ghostlpa Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, dziękuje za klikniecie w temat. Mam następujacy problem. Posiadam piaggio x8 125 na gaźniku keihin cvk (typowy). Skuter nie chce wkręcić się na wartość powyżej 3 tys obr, przy 2,500 zaczyna przerywać i gaśnie. Czy ktoś z was miał taki problem? Skuter długo stał, nie wiem jak długo. Do tej pory zrobiłem:Sprawdzone i wyczyszczone, wyregulowane lub podmienione: zmieniona cewka zapłonowa, fajka, świece ok 5 szt.zmieniony gaźnik, wyczyszczony i wyregulwoanyfiltr powietrza z dolotem,sprawdzone ssanie,zajrzałem pod pokrywę przekładni czy wszystko jest ok. i wariator da sie bez problemu przekręcić ręką, czuć moment kompresji. sprzegło ok.pompa paliwa pod odpięciu przewodu z gaźnika pompuje normalnie do osiagniecia ciśnienia. na każdym ustawieniu objaw ten sam praca nie różni sie niczym. Odpala normalnie, pracuje na ok 1600rpm, ze ssaniem 2 tys. po dodaniu gazu gaśnie i dławi się przy granicy 3 tys obr. świeca jest okopcona na czarno, przy wcisnieciu pompki przyśpieszającej na jałowym przygasa zalany czyli jest sprawna. po wyjęciu także działa poprawnie. Kombinowałem też ze stosunkiem mieszanki paliwa/powietrza. od ok 1 do 3-4 obrotow różnica była tylko taka że cieżej lub lepiej palił. Czy macie jakieś pomysły lub ktoś miał taki przypadek? Masa jest, paliwo świeżutkie, wszystk oczyste. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez ghostlpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Z drobnych usterek- świeca zapłonowa, możesz się pobawić przerwą ewentualnie podmienić. Druga opcja to zbyt duża dawka paliwa i zalewa. Sprawdź to, jak nie pomoże to myślimy dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Nieszczelny układ dolotowy (przy gaźniku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 kruciec gaźnik-głowica i sprawdzić czy przepustnica się podnosi, ewentualnie podnieść ją podczas pracy silnikajak się wkręci normalnie to membrana do sprawdzenia Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Lampa stroboskopowa do ręki i sprawdź czy moduł przyspiesza zapłon Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghostlpa Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Mam przepustnicę podciśnieniową więc nie da się łątwo jej podnieść jeśli membrana ma działać. Wszystkie typowo mechaniczne usterki wykluczyłem. Co udało mi się ustalić: Najbliżej odpowiedzi jest Pan Piotr Dudek, to usterka elektroniczna. Niestety nie wiem jaka. Udało mi się ustawić gaźnik tak aby silnik pracował równiótko, zwiększam obroty jałowe śrubą przy przepustnicy, rozsną płynnie bez szarpania wszystko idealnie dopóki nie osiagnę dokładnie 3000 rpm. I teraz: przed 3000 rpm silnik pracować może do zgaszenia, przy dokładnie 3000rpm nastepuje odcięcie zapłonu, jeśli tylko odciecie nastąpi po ok 10 sekundach silnik gaśnie (dokładność zegarowa) Nie wyświetla żadnych informacji poprzez kontrolki zegarów (np. świecąca się lampka immo, oleju, SERVICE, itd.) Ma ktoś jakieś pomysły lub podobny przypadek? Posiadam drugi taki skuter i po przerzuceniu modułu z immo jest to samo. W serwisówce znalazłem info o kodowaniu immo kluczem "master" wie ktoś o co w tym chodzi? Dla piaggio pojemnosci 400 blokuje podobno n 2000rpm, czy może być tak że dla mojego blokuje na 3000rpm dopoki nie zrobię jakiejś procedury z tym kluczem matką? Wrzucam w cytatach prawdopodobne rozwiązanie, może komuś za jakiś czas się przyda.ELE SYS - 20CharacteristicMASTER key:RED KEYSERVICE key.BLACK KEYDiagnostic codesThe immobiliser system is tested each time the ignition-key switch is turned from OFF to ON. Duringthis diagnosis phase a number of control unit statusescan be seen and various light codes displayed.Regardless of the code transmitted, if atthe end of the diagnosis the led remains off permanently,the ignition is enabled. If, however, theled remains on permanently, it means the ignitionis inhibited:1. Previously unused control unit - key inserted:a single 2 second flash is displayed, afterwhich the LED remains off permanently. The keyscan be stored to memory, the vehicle can be startedbut with a limitation imposed on the number ofrevs.2. Previously unused control unit - transponderabsent or cannot be used: The LED is permanentlyON; in this condition, no operations arepossible, including starting of the vehicle.3. Programmed control unit - the service key in(normal condition of use): a single 0.7 secondflash is displayed, after which the LED remains offpermanently. The engine can be started.4. Programmed control unit - Master key in: a0.7 sec. flash is displayed followed by the LED remainingoff for 2 sec. and then by short 0.46 sec.flashes the same number of times as there arekeys stored in the memory including the Masterkey. When the diagnosis has been completed, theMP3 400 i.e. Electrical systemELE SYS - 21LED remains permanently OFF. The engine canbe started.5. Programmed control unit - fault detected: a light code is displayed according to the fault detected,after which the LED remains on permanently. The engine cannot be started. The codes that can betransmitted are:· Code 1 flash· 2 flash code· 3 flash codeDiagnostic code - 1 flashThe one-flash code indicates a system where theserial line is not present or is not detected. Checkthe Immobiliser aerial wiring and change it if necessary.Diagnostic code - 2 flashesTwo-flash code shows a system where the controlunit does not show the transponder signal. Thismight depend on the inefficiency of the immobiliseraerial or the transponder.Turn the switch to ON using several keys: if thecode is repeated even with the Master key, checkthe aerial wiring and change it if necessary. If thisis not the case, replace the defective key and/orreprogram the control unit. Replace the control unitif the problem continues.Electrical system MP3 400 i.e.ELE SYS - 22Diagnostic code - 3 flashesThe three-flash code indicates a system where thecontrol unit does not recognise the key. Turn theswitch to ON using several keys: if the error codeis repeated even with the Master key, replace thecontrol unit. If this is not the case, perform a reprogramming.Battery recharge circuitThe recharge system is provided with a three-phase alternator with permanent magneto flywheel.The alternator is directly connected to the voltage regulator.This, in its turn, is connected directly to the ground and the battery positive terminal passing throughthe 30A protective fuse.The three- phase generator provides good recharge power and at low revs, a good compromise isachieved between generated power and idle stability. When the ignition system is not encrypted, any key will start the engine but limited to 2000 rpm. Thekeys can only be recognised if the control unit has been programmed properly. The data storage procedurefor a previously not programmed control unit provides for the recognition of the master as thefirst key to be stored to memory: this becomes particularly important because it is the only key thatenables the control unit to be wiped clean and reprogrammed for the memorisation of the service keys.The master and service keys must be used to code the system as follows:- Insert the Master key, turn it to «ON» and keep this position for two seconds (lower and upper limits1 to 3 seconds).- Insert the service key and turn it to «ON» for 2 seconds.- If you have copies of the key, repeat the operation with each key.- Insert the MASTER key again and turn it to «ON» for 2 seconds.The maximum time to change keys is 10 seconds.A maximum of 7 service keys can be programmed at one time.It is essential to adhere to the times and the procedure. If you do not, start again from the beginning.Once the system has been programmed, the master key transponder is strictly matched with the controlunit. With this link established, it is now possible to encode new service keys, in the event of losses,replacements, etc. Each new programming deletes the previous one so, in order to add or eliminatekeys, you must repeat the procedure using all the keys you intend to keep using. If a service key shouldbecome un-coded, the efficiency of the high voltage circuit shielding must be thoroughly inspected: Inany case it is advisable to use resistive spark plugs. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez ghostlpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.