SebiiPL Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Witam. Kupiłem ostatnio Aprilie Pegaso 125 z silnikiem Rotax 123. Podobno od kilku dobrych lat nikt do niej nie zaglądał więc chciał bym ustawić porządnie i odpowietrzyć pompkę oleju która podaje olej z dozownika do gaźnika. Czy mógł by mi ktos wyjasnic jak sie ustawia w silniku Rotax 123 pompke oleju czy jest tam jakiś filterek który należy czyścić i czy powinno się jakoś te pompkę odpowietrzać... Czekam na waszą pomoc ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziniu Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Witam. Kupiłem ostatnio Aprilie Pegaso 125 z silnikiem Rotax 123. Podobno od kilku dobrych lat nikt do niej nie zaglądał więc chciał bym ustawić porządnie i odpowietrzyć pompkę oleju która podaje olej z dozownika do gaźnika. Czy mógł by mi ktos wyjasnic jak sie ustawia w silniku Rotax 123 pompke oleju czy jest tam jakiś filterek który należy czyścić i czy powinno się jakoś te pompkę odpowietrzać... Czekam na waszą pomoc !odłącz przewód idący od pompki do gaźnika . Zrób mieszankę paliwa z olejem i zalej do baku . Nalej oleju do zbiornika i odpal moto . Poczekaj chwile i jak z przewodu idącego do gaźnika zacznie lecieć olej to go podłącz . Filterka raczej żadnego tam nie ma przynajmniej u mnie w Kawasaki KMX nie ma :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamool Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Najlepiej zrobisz jak wywalisz ten dozownik. Po prostu odłącz czujnik, wszystko inne możesz zostawić podłączone. Mieszankę rób sobie w baku - miej pod siedzeniem buteleczkę dla dzieci z miarką i będziesz wiedział ile lejesz. Ew możesz sobie wymyślić jakiś kranik w zbiorniczku oleju i uzupełniać z niego wspomnianą buteleczkę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szef100 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Chyba po to jest dozownik żeby go używać :banghead: Nie wymyślono go tylko dla wygody. Dozownik zapewnia lepsze smarowanie niż taka mieszanka w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamool Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Ale kaplica kiedy padnie i nawet o tym nie będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Chyba po to jest dozownik żeby go używać :banghead: Nie wymyślono go tylko dla wygody. Dozownik zapewnia lepsze smarowanie niż taka mieszanka w baku. :banghead: :banghead: :banghead: Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Chyba po to jest dozownik żeby go używać :banghead: Nie wymyślono go tylko dla wygody. Dozownik zapewnia lepsze smarowanie niż taka mieszanka w baku. A skąd masz pewność, że w danej chwili ten dozownik działa? Skąd pewność, że nic tam się nie zatkało / uszkodziło? Ja jestem doskonałym przykładem zatarcia silnika w Aprilce SR50 bo za bardzo ufałem dozownikowi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szef100 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Osobiście w hondzie nsr co jeden zbiorniczek oleju sprawdzałem poprawność jego działania. Poza tym dozownik ma w zbiorniczku zazwyczaj filtr który ma za zadanie wyłapywanie syfu i brudu powodującego zatkanie. Więc go też należy co jakiś czas oczyścić. Oraz nie dopuścić do skończenia się oleju bo trzeba będzie odpowietrzać dozownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 :banghead: ale tak jest :D Dozownik zapewnia lepsze smarowanie niż mieszanka , choćby dlatego że olej nie jest tak zmieszany z paliwem jak w mieszance -zwróccie uwagę że dozownik podaje olej z reguły za gaźnikiem bezpośrednio przed cylinder ........ A awarie ? panowie w motocyklach 4T też zdarzają się awarie pompy oleju i co wyrzucacie je i przerabiacie na smarowanie rozbryzgowe :laugh: ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.