mesiash Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Witam, ściągnąłem sobie z Anglii motorek, staram się go odbudować, i zrobić pod siebie. Do tej pory wszytskie śrubki i nakrętki schodziły elegancko, ale aby wyjąć piec, muszę zdjąć kolektory, i tu zaczynają się schody... Czy macie jakieś pomysły ?? szpilki mam już nowe, tylko nie mam koncepcji jak przy ewentualnym złamaniu szpilem, a zakładam że stanie się to w 99 % wykręcić je z bloki. Póki co pomęczę to naftą, i jakimiś innymi penetratorami, może po tygodniu da się to ruszyć bezinwazyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 To już chyba lepiej uciąć łby śrub i wyjąć piec z wystającymi kikutami bo jak Ci się ukręci śruba tak że nic nie będzie wystawać to dopiero Cię czeka zabawa. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 no biorę to też pod uwagę, żeby liznąć nakrętki szlifierką i zdjąć je oszczędzająć maxymalnie powierzchnię szpilek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Z tego co ja widzę to najgorzej wygląda jeden łeb, jednej śruby brak lub już jest ukręcona. Na razie Twoje działania sa ok a potem to bym odkrecił co sie da a resztę obciał. Po wyjęciu pieca spawanie nakrętki i wykręcanie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Czy nierdzewka też sie tak kocha z aluminium ?? Jakby co to rozwiązanie na przyszlość :D Albo zmienić śruby na szpilki . W swojej starej suce miałem śruby tak zapieczone że spec musiał to grzać , studzić i szturchać kilkanascie razy zanim wykręcił. Potem raz do roku pokręciłem śrubami żeby sie nie zapiekły powtórnie. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 nie mam pewności czy grzanie, lub spawanie w tak cienkim miejscu nie uszkodzi bloku ... szczerze mówiąc, w życiu na oczy tak zapuszczonych szpilem z kolektorem nie widziałem. Jeszcze dla pewności zapytam, szpilki wykręcają się w tą samą stronę co nakrętki czy odkręcając nakrętkę, dokręcam szpilkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 W tę samą Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 to może lepszym rozwiązaniem będzie smarować tylko gniazda w bloku i wyjdą razem ze szpilkami, choć z drugiej strony to faktycznie ryzykowne bo nie wiadomo czy i gdzie się zerwie. Czekam jeszcze na puszkę K2 Vulcan powinno wystarczyć na tydzień pryskania, wiec myślę że w pt. to zaatakuję :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Pryskanie raczej nic nie da. Trzeba grzać. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Przerabiałem to na swoim moto/też anglik/honda 900rr. Tam są szpilki o różnych średnicach z obu stron, tylko nie pamiętam którą częścią jest wkręcana. Piec prawdopodobnie można wyjąć z kolektorem, który do ramy jest przykręcany jedną śrubą z prawej strony moto - trza wcześniej odkręcić komin. Jakby udało Ci się wyjąć piec w ten sposób to przy odkręcaniu szpilek wykorzystał bym różnice w rozszerzalności cieplnej amelinium i stali tych śrubek. Podgrzałbym/z umiarem, około 120C okolice gniazd szpilek/karter np palnikiem gazowym i wtedy próbowałbym je ruszyć. Trzeba tylko uważać aby nie zapaliło się coś np. resztki paliwa czy oleju bo mamy do czynienia z otwartym ogniem. Szpilki u mnie zostały zastąpione zwykłymi śrubami/imbusami wkręcone na miedzianym smarze. Bez wyjęcia pieca to będzie trochę gimnastyki która najprawdopodonie skończy się poukręcaniem tych elementów. Edytowane 26 Lutego 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Minolcia, to nie chodzi o 900RR :). Ale jak się da wyjąć piec z kolektorami to jak najbardziej dobry pomysł. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Minolcia, to nie chodzi o 900RR :). Ale jak się da wyjąć piec z kolektorami to jak najbardziej dobry pomysł. Bo się w avatar zagapiłem... :wink: Edytowane 26 Lutego 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 nie da się ściągnąć piece z kolektorami, fazer 2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 A kolektory nie dziurawe przypadkiem? Jak oryginalne to raczej na pewno. W takim wypadku nie ma co się bawić tylko poucinać przy silniku i zaopatrzyć się w akcesoryjne z nierdzewki. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 ... Szpilki u mnie zostały zastąpione zwykłymi śrubami/imbusami wkręcone na miedzianym smarze.... To zrobiłeś sobie psikusa- miedź reaguje z alu - wykręć to i pomyśl nad innym zabezpieczeniem. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.