Skocz do zawartości

YAMAHA MT09 tracer


Rekomendowane odpowiedzi

Patent.

Stawiasz Tracerka na stopkę centralną.

Włączasz 1 bieg i delikatnie puszczasz sprzęgło żeby czasem nie odjechał ;-)

Komputer wykrywa, że tył się obraca a przód nie i po chwili zapala awarię ABS-u jednocześnie rozłączając go.

Po po ponownym wyłączeniu motocykla wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem Hondy CB 500, myślę o zmianie moto, moim głównym faworytem na tę chwilę jest właśnie Tracer 900.

Moje wymiary to 185cm/90kg

Do tej pory testowałem/interesowałem sie:

Versysa 650 ale okazał się za slaby,

Mt09- ale jednak potrzebuję owiewki,

Sv650 j/w

Dl 650 v-strom sorry ale brzydki :/

Tracera 700 i tu pojawia się problem ze stabilnością, mimo dynamicznej jazdy, i fajnego wyczucia moto, ciągle miałem duszę na ramieniu i uczucie że moto zacznie weżykować (później doczytałem że to problem tego modelu), moja honda jest dużo bardziej stabilna, a na tracerze 700 czułem się tak jak podczas jazdy hondą po nierównościach, niby jeszcze nie rzuca ale 1 błąd i gleba, było to strasznie nieprzyjemne, zwłaszcza że 700 była moim pewniakiem a jazda testowa miała być formalnością:(.

Tracera 900 jeszcze nie testowałem, nie było możliwości, dopiero w przyszłym tygodniu, za to jeździłem MT09 i moto bardziej stabilne niż tracer 700 ale do mojej Hondy przepaść, na duży plus mega zwinny silnik, na te chwile aż zbyt mocny ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Wracając do Tracera 900, wiem że w 2018 wyszła odświeżona wersja, oraz wersja GT, mam pytanie do posiadaczy moto z 2018. Czy ta wersja jest bardziej stabilna, wiem że nad tym pracowali, zwłaszcza tylne zawieszenie, pytanie czy jest ok?

Proszę o informację czy opłaca się kupować wersję GT, sprzedawca wciskał bardziej GT, bo:

-kufry,

-regulowane zawieszenie,

-inne pierdoły mniej lub bardziej potrzebne.

Jednak nie jestem przekonany czy się opłaca, oczywiście jeśli wersja GT jest bardziej stabilna to bym się do niej słlaniał, jednak wolałbym zwykłą jeśli w podstawowej wersji poprawili weżykowanie a regulowane zawieszenie nic nie daje w temacie stabilności.

Moto ma mi służyć do codziennych dojazdów do pracy oraz czasami dłuższy wypad poza miasto z plecaczkiem i bagażem.

Budżet totalny max to 55k za gotowe moto z kufrem centralnym, wiekszą szybką i gmolami, i tak rozciągnięty jak guma w gaciach bo miało być 40k na tracera 700. Może polecacie jakieś inne moto, jestem otwarty na propozycje, ale jak pisałem max 55k całość, wiem że versys 1000 jest bardziej stabilny, ale do miasta za szeroki plus komplet ok 60k.

Sorki za ew. błędy, piszę z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam odwiedzenie strony na Facebooku https://www.facebook.com/groups/yamahatracerpoland/?ref=bookmarks gdzie różne tematy odnośnie Tracera były wałkowane. Myślę, że znajdziesz tam odpowiedzi na większość pytań.

Co do zakupu to gdybym miał kasę to na 100% brał bym wersję GT ma tyle dodatków, że gdybyś chciał to dołożyć osobno to wielokrotnie przewyższy to różnicę jaka jest miedzy wersją 2018 a GT. (w pełni regulowane zawieszenie z przodu i z tyłu ohlins, tempomat, kufry boczne, kolorowy wyświetlacz z R1, quickshifter i downshifter, wygodniejsze siedzenia, podgrzewane manetki, już nie pamiętam co jeszcze).

Co do zwykłej wersji 2018 to ponoć ma dłuższy wahacz, co eliminuje już "wężykowanie". Ma też sprzęgło antyhoppingowe, i regulowana szyba 1 ręką, inne podnóżki, węższa kierownica (łatwiej śmigać między samochodami), mniejsze handbary.

W zasadzie po zakupie wersji GT nie trzeba niczego modyfikować oprócz ewentualnego dokupienia kufra centralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem Hondy CB 500, myślę o zmianie moto, moim głównym faworytem na tę chwilę jest właśnie Tracer 900.

Moje wymiary to 185cm/90kg

Do tej pory testowałem/interesowałem sie:

Versysa 650 ale okazał się za slaby,

Mt09- ale jednak potrzebuję owiewki,

Sv650 j/w

Dl 650 v-strom sorry ale brzydki :/

Tracera 700 i tu pojawia się problem ze stabilnością, mimo dynamicznej jazdy, i fajnego wyczucia moto, ciągle miałem duszę na ramieniu i uczucie że moto zacznie weżykować (później doczytałem że to problem tego modelu), moja honda jest dużo bardziej stabilna, a na tracerze 700 czułem się tak jak podczas jazdy hondą po nierównościach, niby jeszcze nie rzuca ale 1 błąd i gleba, było to strasznie nieprzyjemne, zwłaszcza że 700 była moim pewniakiem a jazda testowa miała być formalnością :(.

Tracera 900 jeszcze nie testowałem, nie było możliwości, dopiero w przyszłym tygodniu, za to jeździłem MT09 i moto bardziej stabilne niż tracer 700 ale do mojej Hondy przepaść, na duży plus mega zwinny silnik, na te chwile aż zbyt mocny ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Wracając do Tracera 900, wiem że w 2018 wyszła odświeżona wersja, oraz wersja GT, mam pytanie do posiadaczy moto z 2018. Czy ta wersja jest bardziej stabilna, wiem że nad tym pracowali, zwłaszcza tylne zawieszenie, pytanie czy jest ok?

Proszę o informację czy opłaca się kupować wersję GT, sprzedawca wciskał bardziej GT, bo:

-kufry,

-regulowane zawieszenie,

-inne pierdoły mniej lub bardziej potrzebne.

Jednak nie jestem przekonany czy się opłaca, oczywiście jeśli wersja GT jest bardziej stabilna to bym się do niej słlaniał, jednak wolałbym zwykłą jeśli w podstawowej wersji poprawili weżykowanie a regulowane zawieszenie nic nie daje w temacie stabilności.

Moto ma mi służyć do codziennych dojazdów do pracy oraz czasami dłuższy wypad poza miasto z plecaczkiem i bagażem.

Budżet totalny max to 55k za gotowe moto z kufrem centralnym, wiekszą szybką i gmolami, i tak rozciągnięty jak guma w gaciach bo miało być 40k na tracera 700. Może polecacie jakieś inne moto, jestem otwarty na propozycje, ale jak pisałem max 55k całość, wiem że versys 1000 jest bardziej stabilny, ale do miasta za szeroki plus komplet ok 60k.

Sorki za ew. błędy, piszę z telefonu.

 

Mam od ponad miesiąca Tracera GT. Na jeździe testowej miałem wersję zwykłą i nie widzę różnicy w prowadzeniu. Jest za to różnica duża na plus w porównaniu do wersji 2015. Motek jest stabilny do V max. Aż dziwiłem się jak stabilnie idzie po nierównej nawierzchni nowego mostu na Wiśle w Płocku (kto jechał ten wie). Będziesz musiał wybrać kompromis między stabilnością (czytaj klocowatością) a poręcznością miejską. Tracer jest dla mnie złotym środkiem. Mimo, że jest dość wysoki jest bardziej odporny na boczny wiatr niż vstrom 650.

Dziwią mnie zastrzeżenia do tracera 700, bo po jeździe testowej bardzo mi się spodobał, ale był wręcz za mały (jak większy rowerek) i zbyt nienowoczesny. Silnik jak szatan w porównaniu do danych papierowych. Ochronę przed wiatrem wytestowałem do 150 i było dobrze, bez turbulencji co najważniejsze. Nie był niestabilny, ale zawiechę rzeczywiście ma gorszą co czuć na nierównościach. Tu duży tracer zdecydowanie wygrywa. Licząc kasę i nie potrzebując kufrów bocznych pewnie brałbym zwykłą 900. Co do Kawy 1000, nie jeździłem, ale czytałem że mimo 140 kucyków jest łagodny jak baranek, a czsem chce się nieco zaszaleć. Tracer 900 to połączenie baranka (mapa B) i wilka (mapa A). Mam nadzieję, że moja opinia będzie pomocna w wyborze motka. Pozdro. LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

 

W związku z przygotowaniami do sezony (po świeżym zakupie motocykla), zacząłem sprawdzać dlaczego mechanizm szyby chodzi dosyć topornie. Po odkręceniu szyby wraz z mocowaniem odkryłem zwinięty (i ucięty!!) przewód pod „tacą” mocującą szyby – dołączam zdjęcia. Dodam, że cały zwitek przewodu wychodzi z fabrycznej instalacji motocykla.

 

Oprócz tego zauważyłem że cała „czacha” motocykla wraz z zegarami jest lekko skierowana w prawo (siedząc na motocyklu). Nie wiem czy to jest normalne, czy świadczy o wypadkowości motocykla? Również załączyłem zdjęcie.

 

Motocykl był serwisowany w motorland we Wrocławiu, tam przed zakupem motocykla dzwoniłem i poinformowano mnie, że motocykl był u nich 16 km (szesnaście km) wcześniej na serwisie i do tego momentu był bezwypadkowy. Motocykl kupiłem od handlarza jako oczywiście bezwypadkowy i bezkolizyjny (na co dostałem roczną rękojmię).

 

Czy jest ktoś kto ma podobny problem lub spotkał się z takim przypadkiem żeby cała czasza motocykla była przekrzywiona delikatnie w prawą stronę motocykla? No i oczywiście czy ktoś wie do czego jest ten kabel pod mechanizmem szyby?

 

 

Jako, że nie znalazłem postów odnośnie Tracera, a wszystkie porównywanie do wersji naked było by bezcelowe napisałem tegoż posta.

 

Pozdrawiam

post-94173-0-46901900-1549715782_thumb.jpg

post-94173-0-75634400-1549715787_thumb.jpg

post-94173-0-43818100-1549715792_thumb.jpg

post-94173-0-23287800-1549715867_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelam, że przewód od gniazda zapalniczki - sprawdź czy masz tam prąd po włączeniu.

Co do czachy - bezwypadkowy nie oznacza, że gdzieś nie leżał, czacha mogła się przekrzywić przy parkingówce - jak jeździ prosto i nie ma innych śladów, to bym się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu fabrycznie nie ma wiazki kabli,jest wiązka kabli pod podpięcie halogenów ale z gniazdami 2 szt. a co do czachy to powinna być prosto, może delikatnie masz coś przestawione na plastikach, odkręc je i sprawdź czy nie sa pokrzywione elementy do których są montowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka pod halogeny jest oryginalna razem z fabrycznymi wtyczkami/zaślepkami.

Zasilanie gniazda 12V jest innymi przewodami zrealizowane i tam pojawia się napięcie.

 

Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, co prawda nie związaną z elektryka - przy 4 tyś obrotów na pierwszym biegu silnik dziwnie brzmi. Jest to mój pierwszy trzycylindrowy motocykl więc może ten typ tak ma... ale brzmi zupełnie inaczej niż przy wyższych obrotach czy niższych - właśnie przy tych 4 tyś dziwnie silnik brzmi (jakby coś w nim trzeszczało - może napinacz?). Kosz sprzęgłowy też po puszczeniu sprzęgła głośno daje o sobie znać - a Moto ma 17k km przebiegu (udokumentowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...