzielona w płaszczyżnie poziomej więc możesz wyjąć wal bez sciągania cylindrów i głowicy, więc zaoszczędził byś kase na uszczelce... Ps. O jaki bendix ci chodzi? W cb450 nie ma bendixa( o ile się nie myle), może chodzi ci o sprzęgiełko jednokierunkowe albo przekaźnik rozrusznika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Ps. O jaki bendix ci chodzi? W cb450 nie ma bendixa( o ile się nie myle), może chodzi ci o sprzęgiełko jednokierunkowe albo przekaźnik rozrusznika?? sprzegiełko jednokierunkowe, którego naprawa jest bardzo kosztowna :( mimowszystko moto pójdzie do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JRK Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Na Kazimierzu w Sosnowcu jest podobno gość który się zna na rzeczy (na moto), nieznam cen, ale słyszałem o nim dobrą opinię. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Na Kazimierzu w Sosnowcu jest podobno gość który się zna na rzeczy (na moto), nieznam cen, ale słyszałem o nim dobrą opinię. właśnie u niego sie serwisuję :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Kolejna podstawa to też dokładne ustawienie znaków na wałkach i rozrządu i wale korobowym (na tym ostatnium ustawiasz na znak T) Pozdro' date=' Pawel[/quote']Tak ale co zrobić gdy na wale są dwa znaki T na przeciw siebie 8O tzn. gdy ustawię na znak T ( pierwszy) to mam 1 i 4 tłok w górnym położeniu a po obróceniu wału o 180 stopni mam też znak T z 2 i 3 tłokiem w górnym położeniu. Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.