hipolfs Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Powitać wszystkich :) Znajomy ostatnio uraczył się motocyklem gpx 600 :biggrin: Problem polega na tym że przy odkręceniu gazu na wysokie obroty silnik puszcza niebieski dymek po odpuszczeniu wszystko powraca do normy. Ostatnio rozbierałem mu silnik gdyż wyciągnięty był łańcuszek rozrządu. Po oględzinach tuleje wraz z tłokami wyglądały na bardzo dobre zero jakichkolwiek przedmuchów na pierścieniach. Tłok pierwszego i czwartego cylindra posiadał na denku tłustawy nagar który świadczy że osadza się na nich olej. Gadałem z kilkoma osobami i temat jest sprzeczny w większości mówi że wywalone są uszczelniacze zaworowe kilku innych stwierdziło wytarcie się pierścieni olejowych a i od czytania na forum już sam zgłupiałem. Drugi ewenement tego silnika jest taki że po przepracowaniu 2-3minut kolektory nabierają wysokiej temperatury dzięki której przy dotknięciu łatwo zostawić skórę wydaje mi się że owe zjawisko też nie powinno mieć miejsca. Motocykl ma odpowiednią moc oraz zapala bardzo dobrze. Zatem na co obstawiać i co ewentualnie wymienić? Czy po prostu przekazać koledze numer do skupu surowców wtórnych? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Po gładzi cylindrów nie ocenisz stanu pierścieni. Na oko to facet w szpitalu zmarł ;)Zrób próbę olejową dla cylindrów i będzie wiadomo gdzie problemu szukać.Co do temp. wydechu to mają za ubogą mieszankę te dwa cylindry a więc gaźniki do regulacji. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Tak słyszałem o tym chłopie :biggrin: Gdybym wiedział to pomierzyłbym średnicówka. Właśnie gaźniki świeżo ogarnięte bo wcześniej dawał z prawego na czarno przegryzając się wzajemnie z niebieskim. Mianowicie wyczyszczone na myjce ustawienie pływaków synchro no i skład mieszanki regulowany za pomocą świecy colortune. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Jednak mieszanka za uboga jeśli mocniej grzeje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Nie warto bylo go rozbierac jak dymil tylko na max obrotach.Teraz honowanie cylindrow i nowe pierscienie to minimum, powinny byc nadwymiarowe tloki z pierscieniami, szlif i honowanie cylindrow.Wszystko zalezy od tego czy obecne luzy miedzy cylindrem a tlokiem mieszcza sie w zalecanych czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Ostatnio rozbierałem mu silnik gdyż wyciągnięty był łańcuszek rozrządu. Po oględzinach tuleje wraz z tłokami wyglądały na bardzo dobre zero jakichkolwiek przedmuchów na pierścieniach.Gdy miałeś rozebrany silnik trzeba było pomierzyć luzy na zamkach pierścieni wkładając je do tulei i luz pierścienia w rowku tłoka , aby wykluczyć pompowanie oleju przez pierścienie . Samo oglądanie bez pomiarów nie wiele daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 To nie mój motocykl kumpel po kupnie jeździł delikatnie max do 6tys więc nie było widać i nie zauważył że kopci. Dopiero po złożeniu i po pierwszych kilometrach wyszło na jaw że powyżej 7,5 puszcza chmurkę Gdyby było wiadome że kopci od razu wszystko było by pomierzone i sprawdzony stan zużycia pierścieni i gładzi a tak ma kolejne koszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Jezeli juz raz poprzednio zostal rozebrany to jezeli go po prostu zlozyles to niestety zawsze bedzie dymil.Stare pierscienie nie uloza sie tak jak poprzednio, tylko dotra na nowo a to wplynie na ich dodatkowe zuzycie i powiekszyluzy na zamkach. Stad dymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Tu sie z Adamem, w 100% zgadzam. powstaje tylko pytanie, dlaczego mechanik tego nie wiedział? przecież to podstawa. Ja juz odpowiedź znam.Ty sie jej domyśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Po powrocie z wakacji gadałem ze znajomym przejechał około 1200km i stan oleju spadł nieznacznie kopcenie pojawia się teraz przy obrotach 11-12,5 przy odcięciu jechałem za nim i odkręcił do końca kopcenia nie było widać także układ musiał się ułożyć i doszczelnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.