Jump to content

Rotax 123 ustawienie pompki oleju (dozownika)


SebiiPL
 Share

Recommended Posts

Witam. Kupiłem ostatnio Aprilie Pegaso 125 z silnikiem Rotax 123. Podobno od kilku dobrych lat nikt do niej nie zaglądał więc chciał bym ustawić porządnie i odpowietrzyć pompkę oleju która podaje olej z dozownika do gaźnika. Czy mógł by mi ktos wyjasnic jak sie ustawia w silniku Rotax 123 pompke oleju czy jest tam jakiś filterek który należy czyścić i czy powinno się jakoś te pompkę odpowietrzać... Czekam na waszą pomoc !

Link to comment
Share on other sites

Witam. Kupiłem ostatnio Aprilie Pegaso 125 z silnikiem Rotax 123. Podobno od kilku dobrych lat nikt do niej nie zaglądał więc chciał bym ustawić porządnie i odpowietrzyć pompkę oleju która podaje olej z dozownika do gaźnika. Czy mógł by mi ktos wyjasnic jak sie ustawia w silniku Rotax 123 pompke oleju czy jest tam jakiś filterek który należy czyścić i czy powinno się jakoś te pompkę odpowietrzać... Czekam na waszą pomoc !

odłącz przewód idący od pompki do gaźnika . Zrób mieszankę paliwa z olejem i zalej do baku . Nalej oleju do zbiornika i odpal moto . Poczekaj chwile i jak z przewodu idącego do gaźnika zacznie lecieć olej to go podłącz . Filterka raczej żadnego tam nie ma przynajmniej u mnie w Kawasaki KMX nie ma :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Najlepiej zrobisz jak wywalisz ten dozownik. Po prostu odłącz czujnik, wszystko inne możesz zostawić podłączone. Mieszankę rób sobie w baku - miej pod siedzeniem buteleczkę dla dzieci z miarką i będziesz wiedział ile lejesz. Ew możesz sobie wymyślić jakiś kranik w zbiorniczku oleju i uzupełniać z niego wspomnianą buteleczkę :)

Link to comment
Share on other sites

Chyba po to jest dozownik żeby go używać :banghead: Nie wymyślono go tylko dla wygody. Dozownik zapewnia lepsze smarowanie niż taka mieszanka w baku.

:banghead:

:banghead:

:banghead:

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Link to comment
Share on other sites

Chyba po to jest dozownik żeby go używać :banghead: Nie wymyślono go tylko dla wygody. Dozownik zapewnia lepsze smarowanie niż taka mieszanka w baku.

 

A skąd masz pewność, że w danej chwili ten dozownik działa? Skąd pewność, że nic tam się nie zatkało / uszkodziło? Ja jestem doskonałym przykładem zatarcia silnika w Aprilce SR50 bo za bardzo ufałem dozownikowi ;)

Link to comment
Share on other sites

Osobiście w hondzie nsr co jeden zbiorniczek oleju sprawdzałem poprawność jego działania. Poza tym dozownik ma w zbiorniczku zazwyczaj filtr który ma za zadanie wyłapywanie syfu i brudu powodującego zatkanie. Więc go też należy co jakiś czas oczyścić. Oraz nie dopuścić do skończenia się oleju bo trzeba będzie odpowietrzać dozownik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

:banghead:

 

ale tak jest :D

Dozownik zapewnia lepsze smarowanie niż mieszanka , choćby dlatego że olej nie jest tak zmieszany z paliwem jak w mieszance -zwróccie uwagę że dozownik podaje olej z reguły za gaźnikiem bezpośrednio przed cylinder ........

 

A awarie ? panowie w motocyklach 4T też zdarzają się awarie pompy oleju i co wyrzucacie je i przerabiacie na smarowanie rozbryzgowe :laugh: ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...