Vatzeque Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Castrol 10w-50 można nabyć już poniżej 100zł (serwis aukcyjny), Valvoline 10w-50 (serwis aukcyjny) można nabyć w okolicy 100zł, Motul 7100 10w-50 cenią w intermotors powyżej 200zł pomimo, że mam pewne zniżki. Dodam, że kupuję w Lucart w Tychach tego Castrola za niecałe 100PLN za 4litry od dłuższego czasu i wszystkie motocykle dobrze jeżdżą. Czy jest tu ktoś biegły w handlu w tej branży i napisze o co chodzi? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Castrol nie tak dawno temu też był w cholerę drogi. To chyba Valvoline jako pierwszy się wyłamał i Castrol podążył za nim, a Motul jedzie na obiegowej opinii, pytanie jak długo. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Bo są oleje syntetyczne i "syntetyczne". Warto poczytać o różnicach między olejami hydrokrakowanymi (tzw. hydrosyntetyczne), a syntetykami opartymi na PAO lub estrach, np.:http://www.venturo.com.pl/zrozumiec-roznice-miedzy-grupami-olejow-bazowych/http://www.ekonaft.com.pl/firma/informacje-porady/74-rodzaje-olejow-bazowychhttp://www.paramotor.com.pl/dylematy-olejowe-odpowiedzi-na-pytania/ Na forach samochodowych też jest sporo tego typu wątków. Też mi się kiedyś wydawało, że chwytam Pana Boga za nogi kupując 4 l syntetyka za stówkę (Valvoline), po czym okazało się, że jest to po prostu olej hydrokrakowany, czyli taki trochę ściemniony syntetyk. Pewien czas temu bodaj Castrol wygrał jakiś proces i od tego czasu oleje hydrokrakowane (czyli de facto modyfikowana baza mineralna) można oficjalnie nazywać "syntetycznymi". Syntetyczne Motule są robione na estrach i PAO, czyli w uproszczeniu lepszej i droższej bazie. Podobnie wiele droższych syntetyków np. Motorex, Ipone, Eni. Niestety, żeby się tego dowiedzieć zwykle trzeba dokopać się do specyfikacji lub karty charakterystyki (MSDS) oleju, bo na opakowaniu i tak wszyscy piszą "full syntetyk". A nie każdemu się chce to robić... Dlatego wolę "przepłacić" i leję 300V lub Motorexa. Portfel odczuwa to na pewno, ale czy silniki to też odczują - wolę nie nie wiedzieć ;-) Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Estrowy 100% syntetyk to ja kupiłem za 19zł/l:) A co do hydro to jest to tylko technologia produkcji - liczą się parametry a nie technologia jego produkcji, która właściwie o niczym nie świadczy.Olej grupy nr. 5 każdy może sobie zrobić w domowych warunkach i nazwać pełnym syntetykiem, czy to czyni go lepszym - nie wydaje mi się:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Skoro technologia o niczym nie świadczy, to dlaczego oleje o wysokich specyfikacjach lepkościowych (10W60, 15W60 itp), przeznaczone do intensywnej eksploatacji (np. wysilone silniki enduro/cross, wyścigi) są w większości estrowe, a nie hydrokrakowane, nawet mimo w miarę zbliżonych parametrów? Nie mam zamiaru wywoływać wojenki olejowej, bo temat nie jest mi aż tak bliski, poza tym w zwykłej eksploatacji drogowej pewnie nie odczuje się różnicy między olejem HC/PAO/ester. Lubię jednak mieć świadomość tego, na co wydaję pieniądze i jeśli chcę kupić dobry syntetyk, to oczekuję, że będzie to prawdziwy syntetyk. Szkoda, że muszę w tym celu ryć po specyfikacjach i innych msds'ach, ale widać takie czasy :) P.S. Co to za olej estrowy po 20 zł/litr? Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Ravenol 10w50 ale to była okazyjna cena, kupiłem zapas na kilka lat:) Często firmy wyprzedają oleje jak już trochę zalegają im na magazynie. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DK Motocykle Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Olej syntetyczny, oznacza że jego skład opiera się na składnikach syntetycznych. Z tym, że te składniki są różne to raz, w różnych proporcjach to dwa. Stąd różnica cenowa :)Swoją drogą, ciekawostka - na stronie motula był konkurs gdzie można było stworzyć swój olej wybierając właśnie składniki i ich proporcje oraz informacja jaki to ma wpływ na olej (charakterystyka). Cytuj Największy w Zielonej Górze Sklep motocyklowy - DK Motocykle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.