Skocz do zawartości

Pierwszy motocykl- Junak


adamfigiel22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

W kwietniu wybieram się na kurs prawa jazdy kat. A1. Mam 16 lat. Już teraz zastanawiam się, czym będę jeździł. Do głowy przychodzą mi takie motory jak: Aprillia RS 125, Honda NSR/CBR 125 czy też Junak z tematu. Dobrze wiem, że teraźniejsze Junaki są chińskie, ale pare osób polecało mi go jako pierwszy motocykl. Mówię tutaj o Junaku 122 sport, 123 albo 122 rs. Jakie jest wasze zdanie nt pierwszych motocykli i Junaków.

Pozdrawiam i wiem, że było mase takich tematów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprowadza się do budżetu którym dysponujesz

Osobiście - z dala od dzisiejszych Junaków, jak masz kupić "bo nowy, bo gwarancja" i wyłożyć na niego 6000 to sobie odpuść
CBR 125 to typowo miejski motórek, ewentualnie krótkie wypady, ekonomiczny, zwrotny
NSR jest stara, jednak to już 12 lat odkąd jej nie produkują
Jeśli RS to wybieraj z tych w nowej budzie, czy 2t czy 4t to zależy od ciebie, twoich potrzeb
Ja osobiście zacząłem od Varadero 125 i bardzo sobie je chwale, ale nie każdemu widzi się jeździć 200kilogramowym potworem, chociaż jej "lżejszy" bliźniak cbf podobno jest dość fajna.
Gdybyś konkretniej określił swoje potrzeby, jakie motongi ci się podobają, byłoby łatwiej coś doradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprowadza się do budżetu którym dysponujesz

 

Osobiście - z dala od dzisiejszych Junaków, jak masz kupić "bo nowy, bo gwarancja" i wyłożyć na niego 6000 to sobie odpuść

CBR 125 to typowo miejski motórek, ewentualnie krótkie wypady, ekonomiczny, zwrotny

NSR jest stara, jednak to już 12 lat odkąd jej nie produkują

Jeśli RS to wybieraj z tych w nowej budzie, czy 2t czy 4t to zależy od ciebie, twoich potrzeb

Ja osobiście zacząłem od Varadero 125 i bardzo sobie je chwale, ale nie każdemu widzi się jeździć 200kilogramowym potworem, chociaż jej "lżejszy" bliźniak cbf podobno jest dość fajna.

Gdybyś konkretniej określił swoje potrzeby, jakie motongi ci się podobają, byłoby łatwiej coś doradzić

Mój budżet to +/- 4000 tyś :) Nie chce na początku wykładać sobie czegoś, czym sie tylko postrasze i zniechęcę. Motor kupuje żeby dojeżdżać do szkoły, ale to nie znaczy, że nie zależy mi na czymś mocniejszym. Jest to taki pierwszy krok w tę stronę, w stronę motocyklów, ponieważ mnie to kręci i zamierzam w przyszłości traktowac to jako pełnoetatowe hobby. I tak na marginesie; głupio się przyznac, ale nie rozumiem zwrotów "w nowej budzie" albo "motongi" :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój budżet to +/- 4000 tyś :) Nie chce na początku wykładać sobie czegoś, czym sie tylko postrasze i zniechęcę. Motor kupuje żeby dojeżdżać do szkoły, ale to nie znaczy, że nie zależy mi na czymś mocniejszym. Jest to taki pierwszy krok w tę stronę, w stronę motocyklów, ponieważ mnie to kręci i zamierzam w przyszłości traktowac to jako pełnoetatowe hobby. I tak na marginesie; głupio się przyznac, ale nie rozumiem zwrotów "w nowej budzie" albo "motongi" :x

motong to nic innego jak motocykl, a nowa buda to nowa buda, porównaj starą rs i nową rs, chodzi o wygląd

 

125tki ostatnio mocno poszły w góre z ceną, przez wprowadzenia ustawy o 3letnich kierowcach samochodów

 

A nie myślałeś o yamaszy ybr 125? podobno sprzęt dobry, choć trochę mały, a nie chcielibyśmy, żebyś wyglądał jak cyrkowa małpka na jednokółce :biggrin:

 

W tej cenie to najlepiej jakaś właśnie ybr, może ta cbr jakaś by się znalazła w dobrym stanie

Jak mniemam to te 4000 tylko na sam motocykl, na kask i rękawice masz osobną kase przeznaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motong to nic innego jak motocykl, a nowa buda to nowa buda, porównaj starą rs i nową rs, chodzi o wygląd

 

125tki ostatnio mocno poszły w góre z ceną, przez wprowadzenia ustawy o 3letnich kierowcach samochodów

 

A nie myślałeś o yamaszy ybr 125? podobno sprzęt dobry, choć trochę mały, a nie chcielibyśmy, żebyś wyglądał jak cyrkowa małpka na jednokółce :biggrin:

 

W tej cenie to najlepiej jakaś właśnie ybr, może ta cbr jakaś by się znalazła w dobrym stanie

Jak mniemam to te 4000 tylko na sam motocykl, na kask i rękawice masz osobną kase przeznaczyć?

Tak, osobną :)

 

Bardzo się zastanawiam nad Hondą CBR, jest w moim typie :) Co do wielkości to o to bym się nie martwił, 190 cm i troszke masy więc raczej będę musiał się kulić zamiast prostować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, osobną :)

 

Bardzo się zastanawiam nad Hondą CBR, jest w moim typie :) Co do wielkości to o to bym się nie martwił, 190 cm i troszke masy więc raczej będę musiał się kulić zamiast prostować :P

chodziło mi bardziej o to, żeby moto nie było za małe :D

CBR całkiem dobry wybór, tylko staraj się szukać dobrej sztuki, bo łatwo jest w tym przedziale cenowym znaleźć trupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Junaki sobie daruj. Nie spodoba się jeśli ktoś będzie wymagał ciut więcej. Prosty jak obsługa wiertarki ale, no źle się tym jeździ. Tył zachowuje się nieprzewidywalnie, tylna za wiecha twarda w opór choć jest regulacja(ale nic nie daje bo skoku jest ze 4 cm). Słabo słabo, lepiej za te pieniądze używaną japonie która jest trochę lepiej policzona. Z zalet to hamulec przedni, naprawdę niezły. I chiniol ma starter nożny. Za to tylny habel ciężki do wyczucia i koło się bardzo łatwo blokuje przy wysprzęglonym przeniesieniu napędu. Światła słabe, opony standardowe śliskie jak cholera, ale jakoś trzyma się kupy.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

NSR jest stara, jednak to już 12 lat odkąd jej nie produkują

 

ale jest zajebista :D

 

jedyny minus to że dużo pali i żywotnośc silnika napewno nie ta co 4T , ale jak na 125 to lata , 6 sek do 100km/h ( tyle ma singiel 600 4T enduro ) vmax 170 ( sprawdzone poleci tyle :D ) najlepiej szukać jc22 bo była nieblokowana ..........

 

no z tym spalaniem to jak hajs się kończy a trza jeszcze na panny jechać to możesz trzymać 6-7 tys obr ( z tego co wiem nie ładuje akumulatora poniżej 6 tys obr więc możesz zrobić sobie zonka choć NSR na zapych się łatwo odpala ) to ci spali i 3.5 na 100km więc od bidy da się osiągnąć spalanie 4T , a jak potrzebujesz darcia szmaty to spali 7 ale można się odchamić :D

 

a że stara ? japońskie motocykle są jak wino i czasem kobiety , najlepsze były w latach 80 i 90 a to co jest teraz wywołuje u mnie taki efekt jak surowa pyra......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego że jest zajebista nie kwestionuje, ale myślmy przyszłościowo, za 2-3 lata będzie chciał ją sprzedać i będzie problem, "bo 15latek, bo po młodym, bo przebieg"
Czysto teoretycznie to na A1 żadne moto w 2t ci się nie łapie, bo A1 określa moc do 11kW
Ale kto by na to patrzył
Jeśli nie masz kasy na codzienne tankowanie i remonty to bierz 4t
Szukaj moto prostego w budowie to i mechaniki liźniesz, sam coś naprawisz, olej wymienisz
Zawsze byłem zwolennikiem 4t, więc będę polecał innym 4t, a najlepiej to z dwoma garami minimum :D

Wybór 125tek jest na prawdę spory, jest w czym przebierać, w ostatnim czasie dużo tego do nas imigrowało
Z wyżej wymienionych trzymałbym się cbrki, poczciwe, zwinne, ekonomiczne moto, jeśli nie trafisz na trupa to nie będziesz narzekał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do NSR125 . 10lat temu miałem "okazję" wracać na trasie Toruń - Wrocław . 190cm i wtedy ~80kg wagi . Siedziałem jak na świni wietnamskiej , max 130km/h i na miedzytankowaniu wyszło 11L/100 . Przyznam że był piździernik który na pewno nie pomógł w jakichkolwiek pozytywnych wrażeniach

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zawsze byłem zwolennikiem 4t

 

no tak ale 4T ma sens powyżej 250 a nie 125.....

 

125 4T pierdzi jak agregat prądotwórczy pod czajnikiem elektrycznym , ani basowo ani rasowo, osiągów to nie ma , w offroadzie lepiej jedzie 80 2T niż 125 4T bo chociaż czuć jakieś pitolnięcie.......

 

spalanie jest bezapelacyjnym plusem i chyba tylko to.........no i trwalszy piec....

 

 

zwinne

 

przy czym to jest zwinne ? przy kiblu 50ccm 4t ? dt 125 od świateł do świateł połyka tą cbr 125 jak młoda gimnazjalistka za spodnie w galeri a dt szatanem nie jest, są mocniejsze 125 2T i nie mówie o crossach.....

 

 

Siedziałem jak na świni wietnamskiej , max 130km/h i na miedzytankowaniu wyszło 11L/100

 

temat rzeka zbójco z gór , tam np był taki myk że zaworem wydechowym sterował superkomputer z nasa o pseudonimie TV 84 ( wersja odblokowana) TV 124 ( blokowana ) ludzie wybebeszali dyfuzory , pruli wydechy ustawiali zawory wydechowe , ściągali blokady obrotów, a finał był taki że 100% mocy to nie miało jak był tv124 bo on źle tym zaworem wydechowym sterował i spaliny płynęły nie jak bozia chciała.......

 

dlatego najlepiej polować na jc22 ona była seryjna nieblokowana....ja leciałem na blokowanej ale odblokowanej nie wiem jaki był ten moduł od zaworu wydechowego ale 165km/h poleciała a ja pewnie już wtedy byłem gruby jak świnia :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam szczegółów technicznych , pamietam tylko że kolo z Wrocka zabrał innych swoich ziomków z osiedla . I tylko ja nie paliłem trawy :laugh:

Tłumaczenie na miejscu że plastiki trzymają się na zszywkach biurowych , łańcuch wisi jak rebeliant na drzewie , igiełki na korbie mają trochę za dużo swobody a w "salonie" w którym dorabiałem stoi CB400(to był 2005 - nie było A1,A2,A3 ,,A50 itp a ziomek i tak nie miał prawka na moto) za mniejsze pieniądze nie pomogło . Po drodze 3 tiry przeczesały mnie długimi z kabiny to na pierwszym lepszym barowym parkingu pożyczonym młotkiem i łyżką do opon zrobiłem korektę stelaża .

Także nie wykluczone że są egzemplarze dla których warto przełknąc to spalanie jak w kamazie bo o ile w Vmax nawet 175km/h jestem w stanie uwierzyć o tyle w sens dalszych wypadów nie bo spalisz kilka motocykli w benzynie bez względu na blokadę czy tez jej brak . TO jest moto na tor albo do miasta wokół komina bo dojazd na pierwsze lepsze serpentyny skutkowałby koniecznością ogłoszenia upadlości :rolleyes: :laugh:



Może uproszczę - jak chce zapie**alać w kategorii 125 to tylko 2T . 125 w 4T nadaje się na dojazdy do pracy , nawet cebra . Z drugiej strony dziwi mnie że takie CBR125 nie ma opcji odblokowania na 20-22KM (współczynnik z CBR1000RR - tam się dało a tu nie.. ? )

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, prostując, zamierzam kupić 4t, ponieważ aktualnie nie zależy mi na mocy. Motorek kupuje do jady po mieście i do dojeżdżania do szkoły. Dzisiaj widziałem naprawdę bardzo ładną hondę cbr i miły pan nawet pozwolił mi na niej usiąśc :P Wszystko było idealne. Sam też nie narzekał na zbyt duży wkład w ten motor, więc ostatecznie za jakiś czas za tą cbr-ką będę sie rozglądał :) Takie pytanie na koniec, honda cbr jest w 4t tak? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...