zbyhu Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Czolem! Mam pytanko...Jak objawia sie fakt spalenia kondensatora w MZcie? Chocdzi mi wlasnie konkretnie o Etke...Zawsze myslalem (jeszcze chyba mi sie nigdy nie spalil), ze jak sie zjara to bedzie silnik pracowal nierownomiernie (jesli odpali) i na przerywaczu wystapi silne iskrzenie.No wlasnie.Iskrzenie.Stad ten temat...Dzisiaj zauwazylem, ze wlasnie strasznie mocno iskrzy mi przerywacz... Co prawda przerwa jest minimalna (chyba mniej niz 0,1 mm :buttrock:), ale zeby tak iskrzylo??Pomyslalem, ze kondensator sie zjaral, ale motor chodzi rowno, pali z drugiego na zimno, z pierwszego na cieplo i leci 120-130 km/h...Co jest :buttrock:?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Możesz mieć zanieczyszczone styki przerywacza, i dlatego iskrzy.Zwiększ także przerwę przerywacza i ustaw ponownie zapłon. Zbyt mała jak i zbyt duża przerwa będzie powodował niewłaściwa prace cewki zapłonowej lub jej przegrzewanie.Przy spalonym kondensatorze występuje silne iskrzenie na przerywaczu, a silnik przerywa na średnich i wysokich obrotach ( o ile je osiągnie )Praktycznie chodzi tylko na niskich obrotach.Awarie kondensatora można łatwo wykazać jeżeli ma się w mierniku pojemnościomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysza Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2004 No właśnie masz za małą przerwę! Po to właśnie jest ustalona wartość szczeliny, żeby przez nią nie zdołała przeskoczyć iskra...Przy spalonym kondensatorze ciężko by ją było odpalić, a jeśli już, to nie wchodziła by na obroty, bo iskra byłaby bardzo słaba i gazy wirujące w komorze spalania powodują jej gaszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Przy spalonym kondensatorze występuje silne iskrzenie na przerywaczu, a silnik przerywa na średnich i wysokich obrotach ( o ile je osiągnie ) Praktycznie chodzi tylko na niskich obrotach. nic dodac, nic ujac P.S. jak mialem watpliwosci, nawet najmniejsze, to kupowalem nowke za okolo 3-5 zeta, po co sie meczyc psychicznie - spalony czy nie? oto jest pytanie! :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.