Skocz do zawartości

Nie wchodzi na wysokie obroty SHL M11


ventura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z SHL M11. Mianowicie chodzi o to że nie wchodzi na wysokie obroty. Założony zapłon CDI i gaźnik Dellorto 28mm. Odpala elegancko zimny czy gorący, ssanie działa. Silnik jest po remoncie i tak przejeździłem ponad 400 km na spokojnie. A gdy przyszedł czas żeby pojeździć tym w pełnym zakrezie zaczeły się takie sytuacje. Do połowy gazu bez problemów. A w momencie gdy odkręcam powyżej połowy to albo nie reaguje na manetę albo dusi się i gaśnie. Odpuszczam gaz i zaczyna łapać i jedzie. Zmieniłem świecę, jest bez zmian. W akcie desperacji założyłem stary zapłon na platyny i jest dalej tak samo. Dysze główne w gaźniku zmieniałem 95 100 i 105 i bez zmian. Podczas kręcenia śrubą od składu dopiero jak jest wkręcona prawie na maxa to reaguje na gaz. I teraz nie wiem czy ma za mało wahy czy za dużo. Filtr powietrza jest gówniany bo jakiś chiński stożek. Może za dużo powietrza dostaje i jak jest otwarta przepustnica to nie zaciąga paliwa. Sam już nie wiem bawić się tym dalej czy wrócić do oryginalnego gaźnika. Ale ten Dellorto ma dobre opinie PHBH 28mm. Może macie jakieś pomysły jak to poustawiać. Króćce wychodzące z gaźnika mam pozaślepiane bo jak są wolne to prawie w ogóle nie chce pracować tylko przerywa i gasnie. Jeden jest chyba od przelewu, drugi od dozownika oleju a trzeci nie mam pojęcia, może do kranika na podciśnienie.

http://1.bp.blogspot.com/-H-Atck4gtLE/Vd6_edM12SI/AAAAAAAAAwE/m1fnGxDuhZg/s1600/20150219_184848.jpg

 

http://1.bp.blogspot.com/-ZcPKVHeabg8/Vd6_UlSNqJI/AAAAAAAAAv8/StcPsLhRJfY/s1600/20150219_184829.jpg

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaki masz kolor świecy jak czarny okopcony to mieszanka jest za bogata i może się przez to dusić bo za dużo paliwa dostaje jak masz orginalny filtr powietrza to go załóż sprawdz szczelność układu dolotowego możliwe że coś z zapłonem może iglice wszystkie pozycję i próbuj może trafisz na usterkę :biggrin: dokładnie gaznik wyczyść przyczyn może być dużo i jeszcze sprawdz poziom paliwa w gażniku może jest za niski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, może trafię :) Zapłon jak wspomniałem założyłem nawet stary dla pewności i było to samo. Co do świecy to jest okopcona na czarno i w dodatku przy rozpędzaniu na 1 biegu pojawia się tzw "czwórkowanie" Silnik chodzi jak 4T. A z tego co kojarzę to chyba wina że ma za dużo paliwa. Zamówiłem już mniejsze dysze główne. Obecnie mam 98 a kupiłem 92 i 88. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny ma 24mm i jest średniej jakości. Może uda się go zreanimować. A ten dellorto wiem że zakładali ludzie do Jaw i Cz i to śmigało. Dlatego taki kupiłem. Ale to nic, obadam te dysze i jak nic się nie zmieni to stary przywrócę do ładu. A swoją drogą to jak taki gażnik z dyszą minimum 130 śmiga w Apriliach itp o dużo mniejszych pojemnościach? A jeszcze jedno pytanie. Jaki filtr powietrza pasuje w oryginalną puchę? Bo widziałem że jawy mają takie papierowe wkłady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj jakie obroty silnika ma Aprila a jakie SHL i zobaczysz, że tamten silnik kręci się zdecydowanie mocniej. A jak silnik musi zrobić więcej obrotów to i wachy w jednostce czasu potrzebuje więcej. Dla tego tam to działa a w SHL niekoniecznie. Zresztą to nie jest taka prosta zasada , że duże dysze dają dużo paliwa, bo ogromne znaczenie ma też przepływ powietrza w całym układzie dolotowym, sposób zestrojenia silnika, ustawienia zapłonu itp. itd.

Myślę, że w SHL lepiej sprawował by się gaźnik z nieco mniejszym przelotem niż z większym. Dodatkowo inny filtr powietrza daje inne opory i silnik może zassać o wiele za dużo paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: wstawiłem do WSK 125 gaźnik 21mm ten chiński co wszyscy, po kilku podmiankach i regulacjach doszedłem do perfekcji, tylko było jedno ale silnik nie pracował już jak WSK, chodził idealnie równo, wkręcał się też jakoś inaczej. Szczerze nie podobało mi się to i wróciłem do g20 a tamten leży na półce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wróc do orgianlu a nie wynalazki gazniki Deloroto a po diabła z SHL -ki motocykl na tor chcesz zrobic i te ochydne zaplony CDI zabieracie dusze tym starym klunkrąm

Fanzolisz jak poparzony. :banghead:

Daj iglicę na maks w dół jak pomoże trochę to dalej tylko mniejsza dysza i obniżanie poziomu paliwa w komorze pływakowej. A rozwiercałeś krócice pod ten gaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...