Ziggy Opublikowano 13 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2004 (pytanie takze na Preclach) Witam!Mam mały problem (czy on taki maly ?).... Wczoraj jak zwykle pojechalem do pracy, po niej zapalam sprzetaa tu jakos ciezko kreci. Mysle sobie ki ch.. , przeciez na swiatlach niezostawilem,ale dobra , niewazne. Zajechalem na chate i dawaj ladowanie. !!!Akumulator chcial lykac prad jak glupi ! Ok. Malym pradem go naladowalem iwszystkow porzadku. Dzis wyjezdzam ,pali extra, zrobilem z 6 km (!!!), zjezdzam nachatea tu widze ze kontrolki jakos marnie sie swieca, reflektor swieci jakpostojowka :).Biore miernik w garsc,przykladam do klem, krece na 5 tyś, a tu napiecie anidrgnie : 9,5 V !!Coprawda moto zapala na nim, ale slaaaabo. Wiec znow prostownik i to samo cowczoraj.Zaznacze, ze nie mialem nigdy problemow z akumulatorem.Jedno wiem : pewnie spieprzylo sie ladowanie. I tu pytanie. Czy ktos juz spotkal sie z tym w eReFie ?Co sprawdzic najpierw ?Od czego moglo sie tak stac ?Czy od razu wykrecac alternator ? Wszelakie sugestie mile widziane. I oczywiscie z gory THX za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Sprawdz uzwojenia alternatora czy przypadkiem nie są uszkodzone. Z tego co widze to prowdopodobnie woole nie mas zładnowani. Musisz zmierzyc opory uzwojeń i je z sobą porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Ja bym zostawił alternator w spokoju.Jest on raczej duzo bardziej wytrzymały od regulatora.Możesz sprawdzić oporność uzwojeń ( powinny być poniżej jednego ohma )Ale raczej to regulator.Alternatory w większości japońców maja magnesy stałe a regulator „obcina” nadmiar prądu.Jeżeli sa utlenione styki lub akumulator jest już bardzo słaby nie ma co odebrać mocy wytwarzanej przez alternator i cała moc wydziela się na regulatorze.Dochodzi do przegrzania i spalenia regulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Odpowiadam tu, bo latwiej niz na preclach.Z odpowiedzi Ziggiego na preclach wiem juz ze jest to alternator typu samochodowego z regulatorem zabudowanym wewnatrz altka. Taki alternator trzeba wyjac i zaniesc do elektryka samochodowego zajmujacego sie naprawa alternatorow - powinien dobrac diody regulatora z samochodu ( o wiele tansze od oryginalnych ) i sprawdzic przy okazji uzwojenia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 6 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2004 I problem rozwiazany (juz 2 tyg temu ale moze ktos sledzic watek).Poszlo gumowe sprzegielko przekazujace naped z silnika na wirnik alternatora !!Cena w serwisie za czesc = 150 zeta.Robota = 0 (robie sam) :( Wszystkim dziekuje za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.