Skocz do zawartości

YAMAHA MT09 tracer


Rekomendowane odpowiedzi

Dodatkowo dochodzi postura rajdera, każdy człek ma inną budowę ciała a to dość istotne przy aerodynamice. Dla przykładu ja przy wzroście 178 mam krótkie kopytka a długą resztę i pomimo wysokiej szyby turystycznej mam lekkie podmuchy na kasku (zamówiłem dodatkowy deflektor) co oczywiście powoduje dodatkowe turbulencje i inne takie tam. Waga tez ma swoje znaczenie pod osobą ponad 100kg motocykl bedzie sie całkiem inaczej zachowywał niż pod chucherkiem 60kg i tu będzie na pewno potrzebne przestawienie zawieszenia.

Robiłem testy w niemczech szyba turystyczna ustawiona na najwyższym + 90kg chłopa i kufer centralny do obejrzenia na filmiku 5.30min

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dochodzi postura rajdera, każdy człek ma inną budowę ciała a to dość istotne przy aerodynamice. Dla przykładu ja przy wzroście 178 mam krótkie kopytka a długą resztę i pomimo wysokiej szyby turystycznej mam lekkie podmuchy na kasku (zamówiłem dodatkowy deflektor) co oczywiście powoduje dodatkowe turbulencje i inne takie tam. Waga tez ma swoje znaczenie pod osobą ponad 100kg motocykl bedzie sie całkiem inaczej zachowywał niż pod chucherkiem 60kg i tu będzie na pewno potrzebne przestawienie zawieszenia.

Robiłem testy w niemczech szyba turystyczna ustawiona na najwyższym + 90kg chłopa i kufer centralny do obejrzenia na filmiku 5.30min

 

 

 

 

Mam (miałem) to samo. W kilku miejscach na filmie 2:45, 3:40 jak przekraczasz 180 już się zaczyna lekkie wężykowanie. Większość z nas ma dokładnie przy tej prędkości. U mnie mija powyżej 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się rozkajtałem do 220 to już zacząłem zdrowaśki klepać tak mnie rzucało po autobani :ohmy:

 

A tak całkiem na marginesie to zabrakło mi wtedy wachy 9km przed stacją :banghead: musiałem ADACa wzywać

Edytowane przez MotoAndy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu zakładam nowe opony zobacze co się będzie działo po wymianie, mam nadzieje ze będzie tylko lepiej.

Ja też. Sprawdzone Metzelery Z8. Miały być najnowsze Z1 ale wydaje mi się, że Z8 mają grubszy bieżnik i lepiej się nadadzą na lekkie szutry ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nowy model Michelin pilot road 5. Wyglądają zacnie bardzo miękkie na bokach a środek twardszy. Na orginalnych Dunlopach d222 dziwnie mi się jeździło szczególnie po zakrętach, miałem wrażenie jak by się tył uslizgiwał i to bez żadnego ostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nowy model Michelin pilot road 5. Wyglądają zacnie bardzo miękkie na bokach a środek twardszy. Na orginalnych Dunlopach d222 dziwnie mi się jeździło szczególnie po zakrętach, miałem wrażenie jak by się tył uslizgiwał i to bez żadnego ostrzeżenia.

Też do oryginalnych nie mam zaufania i mimo przejechanych blisko 23tys.km. nie mogę doczekać się zmiany ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po przejechaniu około 1000km na nowych oponach mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z nowych pilot road5. Normalnie jak by na inny motor wsiadł :-) przyczepność 100% lepsza niż na Dunlopach moto prowadzi się idealnie najlepsze jest to, że hamulce są o niebo lepsze teraz można hamować jednym palcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu około 1000km na nowych oponach mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z nowych pilot road5. Normalnie jak by na inny motor wsiadł :-) przyczepność 100% lepsza niż na Dunlopach moto prowadzi się idealnie najlepsze jest to, że hamulce są o niebo lepsze teraz można hamować jednym palcem.

Mam to samo po założeniu Metzelerów Z8. Pierwsze ostre hamowanie (nawiasem mówiąc 20 km po założeniu nowych opon) po tym jak wyskoczyła mi sarna i o dziwo Tracer stanął dęba. Nawet ABS nie zdążyły zadziałać tak guma się klei.Na razie jestem zachwycony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie kumam jak ABS moźe nie zdążyć zadziałać. Przecież ABS ma bardzo dużą częstotliwość próbkowania. Poza tym oczywiście zgadzam się, że opony są kluczową sprawą, ale nie kumam co się działo na tych Dunlopach zakładanych na pierwszy montaż? Ślizgał się przód na hamowaniu i zaczynał działać ABS czy jak? Na Z8 jeździłem i fakt, że kapcie były o.k..

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie kumam jak ABS moźe nie zdążyć zadziałać. Przecież ABS ma bardzo dużą częstotliwość próbkowania. Poza tym oczywiście zgadzam się, że opony są kluczową sprawą, ale nie kumam co się działo na tych Dunlopach zakładanych na pierwszy montaż? Ślizgał się przód na hamowaniu i zaczynał działać ABS czy jak? Na Z8 jeździłem i fakt, że kapcie były o.k..

 

Pozdr.

F.

Dokładnie tak. ABS działa kiedy koło traci przyczepność i następuje jego uślizg. Wówczas ABS "odpuszcza" hamulec powodując złapanie przyczepności. Oryginalne Dunlopy szybciej traciły przyczepność (słabiej trzymały sie podłoża) i wczesniej załączał się ABS. I tyle ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. ABS działa kiedy koło traci przyczepność i następuje jego uślizg. Wówczas ABS "odpuszcza" hamulec powodując złapanie przyczepności. Oryginalne Dunlopy szybciej traciły przyczepność (słabiej trzymały sie podłoża) i wczesniej załączał się ABS. I tyle ;-)

No tak, ale moto z ABS również nie powinno chyba stawać na przednim kole. O to mi chodziło. W takiej sytuacji ABS też chyba powinien odpuścić, ale tylko "chyba", bo sam nie jestem pewien.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. ABS działa kiedy koło traci przyczepność i następuje jego uślizg. Wówczas ABS "odpuszcza" hamulec powodując złapanie przyczepności. Oryginalne Dunlopy szybciej traciły przyczepność (słabiej trzymały sie podłoża) i wczesniej załączał się ABS. I tyle ;-)

Może nie precyzyjnie się wyraziłem. Zwrot stanął dęba miało oznaczać, że zatrzymał się bardzo szybko, stanął w miejscu a nie, że zrobiłem stoppie ;-) Oczywiście, że wówczas zadziałał by ABS. Chociaż jest sztuczka żeby oprócz ESP (na który jest wyłącznik) wyłączyć również ABS. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...