Skocz do zawartości

przerdzewiałe, zapieczone szpile kolektora


mesiash
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ściągnąłem sobie z Anglii motorek, staram się go odbudować, i zrobić pod siebie. Do tej pory wszytskie śrubki i nakrętki schodziły elegancko, ale aby wyjąć piec, muszę zdjąć kolektory, i tu zaczynają się schody...

 

2e504qu.jpg

 

28uxie.jpg

 

 

Czy macie jakieś pomysły ?? szpilki mam już nowe, tylko nie mam koncepcji jak przy ewentualnym złamaniu szpilem, a zakładam że stanie się to w 99 % wykręcić je z bloki. Póki co pomęczę to naftą, i jakimiś innymi penetratorami, może po tygodniu da się to ruszyć bezinwazyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja widzę to najgorzej wygląda jeden łeb, jednej śruby brak lub już jest ukręcona. Na razie Twoje działania sa ok a potem to bym odkrecił co sie da a resztę obciał. Po wyjęciu pieca spawanie nakrętki i wykręcanie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nierdzewka też sie tak kocha z aluminium ?? Jakby co to rozwiązanie na przyszlość :D Albo zmienić śruby na szpilki .

 

W swojej starej suce miałem śruby tak zapieczone że spec musiał to grzać , studzić i szturchać kilkanascie razy zanim wykręcił. Potem raz do roku pokręciłem śrubami żeby sie nie zapiekły powtórnie.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pewności czy grzanie, lub spawanie w tak cienkim miejscu nie uszkodzi bloku ... szczerze mówiąc, w życiu na oczy tak zapuszczonych szpilem z kolektorem nie widziałem. Jeszcze dla pewności zapytam, szpilki wykręcają się w tą samą stronę co nakrętki czy odkręcając nakrętkę, dokręcam szpilkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może lepszym rozwiązaniem będzie smarować tylko gniazda w bloku i wyjdą razem ze szpilkami, choć z drugiej strony to faktycznie ryzykowne bo nie wiadomo czy i gdzie się zerwie. Czekam jeszcze na puszkę K2 Vulcan powinno wystarczyć na tydzień pryskania, wiec myślę że w pt. to zaatakuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to na swoim moto/też anglik/honda 900rr.

 

Tam są szpilki o różnych średnicach z obu stron, tylko nie pamiętam którą częścią jest wkręcana.

 

Piec prawdopodobnie można wyjąć z kolektorem, który do ramy jest przykręcany jedną śrubą z prawej strony moto - trza wcześniej odkręcić komin.

 

Jakby udało Ci się wyjąć piec w ten sposób to przy odkręcaniu szpilek wykorzystał bym różnice w rozszerzalności cieplnej amelinium i stali tych śrubek.

 

Podgrzałbym/z umiarem, około 120C okolice gniazd szpilek/karter np palnikiem gazowym i wtedy próbowałbym je ruszyć.

 

Trzeba tylko uważać aby nie zapaliło się coś np. resztki paliwa czy oleju bo mamy do czynienia z otwartym ogniem.

 

Szpilki u mnie zostały zastąpione zwykłymi śrubami/imbusami wkręcone na miedzianym smarze.

 

Bez wyjęcia pieca to będzie trochę gimnastyki która najprawdopodonie skończy się poukręcaniem tych elementów.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minolcia, to nie chodzi o 900RR :). Ale jak się da wyjąć piec z kolektorami to jak najbardziej dobry pomysł.

 

Bo się w avatar zagapiłem... :wink:

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...