Piotrek_Sanok Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Witam znowu :) Znalazłem na internecie ciekawe rozwiązanie i chciał bym się od Was dowiedzieć jak można zrobić coś takiego. Do rzeczy:W mojej XJ-tce znajduje sie tego typu kranik podciśnieniowy z membraną tutaj znalazłem taka identyczną Yamahę w której ten kranik jest wywalony i zastosowany jest zwykły zawór odcinający (a przynajmniej tak mi się wydaje :)). W jaki sposób jest dozowana dawka paliwa jeżeli nie ma kranika z membraną ?Chiał bym zastosować coś takiego u siebie z uwagi na to iż już raz wymieniałem olej przez nietrzymający kranik. Paliwo spłynęło do oleju. Okazało się, że sprężyna dociskająca zaworek do gniazda była za słaba i podczas postoju paliwo powoli spływało. Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Nijak.Za robienie mieszanki odpowiadają gaźniki a nie kranik . Kranik/zawór możesz zamontować dowolny byle był sprawny . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 taki kranik jak na foto z motorem występuje w kosiarkach do trawy i kosztuje ok 10 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Moja Hondzia ma też tylko "zakręcany" kranik a nie podciśnieniowy i działa. Trzeba tylko a) pamiętać, b) mieć dobre zaworki w gaźnikach :P Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Moja Hondzia ma też tylko "zakręcany" kranik a nie podciśnieniowy i działa. Trzeba tylko a) pamiętać, b) mieć dobre zaworki w gaźnikach :P Kranik podciśnieniowy to tylko wygoda "niepamiętania" o jego odkręcaniu za każdym razem, gdy uruchamiamy silnik. Sam się odkręca i sam zakręca. Ale gdy membrany wewnątrz stracą swe właściwości zaczyna się lanie paliwa. Zaworki pływaków muszą być szczelne w każdym przypadku, bo inaczej gaźniki nie będą wytwarzały odpowiedniego składu mieszanki. Rodzaj kranika nie ma wpływu na pracę silnika, poza tym, że ma dostarczyć lub odciąć paliwo.Pisanie, że w przypadku odkręcanego kranika trzeba mieć szczelne zaworki to to lekka bzdurka, bo jak napisałem wyżej te muszą zawsze zapewniać 100% szczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Technicznie oczywiście masz rację, mi chodzi o to że z nieszczelnym zaworkiem do domu dojedziesz (miałem taki przypadek) ale jak zostawisz na noc to nie dość ze załatwisz olej to jeszcze możesz silnik uszkodzić (jak się cylinder napełni a ktoś pokręci)....Stąd szczelne zaworki.... ;) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Sanok Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Dzięki wsystkim za pomoc mam jeszcze jedno pytanie odnośnie filtrów powietrza widocznych na zdjęciu. Oczytałem się o nich tylko samych negatywnych rzeczy a większość Yamah XJ przerobionych na cafe racery maja właśnie takie filtry. Czy naprawdę jest taki problem z ustawieniem gaźników do tych filtrów....???? ew. czy możliwe jest wyregulowanie gaźników do normalnej jazdy nie tylko na wysokich obrotach ??? nie mówię tytaj o chińskich filtrach za 10zł tylko o firmowych dedykowanych do tego modelu.Chciał bym założyć takie filtry nie ze względu na jakiś pseudo tuning motoru tylko chciał bym odkryć ramę a air box mi w tym przeszkadza chciał bym sie pozbyć tej plastikowej puchy :).Wiem że odgrzewam trochę stary temat ale trochę zastanawia mnie fakt tylu XJ-tek na tych filtrach. Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.