Skocz do zawartości

Płytki zaworowe honda cb600f hornet 98r


drapakpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje pomocy w sprawie doboru rozmiaru plytek zaworowych pod zawory ssace, gdyz podczas pomiaru szczelinomierzem luzu zaworowego pod kazdym prawie z nich szczelinomierz o grubosci 0,05 nie chciał sie wsunac miedzy szklanke a krzywke wałka. Na zaworach liczac od rozrzadu na 1 byl luz 0,14 potem az do 5 zaworu mniej niz 0,05 na 5 okolo 0,12 i na reszcie mniej niz 0,05. Na zaworach wydechowych wszystko w normie. Gdzie moge dostac takie plytki, mile widziane linki, oraz czy jest taka możliwość ze luz tak nagle sam sie pomniejszyl poprzez strzelanie z zaplonu?

 

Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli luz jest mniejszy niż 0,05 to taki zawór można uznać za podparty.

Ile na tym jeździłeś to pewnie sam tego nie wiesz.... Ale jest prawdopodobieństwo, że takie zawory mogą być już nadpalone.

Ostatnio robiłem CBR 600 które miała wszystkie ssące podparte i silnik nie chciał już zapalać na zimnym silniku.

Po regulacji śmiga odziwo bez zastrzeżeń, ale temat trzeba kontrolować...

 

Co do samej regulacji to widzę, że nie kumasz do końca tematu, tzn pomierzyłeś luzy i już chcesz dobierać płytki.

Tak się nie da :)

 

Owszem mierzysz luzy, później demontujesz wałki rozrządu(no chyba że płytki masz nad szklankami), wyciągasz płytki które też mierzysz. Później szybka kalkulacja i wiesz jaką grubość płytki potrzebujesz.

Płytki na aledrogo bez problemu dostaniesz - musisz znać jedynie średnice swoich płytek jak i wyliczone grubości.

 

Luz z dnia na dzień sam nie zacieśni. Kiedy ostatnio były kontrolowane?

I dlaczego zdecydowałeś się tam zajrzeć? Bo już coś się działo(źle zapalał)? Czy chciałeś spać spokojnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hornet juz nie odpalał ba zimnym wgl i myslalem ze to świece wiec zmienilem ale i tak nie chcial odpalic wiec wziolem sie za pomiar luzu zaworowego.

 

A i jeszcze dodam ze plytki mam juz na wierzchu i sa pod szklankami bo zdemontowalem wczoraj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak ; od rozrzadu liczac pierwszy zawor luz 0,14 wiec w normie, drugi luz mniej niz 0,05 plytka 1,40 trzeci luz mniej niz 0,05 plytka 1,30 czwarty luz 0,12 i plytka 1,25 piaty luz mniej niz 0,05 plytka 1,15 szosty luz mniej niz 0,05 i plytka 1,15 siodmy luz mniej niz 0,05 i plytka 1,15 osmy luz mniej niz 0,05 plytka 1,45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nowe zawory, płytki, robocizna...

Używana głowica w dobrym stanie to moim zdaniem najlepsze i najekonomiczniejsze rozwiązanie.

Jak znajdziesz głowicę w przyzwoitym stanie to zalecanej kontroli luzów zapomnisz o temacie do końca żywotu motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka motocykl odratowany stara glowica miala tak wypalone zawory ze jeszcze.moment i by calkowicie sie rozleciala, kupilem od znajomego nowe walki rozrzadu i kompletna głowice i hornecik smiga az milo i nawet chmurki dymka nie pusci co bylo standardem na starej glowicy, przy okazji zmienilem sobie lancuszek rozrzadu, synchro gaznikow i szerszen pracuje idealnie ;). Dzieki wielkie chlopaki :) za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, ostatnio robiłem w moim Hornecie gore silnika, i chwile pojeździłem spokojnie ale potem przy dzidowaniu zauwazylem,ze moj Hornet potrafi spalic okolo 10 litrow benzyny na 50 km ;o, poza tym przy zakresie obrotow 5-7 tys dziwnie przez ta faze obrotow przechodził tak jakby coś trzepało bardziej całym moto . Wziołem sie za zdejmowanie pokrywy zaworow, zeby zobaczyc jak rozrzad, no i tutaj zaczyna sie problem, za nic na świecie nie moge ustawic rozrzadu , krecac wałem, ustawiam go na znak i zaznaczam na łancuszku orientacyjny puknkt do ktorego mam sie odniesc, potem blokuje napinacz rozrzadu i ustawiam wałki, [mam odkrecony wąłek od wydechu a od ssacych zalozony], wałki ustawione idealnie, na dole kreska pokrywa sie z wycieciem w deklu i zwalniam blokade napinacza i wszystko sie przestawia. Poza tym jak przestawie wałek o 1 zab do tylu np to jest albo za nisko albo za wysoko krawedzi glowicy a na dole kreska pokrywa sie z wycieciem dekla ;/. Moze mi ktos pomoc, wyjasnic co robie źle lub dac swoj jakis sposob na ustawienie rozrzadu albo wytlumaczyc krok po kroku jak to sie robi ?


Z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam .

 

http://zapodaj.net/ca002bd9ea481.jpg.html

 

http://zapodaj.net/deda283a05cd3.jpg.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...