Skocz do zawartości

CBR F4 wibracje silnika na manetkach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow. Czytalem tez inne fora ale lepiej samemu napisac . Moj problem jest dosc ciekawy. Mam bardzo oczuwalne wibracje na manetkach i setach.

Jest to tak dotkliwe , ze az nie mam satysfakcji z jazdy (czuje mrowienie na rekach i nogach ). Wsztystko sie zaczelo od kiedy padl mi regulator napiecia. Wymienilem go na zamienik . Jego dawkowanie jest 14.5 do 14.8 volt. Mozliwe ze to jest powodem wibracji. Malo tego moto ciezko mi odpala na ssaniu ale gdy sie nagrzeje to juz pali ladnie lecz praca silnika jest delikatnie nie rowna obroty lekko faluja na postoju +-150 rpm. Po tym jak sie zaczely te wibracje dalem moto do mechanika i zrobilem zawory , nowy rozrzad + napinacz + czyszczenie gaznikow i synchro. Na moj pech nic to nie pomoglo. Juz nie wiem co robic. Wydaje mi sie ze poroblem jest gdzies w zaplonie. Obawiam sie ze mi modul padl. Czy ktos jest mi w stanie cos podpowiedziec?? Dzieki wielkie pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł zwykle albo działa albo nie ...

Gdyby to był problemy z zapłonem to pewnie pojawiły by się jeszcze jakieś inne symptomy jak spadek mocy czy nasilone strzelanie w tłumik.

Zakładając jednak że masz rację i to jest zapłon a nie np. luźne lub zerwane śruby mocujące silnik do ramy, to następne w kolejności do sprawdzenia były by cewkofajki i świece. Potem czujnik obrotów i TPS.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze bo zgadywanki na forum to zawsze jest robota a'la Zbyszek Nowak.

Napisz tylko jeszcze jakie był przyczyny wymiany regulatora (jak się uszkodził stary)? Brak ładowania czy skoki napięcia?

Jeśli to drugie to jest szansa, że stary regulator uszkodził jeszcze przy okazji jakieś elementy odpowiadające za układ zapłonowy. Mimo wszystko radzę zacząć od poszukiwania możliwych przyczyn mechanicznych wibracji, bo te będzie najłatwiej zdiagnozować i ewentualnie wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bylo tak , ze jak wracalem z pracy do domu to juz przy niskoch obrotach odczuwalem szarpniecia . Bedac na skrzyzowaniu moto juz mi padlo calkiem i juz nie moglem go odpalic tylko kontrolki sie palily a rezrusznik nie dal rady zrobic nawet pol obrotu. Oczywiscie akumulator byl pusty. Naladowalem aku wymienilem regulator napiecia na ''zamiennik '' i moto chodzilo lecz po tym zaczely sie te wibracje. Jak pisalem na samej gorze nie wiem czy ten regulator daje dobre napiecie wydaje mi sie ze jest nieco za duze . Naprawde ciezo jest ocenic co jest przyczyna .



jezeli sprzet normalnie sie wkreca i lapie max predkosc to nie jest to elektryka....

 

To co to moze byc ?? Bo faktycznie moto sie wkreca na obroty normalnie. Ale jak juz mowilem ma lekkie falowanie obrotow na postoju badz jalowym biegu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładuj akumulator na max. Odłącz regulator napięcia, odpal i sprawdź jak będzie zachowywał się motocykl. Jaki zamiennik regulatora zastosowałeś ?

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo dla mnie jesteś exspertem w dziedzinie mechaniki. Ty znasz się na wielu rzeczach w tej dziedzinie. Chyba oddam Ci moja R6 zimą do przygotowania na następny sezon. Muszę Cię poznać w tym roku w Poznaniu, mam nadzieję że w sierpniu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj jaką rolę spełnia regler to może stanie się jasność.

 

Nic się nie stanie, w ten sposób mierzy się międzyfazy wychodzące z altka - robiłem to nie jeden raz...

 

Damijano...

 

Sprawdź napięcia międzyfazowe wychodzące z altka, trzeba właśnie odpiąć w/w kostkę z żóltymi 3 kablami od altka.

 

Miernik ustaw na 200V, napięcie zmienne, w 3 różnych kombinacjach pomiędzy tymi kabelkami i na wolnych obrotach - 1.1kiloobr - powinieneś mieć napięcia w granicach 26- 30V.

 

Mniejsze lub różne wartości V sugerują uszkodzenie altka i tak przypuszczam w Twoim przypadku - przy większym poborze prądu/większe obroty zaczyna go brakować...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F4 napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora powinny wynosić ~50v przy 5000obr. Parę dni temu przerabiałem temat u mnie więc dlatego dziwi mnie to co pisze Limo.

 

http://cbrf4.blogspot.com/2015/07/problem-z-adowaniem-regulator-napiecia.html

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...