ventura Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam. Mam problem z SHL M11. Mianowicie chodzi o to że nie wchodzi na wysokie obroty. Założony zapłon CDI i gaźnik Dellorto 28mm. Odpala elegancko zimny czy gorący, ssanie działa. Silnik jest po remoncie i tak przejeździłem ponad 400 km na spokojnie. A gdy przyszedł czas żeby pojeździć tym w pełnym zakrezie zaczeły się takie sytuacje. Do połowy gazu bez problemów. A w momencie gdy odkręcam powyżej połowy to albo nie reaguje na manetę albo dusi się i gaśnie. Odpuszczam gaz i zaczyna łapać i jedzie. Zmieniłem świecę, jest bez zmian. W akcie desperacji założyłem stary zapłon na platyny i jest dalej tak samo. Dysze główne w gaźniku zmieniałem 95 100 i 105 i bez zmian. Podczas kręcenia śrubą od składu dopiero jak jest wkręcona prawie na maxa to reaguje na gaz. I teraz nie wiem czy ma za mało wahy czy za dużo. Filtr powietrza jest gówniany bo jakiś chiński stożek. Może za dużo powietrza dostaje i jak jest otwarta przepustnica to nie zaciąga paliwa. Sam już nie wiem bawić się tym dalej czy wrócić do oryginalnego gaźnika. Ale ten Dellorto ma dobre opinie PHBH 28mm. Może macie jakieś pomysły jak to poustawiać. Króćce wychodzące z gaźnika mam pozaślepiane bo jak są wolne to prawie w ogóle nie chce pracować tylko przerywa i gasnie. Jeden jest chyba od przelewu, drugi od dozownika oleju a trzeci nie mam pojęcia, może do kranika na podciśnienie.http://1.bp.blogspot.com/-H-Atck4gtLE/Vd6_edM12SI/AAAAAAAAAwE/m1fnGxDuhZg/s1600/20150219_184848.jpg http://1.bp.blogspot.com/-ZcPKVHeabg8/Vd6_UlSNqJI/AAAAAAAAAv8/StcPsLhRJfY/s1600/20150219_184829.jpg Edytowane 27 Sierpnia 2015 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gogi22 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Zobacz jaki masz kolor świecy jak czarny okopcony to mieszanka jest za bogata i może się przez to dusić bo za dużo paliwa dostaje jak masz orginalny filtr powietrza to go załóż sprawdz szczelność układu dolotowego możliwe że coś z zapłonem może iglice wszystkie pozycję i próbuj może trafisz na usterkę :biggrin: dokładnie gaznik wyczyść przyczyn może być dużo i jeszcze sprawdz poziom paliwa w gażniku może jest za niski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Otóż to, może trafię :) Zapłon jak wspomniałem założyłem nawet stary dla pewności i było to samo. Co do świecy to jest okopcona na czarno i w dodatku przy rozpędzaniu na 1 biegu pojawia się tzw "czwórkowanie" Silnik chodzi jak 4T. A z tego co kojarzę to chyba wina że ma za dużo paliwa. Zamówiłem już mniejsze dysze główne. Obecnie mam 98 a kupiłem 92 i 88. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Mieszanka jest za bogata, a wkręcając iglicę regulacji wolnych obrotów jeszcze bardziej ją wzbogaciłeś. Poza tym myślę, że gaźnik o przelocie 26 mm jest za duży do silnika SHL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 jw gaźnik jest za duży, rozumiem że oryginalnego nie masz? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Oryginalny ma 24mm i jest średniej jakości. Może uda się go zreanimować. A ten dellorto wiem że zakładali ludzie do Jaw i Cz i to śmigało. Dlatego taki kupiłem. Ale to nic, obadam te dysze i jak nic się nie zmieni to stary przywrócę do ładu. A swoją drogą to jak taki gażnik z dyszą minimum 130 śmiga w Apriliach itp o dużo mniejszych pojemnościach? A jeszcze jedno pytanie. Jaki filtr powietrza pasuje w oryginalną puchę? Bo widziałem że jawy mają takie papierowe wkłady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Porównaj jakie obroty silnika ma Aprila a jakie SHL i zobaczysz, że tamten silnik kręci się zdecydowanie mocniej. A jak silnik musi zrobić więcej obrotów to i wachy w jednostce czasu potrzebuje więcej. Dla tego tam to działa a w SHL niekoniecznie. Zresztą to nie jest taka prosta zasada , że duże dysze dają dużo paliwa, bo ogromne znaczenie ma też przepływ powietrza w całym układzie dolotowym, sposób zestrojenia silnika, ustawienia zapłonu itp. itd.Myślę, że w SHL lepiej sprawował by się gaźnik z nieco mniejszym przelotem niż z większym. Dodatkowo inny filtr powietrza daje inne opory i silnik może zassać o wiele za dużo paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Powiem tak: wstawiłem do WSK 125 gaźnik 21mm ten chiński co wszyscy, po kilku podmiankach i regulacjach doszedłem do perfekcji, tylko było jedno ale silnik nie pracował już jak WSK, chodził idealnie równo, wkręcał się też jakoś inaczej. Szczerze nie podobało mi się to i wróciłem do g20 a tamten leży na półce. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaredo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Wróc do orgianlu a nie wynalazki gazniki Deloroto a po diabła z SHL -ki motocykl na tor chcesz zrobic i te ochydne zaplony CDI zabieracie dusze tym starym klunkrąm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Wróc do orgianlu a nie wynalazki gazniki Deloroto a po diabła z SHL -ki motocykl na tor chcesz zrobic i te ochydne zaplony CDI zabieracie dusze tym starym klunkrąm Fanzolisz jak poparzony. :banghead:Daj iglicę na maks w dół jak pomoże trochę to dalej tylko mniejsza dysza i obniżanie poziomu paliwa w komorze pływakowej. A rozwiercałeś krócice pod ten gaźnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Nie wiem czy zauważyliście, ale autor tematu nie odezwał się od sierpnia. Nie bijcie piany bo chyba nie ma takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.