wicia23 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Naciągnąłem łańcuch z minimalnym akceptowanym luzem - bez zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Dodatkowo filmik z pracy napędu na centralce (3 bieg, wolne obroty) Zrób takie coś w obojętnie jakim motocyklu - w KAŻDYM tak będzie, koło nie ma wtedy kontaktu z podłożem i łańcuch pracuje bez obciążenia, nie może się napiąć. Chyba, że naciągniesz go tak, że nie będzie żadnego luzu - wtedy możesz robić podobne doświadczenia z pracą na stopce centralnej :P Zabierak również nie powinien mieć żadnego luzu. W zeszłym roku wrzucałem tutaj filmik jaki objaw dawała zużyta guma zabieraka. Po wymianie gumy na nową żadnego luzu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 W czasie obrotów koła na centralnej podstawce , trzeba było lekko wcisnąć tylny hamulec , aby symulować jazde pod obciążeniem i wtedy obserwować pracę napędu i jego odgłosy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicia23 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Sprawdzałem pracę napędu jeszcze raz. Moto na centralce, 4 bieg, obroty około 3krpm i wciskany hamulec tylni.Przy mocniejszym wciśnięciu hamulca drgania łańcucha się minimalizują. Przy zwiększaniu obrotów słychać tykanie gdzieś z przodu z okolic zębatki zdawczej - przynajmniej tak mi się wydaje. Tykanie słychać od około 30 sekundy: Chyba nie pozostaje nic innego tylko wymienić napęd. Dodatkowo wymienię gumy zabieraka i sprawdzę łożysko.Powonieniem także wymienić ślizg łańcucha na wahaczu bo już jest w tragicznym stanie. Nastraszyli mnie że, jak odkręcę wahacz w celu wymiany ślizgu, to będę musiał zmienić od razu łożyska i uszczelniacze na wahaczu i amortyzatorze - prawda li to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Jak "tykanie" jest słychać wraz z obiegiem łańcucha , to bym sprawdził spinkę lub miejsce zakuwania . Właśnie miałem pisać żebyś sprawdził czy się łańcuch nie zaczyna rozkuwać. Miałem coś podobnego - trzymał się już na jednym trzpieniu jak odkryłem co hałasuje. Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicia23 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Witajcie, Rozwiązanie problemu - wymiana kompletnego napędu.W weekend rozebrałem całość, do tego ściągnąłem wahacz, wymieniłem ślizg, zabierak + gumy. Przy okazji poczyściłem i przesmarowałem wszystkie łożyska (wahacza, mocowania amora, zabieraka itp). Trochę roboty było ale wszystko gra :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.