Skocz do zawartości

Skuteczność hamulców


Gość komandosek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Klocki powinny być miękkie. Już ci to pisałem. Jak nie masz CBS, to dołożenie jest proste, tym bardziej że masz wszystko już przygotowane. Niemniej jednak, ja zaczął bym od klocków i oplotu. Możesz się zdziwić jak bardzo hamulce się poprawią. Zakladanie twardych, spiekowych klocków jest bezsensem do codziennej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w cebuli chyba też były oryginalnie takie, pamiętam, że zajebiście to hamowało... Może masz po prostu zbyt delikatną dłoń? Wiesz - wszak walenie gruchy wzmacnia paluchy, trzeba trenować, panie :D

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz, jak już wyżej wspominali przedmówcy, przewodu w oplocie i dobrego klocka proponowałbym po prostu serwis układu

w cbr 600f3 też wkurzał mnie przedni hebel, na torze po jakimś czasie mocno bolało mnie prawe przedramię

receptą okazało się wyczyszczenie i przepolerowanie tłoczków, proponuje także serwis pompy - po tych zabiegach tarcie wewn. będzie mniejsze a co za tym idzie siła potrzebna do uruchomienia hebli mniejsza ;)

 

aa - byłbym zapomniał - czasem tak błaha rzecz jak "wyrobiony" otwór (czasem jest "panewka", czasem chodzi w maśle - nie wiem jak jest u Ciebie) w klamce hamulca lub oś obrotu klamki (śruba) powoduje spore zwiększenie tarcia i tym samym potrzebę mocniejszego nacisku

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

To juz zrobione. Cały układ jest świeżo po serwisie. Klamka tez lekko chodzi,sprawdzalem jak zakladalem regulowaną. Opór jest dopiero wtedy gdy chce to dziadostwo zmusić do mocnego hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zrobić drogo ale fajnie to zaciski 3 tłoczkowe (tylko lewy, jak prawy masz już 3 tłoczkowy) od nowej cbfy 600 i tarcze pływające (możesz osadzić na swojej feldze ale musisz nagwintować lewą stronę lub kupić felgę od 600). Tańsza opcja to zaciski od starszej 600 (2 tłoczkowe) i lewą tarcze. Dodatkowo jakąś większą pompę można wsadzić albo OEM od 600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zrobić drogo ale fajnie to zaciski 3 tłoczkowe (tylko lewy, jak prawy masz już 3 tłoczkowy) od nowej cbfy 600 i tarcze pływające (możesz osadzić na swojej feldze ale musisz nagwintować lewą stronę lub kupić felgę od 600). Tańsza opcja to zaciski od starszej 600 (2 tłoczkowe) i lewą tarcze. Dodatkowo jakąś większą pompę można wsadzić albo OEM od 600.

A siodło pod lewą tarcze jest zrobione ? Jak nie to chyba lepiej koła z dwoma tarczami poszukać .

Na poczatek poeksperymentowałbym z klockami i zmianą długości "dźwigni" na klamce żeby zwiększyć wynikową siłę nacisku .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te, komandos, a taka prozaiczna rzecz - jak masz klamę ustawioną?

W większości motocykli jakie do mnie przyjeżdżają widzę klamki poustawiane masakrycznie wysoko, nie wiem, jak ludzie z tym jeżdżą...

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A siodło pod lewą tarcze jest zrobione ? Jak nie to chyba lepiej koła z dwoma tarczami poszukać .

Na poczatek poeksperymentowałbym z klockami i zmianą długości "dźwigni" na klamce żeby zwiększyć wynikową siłę nacisku .

Ogólnie to felga jest odlana z prawej i lewej strony tak samo tylko prawa strona jest obrobiona pod tarcze (gwinty, płaszczyzna styku oraz element centrujący) a lewa polakierowana. Każdy dobry zakład zajmujący się precyzyjną obróbką metalu sobie z tym poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...