Skocz do zawartości

Podwójny akumulator


wiciu_r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Jako że przy obecnych temperaturach jest problem z odpaleniem Fredka, czyli kręci, ale jednocześnie przygasają zegary, licznik przestawia się na mile i w sumie nie odpala, chodzi mi po głowie myśl rozdziału zasilania. Główny akumulator kręci rozrusznikiem, a drugi, mały daje zasilanie na zapłon co powinno moim zdaniem rozwiązać problem spadku napięcia przy obciążeniach spowodowanych sprężaniem 650cm i dać bezproblemowy zapłon. Oczywiście oba aku normalnie ładowane równolegle z alternatora, ale rozdzielone na wyjściu. Co sądzicie o tym pomyśle? Wiem, że to nie skuter i miejsca mało, ale dodatkowa skrzyneczka na bagażniku mnie nie przeraża. Boję się po prostu że po spacerze w lesie (dzisiaj trochę kilometrów stuknęło) nie odpali i będę go pchał 20km.
Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie , dobre aku i spawne ladowanie wystarcza , jeszcze jest opcja ze autodekompresator szwankuje.Warto tez dac swieza swiece.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że przerost formy nad treścią. Sprawny aku, dobre ładowanie no i co sam podpowiadałeś w innym temacie sprawne połączenia elektryczne bo gdzieś masz spadki napięcia.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skończyły sie na nowym aku problemy z odpalaniem, ale nadal przy rozruchu (wystarczą do odpalenia 2 obroty) gasną zegary (Freewind ma LCD) i licznik przestawia sie na mile. Może jakiś kondensator stabilizujący gdzieś wstawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że wcześniej nie sprawdziłeś ładowania w swoim moto, pozatym proponuje sprawdzić przekaznik rozrusznika, czy nie ma nadpalonych styków i czy zwyczajnie elektromagnes działa poprawnie, mimo nowego aku proponuje to wszystko sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyły sie na nowym aku problemy z odpalaniem, ale nadal przy rozruchu (wystarczą do odpalenia 2 obroty) gasną zegary (Freewind ma LCD) i licznik przestawia sie na mile. Może jakiś kondensator stabilizujący gdzieś wstawić?

Co Ty z tymi kombinacjami? Napraw co szwankuje a nie dokładaj udziwnień :) To co koledzy napisali i problemy się skończą.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freewinda miałem 7 lat temu. Z racji tego, że miałem kolizję autem to przez pół stycznia 2008 jeździłem nim do pracy :) Trzymany na odkrytym parkingu zakładowym, akurat był to taki chłodniejszy styczeń i motocykl czasami stał na 10 stopniowym mrozie przez całą noc. Z odpaleniem nigdy problemów nie było, do pracy miałem 20km w jedną stronę i to wystarczyło żeby doładować akumulator. W domu trzymałem go w nieogrzewanym garażu. Jak regularnie był jeżdżony to podchodziłem, pełne ssanie, rozrusznik zakręcił ze 3 razy i odpalony.

Jak już zrobiłem samochód to motocykl poszedł w odstawkę ale zapomniałem wyciągnąć akumulator. Wystarczyły 3 tygodnie stania w nie ogrzewanym garażu i potem już nie dał rady odpalić (ale to akurat był okres ostrych mrozów, gdzie w lutym nocami było czasami po 20st na minusie).

Dodam, że akumulator miał 10 miesięcy, firmy Yuasa. Wystarczyło go podpiąć pod prostownik i było OK.

Tak mi się jeszcze przypomniało - Freewind ma auto dekompresator, może to jest u Ciebie problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde chyba znowy zaprowadzę moto do mechanika, chociaż od ostatniego przeglądu jeszcze tysiak nie stuknął.

Poza tym fajny masz podpis "...i tak wszyscy umrzemy.."

chociaż moja baba twierdzi, że mnie raczej żywcem do raju wezmą (znaczy sie naczynia zmywam...) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po dokładnych analizach odkryłem, że problemem były zaśniedziałe styki przekaźnika 30A. Po oczyszczeniu papierem ściernym moto na samym rozruszniku chyba z 200 m by przejechało, w sumie pali za pierwszym obrotem i jest tak wyregulowane, że odpala na mrozie (-1C) bez ssania utrzymując około 400 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...