Skocz do zawartości

wyciek oleju silnika, hondy cm 400 83r


klaus68
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam
problem dotyczy hondy cm 400 83r
gdzies wycieka olej,ale niebardzo umiem to zdjagnozowac myslalem ze z pod cylindra ale to nie to wycieka z przodu silnika powyzej uszczelki cylindra gdzie jest przeswit na druga strone cylindra pomiedzy kanalem lancuszka rozrzadu z otworow gdzie wkrecone sa wewnetrzne szpilki moze poszla uszczelka wokul szpilki . bo ponoc przychodzom tam jakies podklatki gumowe ale na szpilki zewnetrzne kturych nie widac wiec nie moga cieknac a te wewnetrzne widac ktos mowil ze jest z tym jakis problem moze ktos wie i pomoze pozdrawiam i z gory dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj porzadnie silnik do suchego alu , ściągnij sobie schemat montażowy interesujących cię elementów , przepal porządnie sprzęta aż zacznie płakać i będziesz widział skąd leci , olej smarujący głowice idzie przez otwory na szpilki w cylindrze i jak będzie tam ciekło to głowica dostanie po dupie , jak mocno leci to ja bym sie nie zastanawiał tylko powymieniał wszystkie uszczelki // Kanały olejowe z tego co pamietam są w tylnych zewnętrznych otworach na szpilki .

Edytowane przez Spaliniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie żadnych podkładek nie było, jedynie pod cylindrem są ringi, uszczelka i upg, wyciek skończył się spadkiem mocy, podczas rozkręcania 2 szpile wyszły z gwintem :)

teraz wszystkie 8 szpilek będzie siedzieć w stalowych gniazdach

 

co do wycieku olej może wędrować spod szpilek napinacza lub z samej pokrywy więcej miejsc tam nie ma

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem wnetrzne szpilki ida w cylindrze ale ich nie widac a wewnetrzne widac gdzies jag by z pomiedzy cylindrow a moze pekla uszczelka wokul szpilki i saczy sie po szpilce do gory na pierwsze zebro cylindra miedzy przeswitami w wewnetrznej czesci cylindra gdzie jest kanal lancuszka rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż ja miałem następujący problem: zerwany gwint jednej z wewnętrznych szpilek głowicy, pod którą są miedziane podkładki (w tych 4 zewnętrznych nie ma osobnych miedzianych podkładek). Nie mogłem szpilki dokręcić, przez co olej dostawał się pod podkładkę i skapywał po szpilce. Te wewnętrzne szpilki w przeciwstawnie do zewnętrznych nie są w całości schowane w cylindrze, na sporym odcinku przechodzą przez szczelinę w cylindrze, która oddziela cylindry od miejsca w którym pracuje łańcuszek rozrządu. Kurde nie wiem jak to opisać dokładniej o tej godzinie w święta brakuje mi już słów :rolleyes: Ale w lany poniedziałek będę w garażu to zrobię fotki.

 

Jeżeli jedna z wewnętrznych szpilek nie jest dociągnięta to na bank jest przyczyną. Ja musiałem wymienić kartery bo nie dało się naprawić tego gwintu, był olej w środku i przy dokręcaniu rozyebauo tak, że część karteru z gwintem oderwała się i czekała na dnie miski.

aka druciarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

właśnie złożyłem swoją padlinkę po tulejowaniu gwintów w bloku, planowaniu bloku, szlifie cylindrów + planowanie góra/dół, + planowanie głowic + nowe łańcuszki (rozrząd, balancer, pompa oleju), skrzynia jak nowa, panewki jakby dopiero co wyjechała z fabryki

 

w sumie składałem cylindry 4x, przy 4tym razie miałem dosłownie ochotę polać francę benzyną i podpalić

 

cały czas miałem gdzieś wyciek oleju, najpierw myślałem że to upg wadliwe, dałem nowe upg, nowe podkładki, znowu nowe uszczelki, dalej leci....

kolejne rozkręcanie, teraz już poszedłem na tzw druta, wszystko rainzosilem posmarowane, dalej leci :banghead:

już mam czarne wizje że cylindry pękły, znowu rozkręcam, cylindry na stół i oglądam, od spodu cylindrów na lewych wewnętrznych oczkach na szpilki są wyprowadzone kanaliki w kierunku łańcuszka, po skręceniu zostają dwa otworki i przekroju połowy zapałki, ciśnienie w komorze podczasz pracy robi swoje i sobie pryska olej przez szpilki

po co producent to zostawił nie wiem, zasmarowałem je epoksy do alu, złożyłem i chyba jest dobrze, narazie sucho

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym się załamał !

Wypuść olej z silnika i dawaj press ze sprężarki ze cztery bary w jakiś kanał olejowy . Do sprawdzenia dobry jest spray do sprawdzania instalacji gazowych , albo ztarą metodą pedzel i mydło . W końcu pokaże gdzie "bąbluje" i gdzie jest nieszczelność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...