slawekmistrz Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Ile kosztuje cały zapłon elektroniczny i czy opłaca mi się zmieniać bo posiadam ten zwykłu :)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Moim skromnym zdaniem zakladanie fabrycznych elektronicznych zaplonow mztowskich mija sie z celem. Ostatnio tata koledze naprawial zaplon el w 251 i smil sie ze takie rozwiazanie oslabia iskre a nie ja wzmacnia kumpel z elektronicznym zaplonem ma same problemy. Na poprawe osiagow tez nie licz. Pozdrowionka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2004 racja zaplon elektroniczny bedzie kosztowal ok 400 zl tylko nie wiem gdzie kupisz magnes impulsatora :) lepiej dbaj o zwykly lepiej nma tym wyjdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmistrz Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2004 4 baniaki o kurde to wole mieć ten co mam i tak nie jest żle, ale na tym elektronicznym jest plus że mniej pali :cry: ale co tam ten łatwiej naprawić jak się coś spier.... a w elektroniku trza sie bawić.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2004 czujniki halla montowane w mz były kiepskim rozwiozaniem ale mozesz zawsze kupic moduł zapłonowy np. digitech(niewiem jak to sie pisze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 hmmm... ciekawe opinie tutaj panuja n 4um na temat elektronikow.. Po pierwsze: zaplon elektroniczny wzmacnia iskre - pelny czas "otwarcia" polprzewodnika jest krotszy niz w przerywaczowym, czyli stromosc jego charakterystyki powoduje, ze uzyskamy wyzsze napiecie w ukladzie wtornym cewki, czyli na swiecy, niz to sie dzieje w krzywkowym. Po drugie, w elektroniku odpada regulacja "przerwy" w przerywaczu co jakis czas, wynikajaca z kwesti zuzycia sie stykow. Po trzecie wiadomo, ze uklady elektroniczne zuzywaja sie duuuuuuuuzo wolniej niz mechaniczne (no chyba, ze ktos pomoze mlotkiem :mrgreen: , lub ma wadliwie dzialajaca instalcje), czyli maja wieksza niezawodnosc. Po czwarte, do MZ spotkalem sie z conajmniej 2 fabrycznymi typami ukladow zaplonowych (duza pucha i nadajnik z lozyskiem oraz mala puszka i nadajnik bez lozyska). Po piate, wszystkie wady z jakimi sie spotkalem w takich ukladach, dotyczyly co najwyzej urwanych kabli, lub popalonych elementow i wynikaly ze zlej obslugi - mocowania badz podlaczenia. Po szoste znam duzo ludzi, co jezdzi na elektronikach i wszystkim one dzialaly, dzialaja, oprocz przypadkow, ktore opisalem wczesniej. Takze sie pytam: skad taki pesymizm? 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysza Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 No własnie, też mnie to dziwi, czemu wszyscy narzekają na elektroniczne zapłony?! Mam taki zapłon w swojej maszynie i na prawde nie mam z tym żadnych problemów, poza tym na elektroniku lepiej odpala, bo iskra jest silniejsza! Chyba ktoś za dużo czytał książkę "Jeżdże motocylem mz". Tam właśnie były napisane jakieś bzdety, żeby wozić ze sobą platynki w razie awarii zapłonu... Ach :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Ja w swojej MZ tez mam elektroniczny i za Chiny nie zamienilbym go na przerywaczowy. Lepsza i stala iskra to to czego sie nie pozbywa.... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 nie mowie ze jest zły tylko ze czujnik hall w wydaniu mz jest kijowy bo zakłuca go mocny magnes alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.