Skocz do zawartości

Problem - nagły brak ładowania w Suzi RF600


Ziggy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

(pytanie takze na Preclach)

 

Witam!

Mam mały problem (czy on taki maly ?)....

 

Wczoraj jak zwykle pojechalem do pracy, po niej zapalam sprzeta

a tu jakos ciezko kreci. Mysle sobie ki ch.. , przeciez na swiatlach nie

zostawilem,

ale dobra , niewazne. Zajechalem na chate i dawaj ladowanie. !!!

Akumulator chcial lykac prad jak glupi ! Ok. Malym pradem go naladowalem i

wszystko

w porzadku. Dzis wyjezdzam ,pali extra, zrobilem z 6 km (!!!), zjezdzam na

chate

a tu widze ze kontrolki jakos marnie sie swieca, reflektor swieci jak

postojowka :).

Biore miernik w garsc,przykladam do klem, krece na 5 tyś, a tu napiecie ani

drgnie : 9,5 V !!

Coprawda moto zapala na nim, ale slaaaabo. Wiec znow prostownik i to samo co

wczoraj.

Zaznacze, ze nie mialem nigdy problemow z akumulatorem.

Jedno wiem : pewnie spieprzylo sie ladowanie.

 

I tu pytanie. Czy ktos juz spotkal sie z tym w eReFie ?

Co sprawdzic najpierw ?

Od czego moglo sie tak stac ?

Czy od razu wykrecac alternator ?

 

Wszelakie sugestie mile widziane.

 

 

I oczywiscie z gory THX za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił alternator w spokoju.

Jest on raczej duzo bardziej wytrzymały od regulatora.

Możesz sprawdzić oporność uzwojeń ( powinny być poniżej jednego ohma )

Ale raczej to regulator.

Alternatory w większości japońców maja magnesy stałe a regulator „obcina” nadmiar prądu.

Jeżeli sa utlenione styki lub akumulator jest już bardzo słaby nie ma co odebrać mocy wytwarzanej przez alternator i cała moc wydziela się na regulatorze.

Dochodzi do przegrzania i spalenia regulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam tu, bo latwiej niz na preclach.

Z odpowiedzi Ziggiego na preclach wiem juz ze jest to alternator typu samochodowego z regulatorem zabudowanym wewnatrz altka. Taki alternator trzeba wyjac i zaniesc do elektryka samochodowego zajmujacego sie naprawa alternatorow - powinien dobrac diody regulatora z samochodu ( o wiele tansze od oryginalnych ) i sprawdzic przy okazji uzwojenia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I problem rozwiazany (juz 2 tyg temu ale moze ktos sledzic watek).

Poszlo gumowe sprzegielko przekazujace naped z silnika na wirnik alternatora !!

Cena w serwisie za czesc = 150 zeta.

Robota = 0 (robie sam) :(

 

 

Wszystkim dziekuje za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...