Skocz do zawartości

Piaggio x8 125 2006r. problem z obrotami, jakieś pomysły?


ghostlpa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziękuje za klikniecie w temat. Mam następujacy problem. Posiadam piaggio x8 125 na gaźniku keihin cvk (typowy). Skuter nie chce wkręcić się na wartość powyżej 3 tys obr, przy 2,500 zaczyna przerywać i gaśnie.

 

 

Czy ktoś z was miał taki problem? Skuter długo stał, nie wiem jak długo. Do tej pory zrobiłem:

Sprawdzone i wyczyszczone, wyregulowane lub podmienione:

 

zmieniona cewka zapłonowa, fajka, świece ok 5 szt.

zmieniony gaźnik, wyczyszczony i wyregulwoany

filtr powietrza z dolotem,

sprawdzone ssanie,

zajrzałem pod pokrywę przekładni czy wszystko jest ok. i wariator da sie bez problemu przekręcić ręką, czuć moment kompresji. sprzegło ok.

pompa paliwa pod odpięciu przewodu z gaźnika pompuje normalnie do osiagniecia ciśnienia.

 

na każdym ustawieniu objaw ten sam praca nie różni sie niczym. Odpala normalnie, pracuje na ok 1600rpm, ze ssaniem 2 tys. po dodaniu gazu gaśnie i dławi się przy granicy 3 tys obr.

 

 

świeca jest okopcona na czarno, przy wcisnieciu pompki przyśpieszającej na jałowym przygasa zalany czyli jest sprawna. po wyjęciu także działa poprawnie.

 

Kombinowałem też ze stosunkiem mieszanki paliwa/powietrza. od ok 1 do 3-4 obrotow różnica była tylko taka że cieżej lub lepiej palił.

 

Czy macie jakieś pomysły lub ktoś miał taki przypadek? Masa jest, paliwo świeżutkie, wszystk oczyste.

Edytowane przez ghostlpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kruciec gaźnik-głowica i sprawdzić czy przepustnica się podnosi, ewentualnie podnieść ją podczas pracy silnika

jak się wkręci normalnie to membrana do sprawdzenia

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przepustnicę podciśnieniową więc nie da się łątwo jej podnieść jeśli membrana ma działać. Wszystkie typowo mechaniczne usterki wykluczyłem. Co udało mi się ustalić:

 

Najbliżej odpowiedzi jest Pan Piotr Dudek, to usterka elektroniczna. Niestety nie wiem jaka.

 

Udało mi się ustawić gaźnik tak aby silnik pracował równiótko, zwiększam obroty jałowe śrubą przy przepustnicy, rozsną płynnie bez szarpania wszystko idealnie dopóki nie osiagnę dokładnie 3000 rpm. I teraz: przed 3000 rpm silnik pracować może do zgaszenia, przy dokładnie 3000rpm nastepuje odcięcie zapłonu, jeśli tylko odciecie nastąpi po ok 10 sekundach silnik gaśnie (dokładność zegarowa) Nie wyświetla żadnych informacji poprzez kontrolki zegarów (np. świecąca się lampka immo, oleju, SERVICE, itd.)

 

Ma ktoś jakieś pomysły lub podobny przypadek? Posiadam drugi taki skuter i po przerzuceniu modułu z immo jest to samo.

 

 

W serwisówce znalazłem info o kodowaniu immo kluczem "master" wie ktoś o co w tym chodzi? Dla piaggio pojemnosci 400 blokuje podobno n 2000rpm, czy może być tak że dla mojego blokuje na 3000rpm dopoki nie zrobię jakiejś procedury z tym kluczem matką?

 

Wrzucam w cytatach prawdopodobne rozwiązanie, może komuś za jakiś czas się przyda.

ELE SYS - 20
Characteristic
MASTER key:
RED KEY
SERVICE key.
BLACK KEY
Diagnostic codes
The immobiliser system is tested each time the ignition-
key switch is turned from OFF to ON. During
this diagnosis phase a number of control unit statuses
can be seen and various light codes displayed.
Regardless of the code transmitted, if at
the end of the diagnosis the led remains off permanently,
the ignition is enabled. If, however, the
led remains on permanently, it means the ignition
is inhibited:
1. Previously unused control unit - key inserted:
a single 2 second flash is displayed, after
which the LED remains off permanently. The keys
can be stored to memory, the vehicle can be started
but with a limitation imposed on the number of
revs.
2. Previously unused control unit - transponder
absent or cannot be used: The LED is permanently
ON; in this condition, no operations are
possible, including starting of the vehicle.
3. Programmed control unit - the service key in
(normal condition of use): a single 0.7 second
flash is displayed, after which the LED remains off
permanently. The engine can be started.
4. Programmed control unit - Master key in: a
0.7 sec. flash is displayed followed by the LED remaining
off for 2 sec. and then by short 0.46 sec.
flashes the same number of times as there are
keys stored in the memory including the Master
key. When the diagnosis has been completed, the
MP3 400 i.e. Electrical system
ELE SYS - 21
LED remains permanently OFF. The engine can
be started.
5. Programmed control unit - fault detected: a light code is displayed according to the fault detected,
after which the LED remains on permanently. The engine cannot be started. The codes that can be
transmitted are:
· Code 1 flash
· 2 flash code
· 3 flash code
Diagnostic code - 1 flash
The one-flash code indicates a system where the
serial line is not present or is not detected. Check
the Immobiliser aerial wiring and change it if necessary.
Diagnostic code - 2 flashes
Two-flash code shows a system where the control
unit does not show the transponder signal. This
might depend on the inefficiency of the immobiliser
aerial or the transponder.
Turn the switch to ON using several keys: if the
code is repeated even with the Master key, check
the aerial wiring and change it if necessary. If this
is not the case, replace the defective key and/or
reprogram the control unit. Replace the control unit
if the problem continues.
Electrical system MP3 400 i.e.
ELE SYS - 22
Diagnostic code - 3 flashes
The three-flash code indicates a system where the
control unit does not recognise the key. Turn the
switch to ON using several keys: if the error code
is repeated even with the Master key, replace the
control unit. If this is not the case, perform a reprogramming.
Battery recharge circuit
The recharge system is provided with a three-phase alternator with permanent magneto flywheel.
The alternator is directly connected to the voltage regulator.
This, in its turn, is connected directly to the ground and the battery positive terminal passing through
the 30A protective fuse.
The three- phase generator provides good recharge power and at low revs, a good compromise is
achieved between generated power and idle stability.

 

When the ignition system is not encrypted, any key will start the engine but limited to 2000 rpm. The
keys can only be recognised if the control unit has been programmed properly. The data storage procedure
for a previously not programmed control unit provides for the recognition of the master as the
first key to be stored to memory: this becomes particularly important because it is the only key that
enables the control unit to be wiped clean and reprogrammed for the memorisation of the service keys.
The master and service keys must be used to code the system as follows:
- Insert the Master key, turn it to «ON» and keep this position for two seconds (lower and upper limits
1 to 3 seconds).
- Insert the service key and turn it to «ON» for 2 seconds.
- If you have copies of the key, repeat the operation with each key.
- Insert the MASTER key again and turn it to «ON» for 2 seconds.
The maximum time to change keys is 10 seconds.
A maximum of 7 service keys can be programmed at one time.
It is essential to adhere to the times and the procedure. If you do not, start again from the beginning.
Once the system has been programmed, the master key transponder is strictly matched with the control
unit. With this link established, it is now possible to encode new service keys, in the event of losses,
replacements, etc. Each new programming deletes the previous one so, in order to add or eliminate
keys, you must repeat the procedure using all the keys you intend to keep using. If a service key should
become un-coded, the efficiency of the high voltage circuit shielding must be thoroughly inspected: In
any case it is advisable to use resistive spark plugs.

 

Edytowane przez ghostlpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...